annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoge verzendingskosten

Ik vind dat de verzendingskosten soms toch wel hoog oplopen. Moet nu 9 euro betalen voor een zending (binnen belgie) voor een gewone brief, kostprijs 5.28 euro. De verkoper hierover aanspreken lukt ook al niet, die blijft koppig bij zijn standpunt !
Zijn er nog kopers die hiermee ervaring hebben ?
Bericht 1 van 60
laatste antwoord
59 ANTWOORDEN 59

hoge verzendingskosten

Ik ga niet akkoord over jullie discutie wat de btw betreft. Ik heb (en nu nog deels) altijd als zelfstandig boekhouder gewerkt. Terugbetaalde verzendingskosten worden gewoon geboekt als terugbetaling van kosten, groep 74.
Ik heb nog nooit in mijn leven btw dooorgerekend voor de staat, heb NOOIT enige opmerking hierop gekregen voor GEEN ENKELE klant, en dit gedurende 30 jaar !
Waarom zou dat nu plots allemaal veranderd zijn ? Als je postzegels koopt krijg je toch ook een faktuur van de post ZONDER btw ?
Als jullie btw aanrekenen op het doorgerekende port, moet je enkel de btw afdragen op het verpakkingsmateriaal DAT JE IN REKENING BRENGT ! ! En NOOIT op de postzegel, dat is van het goede teveel !
En ook niet op het aantekenrecht van de post, is ZONDER btw. Je moet eens echt kijken naar het tiketje dat je krijgt in de post. Koop je omslagen, dan staat de btw afzonderlijk vermeld, koop de postzegels of betaal je een aangetekende zending, is er geen btw vermeld. Voor mij is het duidelijk : geen btw op de verzending, wel op de verpakking (als je die aanrekent)
Heb het verdomd 40 jaar zo gedaan, en NOOIT, maar ook NOOIT heeft één klant hierdoor moeilijkheden gehad met de btw controle !
Bericht 21 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Sorry dat ik jullie moet teleurstellen :

Ziehier het standpunt van de BTW administratie :

BESLISSING ET5807

Beslissing nr. E.T. 5807 dd. 29.07.1971

BTW-Revue, nr. 5, blz. 76, nr. 188

Maatstaf van heffing - Postzegels - Portkosten.

Het bedrag van de postzegels of andere portkosten dat een leverancier aan zijn klant aanrekent voor het verzenden van een colli, het toezenden van drukwerken, enz., moet bij de verkoopprijs worden gevoegd voor de berekening van de belasting.

Als je hier een heel draadje over wil lezen :

http://forums-benl.ebay.be/thread.jspa?threadID=600003076&start=40

Bericht 22 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Akkoord dat de btw alles probeert om voor de staat geld in te zamelen. Maar er zijn ook andere publicaties als deze !
Ook is er een groot verschil tussen theorie en realiteit.
Elk doet wat hij wilt, maar ik blijf bij mijn principe dat, als je het goed inkadert, de btw niet toegepast wordt op doorgerekende postzegels, inclusief aantekenkost.
En dat de klant hiervoor moet opdraaien, vind ik toch net iets teveel.
Bericht 23 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Akkoord dat de btw alles probeert om voor de staat geld in te zamelen. Maar er zijn ook andere publicaties als deze !

Daar ben ik het volledig mee eens, Roger.

Alleen ... voor deze zaak is er door de jaren heen al een hele berg juridische uitspraken in het voordeel van de btw-administratie.

Maar inderdaad, elk doet wat hij wil !

Bericht 24 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Ik ben geen boekhouder,maar zoals Ronny het stelt is het mij ook gezegd.
Overal krijg ik een factuur op naam,alleen bij de post kan dat niet,alleen voor nevenartikelen.
Krijg gewoon een ticket van port en aantekentaks ,zelfde ticket als particulier en als BVBA.
Betaal dat natuurlijk met een andere betaalkaart,en voor de BTW moeten de originele bankafschriften bijgevoegd worden.
Verzend redelijk veel aangetekende zendingen en er is mij nog nooit een opmerking gemaakt.
Heel raar dat postzegels aan zelfstandigen meer zouden kosten dan voor particulieren.
Bericht 25 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

En dat de klant hiervoor moet opdraaien, vind ik toch net iets teveel.

Wie zou ervoor moeten opdraaien ? de verkoper ? Het principe van BTW is, dat de klant betaalt.

Heel raar dat postzegels aan zelfstandigen meer zouden kosten dan voor particulieren.

Iedereen betaalt bij de post hetzelfde voor de postzegels, de zelfstandige die iets verkoopt met verzending moet BTW aanrekenen op het volledig bedrag, verzendkosten inbegrepen.

m.

m.
Bericht 26 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Postzegels voor zelfstandigen kosten niet meer dan postzegels voor particulieren!
Maar als je goed kijkt op de ticketjes die je krijgt in het postkantoor én op de facturen die je krijgt als je als professioneel verkoper aankoopt via de webshop, dan zie je er duidelijk in staan dat de totaalprijs BTW-inclusief is...
Alleen... de post heeft als staatsbedrijf het voorrecht om 0% BTW aan te rekenen.
Voor zover ik het begrepen heb uit alle wetteksten die ik in de loop van de voorbije jaren las hieromtrent naar aanleiding van gelijkaardige discussies (ie blijkbaar met de regelmaat van de klok terugkeren) is het wel degelijk zo dat we als zakelijk verkoper er niet onderuit kunnen en 21% dienen te rekenen aan onze klanten op de zegelkes die we kleven.
Maw: supergiftman zou dan ook gelijk kunnen hebben hoor.

Zolang het BTW-kantoor me geen schriftelijke bevestiging geeft van het tegendeel betalen mijn klanten dus nog altijd het posttarief + 21% BTW

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 27 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@hetzijspoor
Denk dat je dringend iets moet veranderen,bvb bij je 2 de item,Renault staat
1,50 euro taxipost!
dat is wel super goedkoop
Bericht 28 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

en er staan er heel wat op,superprijs voor taxipost 24 uur,1,50 euro.
Of bedoel je dat je slechts een kleine bijdrage vraagt?
Bericht 29 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@siemenpoes: ik weet het, zo zitten der nog redelijk wat foutjes in, ik heb er ondertussen al een pak gewijzigd maar om ze allemaal één voor één uit te zoeken, heb ik werkelijk nog geen tijd gehad.

Het moeten dus standaardverzendingen zijn hé?
Ik zal der mijne TL nog eens op draaiende zetten

Bericht 30 van 60
laatste antwoord