annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoge verzendingskosten

Ik vind dat de verzendingskosten soms toch wel hoog oplopen. Moet nu 9 euro betalen voor een zending (binnen belgie) voor een gewone brief, kostprijs 5.28 euro. De verkoper hierover aanspreken lukt ook al niet, die blijft koppig bij zijn standpunt !
Zijn er nog kopers die hiermee ervaring hebben ?
Bericht 1 van 60
laatste antwoord
59 ANTWOORDEN 59

hoge verzendingskosten

Best is altijd de verzendkosten na te vragen voor je biedt. Als je de verzendkosten te hoog vindt, niet bieden.
Bericht 2 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Mijn ervaring, nu reeds 4 jaar is dat zakelijke, echt proffesionele verkopers eerlijke verzendkosten vragen en dat nogal vaak "zwartwerkers" (is een verschil met iemand die occasioneel eens iets verkoopt, met alle recht!) prijzen vragen die pan uitswingen.

Ik vraag als zakelijke verkoper 5,70 kilopost. De doosjes recupereer ik in de supermarkt of snijik zelf uit karton. Het is trouwens een voordeel als je zo goedkoop mogelijk blijft voor verzenden.

Je kan er nog inkomen dat iemand bvb 6 euro afgerond vraagt of zelfs 6,50. Maar ik heb ook al gevallen meegemaakt die 10 euro vroegen en dan krijg je het pakje thuis en ziet dat het maar 5,70 gekost heeft.

Meestal koop ik niet als de verzendkost te duur is tegenover het pakje of de prijs die ik voor het artikel betaal. Het is dus kortzichtig van de verkoper om dure verznedkost te vragen.

Voordien vraag ik steeds waarom het zo duur is. Soms weten ze het niet excact hoeveel het zal kosten maar ik vraag dan het teveel terug te betalen en tot nu toe lukt dit. Soms doen ze wel eens vervelend en zeggen dan "je wist het toch op voorhand" maar als je eerlijk met elkaar zakens doet dan mag dit geen probleem zijn.

Johan hellyhansenbelgium & winkelcentrum
Bericht 3 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@winkelcentrum.
Heb inderdaad de verkoper gevraagd zijn prijs eens te bekijken. Kreeg gewoon als antwoord : het stond vermeld, ge moet maar de aankondiging lezen, punt andere lijn. De bewoordingen zijn misschien niet 100% hetzelfde, maar het komt er toch op neer. Toch wel een arrogante opmerking vind ik. Heb veel zin om die negatief te geven. Wacht wel tot ik de munt ontvangen heb, anders zou hij wel eens kunnen "wachten" van leveren.
Dank voor je reactie.
Bericht 4 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Beste Roger,

dat je desnoods "neutraal" oordeelt over het geheel van de transactie is iets dat je voor jezelf moet uitmaken.

Dat je echter rood zou geven omdat je inderdaad zelf niet goed hebt opgelet, vind ik een beetje ...

Ben je eigenlijk niet op je tenen getrapt voor een eigen stommiteit ?

En nu niet kwaad worden op mij hoor ... ik oordeel enkel op de gegevens die ik ken :-)

Bericht 5 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@winkelcentrum

...Je kan er nog inkomen dat iemand bvb 6 euro afgerond vraagt of zelfs 6,50

Je beseft toch dat indien je aan de post 5,70 eur betaalt, je 6,90 eur moet vragen om als zakelijkke verkoper enkel maar uit de kosten te komen ?

Je bent immers verplicht hetzelfde btw-percentage te vragen op je verzendingskosten als het btw-tarief dat van toepassing is op de goederen die je opstuurt !

Bericht 6 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

sorry : zakelijke ipv zakelijkke

Bericht 7 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Akkoord, je hebt misschien deels gelijk.
Maar gans de zaak is toch een beetje misleidend.
Het object is aangeboden op ebay.de, dus wat dacht ik : dat is de prijs voor een zending uit Duitsland.
Na de verkoop stel ik vast dat de verkoper in feite in Ingelmunster woont, dus van daar verzend. Als ik hem hierop vragen stel (vermindering van de verzending) krijg ik gewoon een bot antwoord.
Als toegeving zegt hij nu : ge moet de munt maar komen ophalen, maar gezien ik nu 70 ben en niet meer zo vlug met de auto, vindt ik dat geen optie. Ten andere, kun je voor 3 euro van Jabbeke naar Ingelmunster rijden ?

Is dat nog normaal, of ben ik nu zo stom ?

A propos, ik neem jullie opmerking niet kwalijk hoor, er moet veel gebeuren voor ge mij kwaad maakt.
Bericht 8 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@supergiftman,

In m'n verkoopfacturen schrijf ik het bedrag van de verzendkost in een aparte rubriek. Hier word geen btw op gevraagd aan de klant. Ik trek ook geen btw af. De facturen die ik krijg van ebay zijn steeds zonder btw omdat ik geregistreerd ben als zakelijke verkoper.

M'n aankoopbewijzen van postzegels hou ik ook bij en worden als onkost afgetrokken in de boekhouding.

Goederen die verkocht worden zijn niet allen 21 % belast op het volle bedrag.

Als ik bvb van iemand partikulier iets koop voor 10 euro, vervolgens verkoop voor 20 euro, moet ik btw betalen op de winstmarge. (btw aftrekbare volgens speciale regeling op de winstmarge)
Als ik bvb in een kringwinkel iets koop, betaal ik 6% btw. Als ik dat specifieke artikel verkoop moet ik op het volle bedrag 21% btw betalen.

Als partikluiere verkoper is het erg makkelijk, als zakelijke verkoper is er een extra rompslomp om alles gedetaileerd bij te houden.
Bericht 9 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@ Roger,

je munt word misschien aangetekend opgestuurd, dan kan het natuurlijk dat je aan een dure verzendkost zit.
Bericht 10 van 60
laatste antwoord