annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoge verzendingskosten

Ik vind dat de verzendingskosten soms toch wel hoog oplopen. Moet nu 9 euro betalen voor een zending (binnen belgie) voor een gewone brief, kostprijs 5.28 euro. De verkoper hierover aanspreken lukt ook al niet, die blijft koppig bij zijn standpunt !
Zijn er nog kopers die hiermee ervaring hebben ?
Bericht 1 van 60
laatste antwoord
59 ANTWOORDEN 59

hoge verzendingskosten

@winkelcentrum

In m'n verkoopfacturen schrijf ik het bedrag van de verzendkost in een aparte rubriek. Hier word geen btw op gevraagd aan de klant.

Hier ben je UITDRUKKELIJK fout bezig, beste.

Je mag gerust port, verzending of wat dan ook apart op je faktuur vermelden, maar je MOET er btw op aanrekenen, en namelijk het tarief van de btw aangerekend op de verzonden goederen.

De btw volgt namelijk het principe dat bijkomstige zaken het geheel moeten volgen qua tarifiëring.

Hierop is EEN (door de btw betwiste !) uitzondering : als je postzegels aankoopt van een particulier kan je deze inboeken bij de aankopen van particulier, en draag je inderdaad btw af op de winstmarge, dus exclusief de kost van de postzegels.

Dit is trouwens niet altijd zo geweest: tot in de jaren 80 mocht inderdaad de port btw-loos apart worden vermeld (dit onder de toemalige druk van de postorderbedrijven - zeg maar de ebayers van voor het internettijdperk 🙂 ).

Die verkapte vrijstelling is echter al meer dan 20 jaar afgeschaft.

Bericht 11 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@ Roger

mogen wij het objectnummer hebben zodat we naar de aanbieding kunnen kijken ?

Bericht 12 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

390151096323
Bericht 13 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Heb even de aanbieding bekeken, Roger.

Er staat duidelijk België als objectlokatie.

OK, je hebt het niet gezien...ik heb soms ook prut in mijn ogen, hoor, maar het feit blijft dat je het niet had gezien terwijl het keurig is vermeld.

Hij vraagt inderdaad 9 eur, maar dat is dan blijkbaar een toegepast eenheidstarief voor ALLE landen waarnaar hij dan nog AANGETEKEND verzendt, en het staat in koeien van letters in zijn aanbieding, dus had je dat ook niet gezien ???

Misschien speelt hij ook nog op zeker, en verwacht hij dat de zending boven de 20 gr weegt.

En dan kan het nog zijn dat we hier te maken hebben met een btw-plichtige, die - in tegenstelling van wat winkelcentrum foutief beweert - op zijn portkosten btw moet aanrekenen.

In dat geval zou een verzending naar een ander land als België minimaal moeten aangerekend worden aan 4,60 (aantekentaks) + 2,70 (gewone postzegels) + 1,53 (btw) = 8,83 eur.

Is dan 9 eur teveel ?

Naar België zou dit 4,60 + 1,18 + 1,21 = 6,99 eur zijn.

Ikzelf had je omwille van de lieve vrede die vermindering van 1,84 eur graag gegeven, maar ...

Bericht 14 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

oké, ik leg er mij bij neer, bedankt voor de info
Bericht 15 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Kleine correctie,momenteel is dat 1,38 euro als je het op de post laat frankeren.
ALs je zelf de zegels per 10 aankoopt blijft het 0,59 per zegel.
Bericht 16 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@ supergift

Ben naar de boekhouder geweest in de vooravond, UNZIZO, ze hebben gebeld naar de btw diensten en ik blijk wel gelijk te hebben.

In zet dus in m'n factuur een rubriek apart voor portkosten = zonder btw.

Wie kan het beter weten? M'n boekhouder die terwijl ik er bij was naar de btw gebeld heeft?

Vriendelijke groeten.
Bericht 17 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@ roger, kijk nu wel of je de zending effectief aangetekend toegestuurd krijgt.

Indien niet heb je alle recht om dan je centen terug te vragen.
Bericht 18 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Trouwens, dit is toch niet correct dat ik een postzegel aankoop voor 2 euro en aan de klant dan 2 euro + 21% = 2,42 euro aanreken !

Dus als ik een kilopostzegel aankoop in de post voor 5,70 zou ik volgens U 6,897 euro aanrekenen aan m'n klant?

Ik ga dit maandag terug voorleggen aan de btw deskundige bij UNIZO. Hou je op de hoogte.
Bericht 19 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Ik dacht niet dat je op de post een factuur kon krijgen voor aankoop van zegels,wel als je andere materialen koopt.
BTW op zegels lijkt mij erg vreemd,wel op dozen en dergelijke.
Dus ik geef de kastickets aan de boekhouder,aftrek als onkosten.Vermits die mij nog nooit een opmerking heeft gemaakt en er nooit problemen zijn geweest met de BTW ,veronderstel ik dat het inderdaad zo is.
Aangezien ik een vast ereloon aanreken per brief,kan ik wel niet vergelijken met ebay.
Bericht 20 van 60
laatste antwoord