annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
Ik heb een lastige verkoper aan mijn been. Na het winnen van een veiling, heeft hij mij laten weten dat hij de prijs te laag vindt... terwijl hij in zijn advertentie zegt "bieden vanaf €1" X-( Ik heb ondertussen al contact gehad met de verkoper en Ebay, omdat ik met deze handelswijze niet akkoord ga. Hij had immers ook een minimumprijs kunnen instellen, maar dat heeft hij niet gedaan. Ik hoop nu dat Ebay adequaat gaat reageren, anders is mijn vertrouwen in hun systeem zwaar geschaad.
En blijkbaar ben ik niet de enige met dergelijke problemen. Er staat hier zo nog een topic van een paar dagen geleden 😮
Bericht 1 van 40
laatste antwoord
39 ANTWOORDEN 39

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
Maar toen je je inschreef bij ebay was je akkoord met hun regels (en ook hun disciplinaire regels).

Dat geldt dan ook voor de verkoper. Maar blijkbaar hoeft die zich niet aan de regels te houden.
Bericht 11 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Maar toen je je inschreef bij ebay was je akkoord met hun regels (en ook hun disciplinaire regels).

Dat geldt dan ook voor de verkoper. Maar blijkbaar hoeft die zich niet aan de regels te houden.


Jawel, hij is er ook mee akkoord gegaan, en is dus ook akkoord met de disciplinaire regel, namelijk een aantekening. Jij bent degene die daar niet meer akkoord is.
Bericht 12 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
En dat een veiling bindend is, is dan ineens geen regel meer?
Bericht 13 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Jawel, en daar wordt hij ook voor gestraft.

JIJ bent enkel niet eens met die straf.
Bericht 14 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
Blijkbaar niet dan. De verkoper krijgt wel één of andere straf, maar Ebay verplicht hem niet zich aan de regels te houden.
Het is als een kind tot ongevraagd snoepgoed uit de kast neemt. Ebay zou hem dan een straf geven, maar het snoepgoed mag hij houden. Dat is toch een zeer vreemde manier van werken.
Bericht 15 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Kijk, wat wil je nu eigenlijk?

eBay heeft nooit beloofd dat ze de verkoop kunnen afdwingen, enkel dat wanneer de verkoop niet volgens de regels verloopt, zij sancties opleggen. Daar was jij mee akkoord toen je je inschreef.

Los van het feit dat eBay dus een aantekening en eventueel schorsing gaat doorvoeren wil jij nog meer. Dat is je goed recht, maar daar heeft eBay niks meer mee te maken. Jij mag nog altijd met een deurwaarder het item gaan eisen of jij mag een rechtzaak aanspannen. eBay heeft nooit beloofd dat zij dat voor jou gaan doen. EBay doet dus wat ze jou beloofd heeft, jij neemt daar geen genoegen mee.
Bericht 16 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Het is als een kind tot ongevraagd snoepgoed uit de kast neemt. Ebay zou hem dan een straf geven, maar het snoepgoed mag hij houden. Dat is toch een zeer vreemde manier van werken.

Om je annologie door te trekken. Als het kind het snoep al heeft opgegeten, zou jij dan verwachten dat ze het terug uitbraakt?

Wat jij verwacht bestaat gewoon niet. Het is contractbreuk waar het hier om gaat. Zoals bijvoorbeeld een actrice die weigert in een film te spelen, dat is contractbreuk. Dus betaalt ze een boete, eventueel schadevergoeding. Maar ze moet niet in die film spelen, dat kan haar niet afgedwongen worden.
Bericht 17 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
Het allerliefste wil ik dat de veiling zou doorgaan. Maar als dat niet kan, doet Ebay niet wat het mij beloofd. Ebay wil zich onderscheiden van sites zoals tweedehands en marktplaats, door een veilig platform te zijn met bindende handelsovereenkomsten. Maar blijkbaar schort daar toch nog één en ander aan.
Wij hebben blijkbaar een heel andere visie op het online handelen via Ebay. Jij gaat er vanuit dat het niet kan zoals het moet, dus dat het maar moet zoals het kan. Ik ben van mening dat er veranderingen moeten komen, zodat het kan zoals het moet. Natuurlijk wil ik in de eerste plaats die veiling laten doorgaan. Maar ik wil ook een probleem aan de kaak stellen dat blijkbaar wel vaker voorkomt, zonder dat daar echte maatregelen tegen genomen worden.
Bericht 18 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

U wilt een utopie dus.

Kijk, even naar de echte wereld doortrekken. Iedereen moet zich aan de wet houden. Niet iedereen doet dit. U wilt dat iedereen dit wil doet. En toch kan niemand ervoor zorgen dat iedereen zich aan de wet houdt. Het enige dat er kan gedaan worden is de overtreders straffen.

eBay onderscheidt zich van die sites die jij noemt doordat de handelsovereenkomsten bindend zijn. U heeft dus een perfect bewijs als u naar de rechtbank gaat dat er een handelsovereenkomst bestaat die wettelijk bindend is. Dat is al wat eBay u beloofd heeft. EBay is niet verantwoordelijk voor, en staat ook nergens borg dat de handelsovereenkomst ook nageleefd wordt. Ze staat enkel borg voor het feit dat overtredingen gestraft worden. Daar ging U mee AKKOORD toen u zich inschreef. Als u liever een site hebt die ook voor u naar de rechter stapt in geval van een geschil, dan is eBay NIET de site die u zoekt.

U wil een probleem aan de kaak stellen dat vaker voorkomt, dat is waar. Dat er geen maatregelen worden genomen is echter onwaar. De verkoper wordt geschorst van eBay, net zoals er ook altijd gezegd is.

U zegt wel dat eBay zou moeten de verkoop te dwingen. Geef dan eens aan hoe eBay dit zou kunen doen. Ik ben benieuwd...
Bericht 19 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

"De verkoper wordt geschorst van eBay, net zoals er ook altijd gezegd is."

En vijf minuten nadien is hij opnieuw bezig met een nieuwe account en kan hij op dezelfde manier verderdoen.

Dat schorsen is géén oplossing.
Bericht 20 van 40
laatste antwoord