#6
Best toch nog eens vragen aan eBay om het geschil te sluiten wegens niet betaling. Blijkbaar moet er nog het een en ander bijgeschaafd worden aan de nieuwe procedure voor onbetaalde objecten.
Als de koper afhandeling doorlopen heeft of de betaling als betaald gemarkeerd wordt de verkoper (ten minste in een aantal gevallen) verhinderd om een geschil te openen of te sluiten. Daar lopen al enkele draadjes over op diverse forums.
When is an unpaid item not an unpaid item?
http://tamebay.com/2010/01/when-is-an-unpaid-item-not-an-unpaid-item.html
http://forums.ebay.com.au/topic/Ask-A-Member/Can-Not-Open/600128477
Er zitten nog andere eigenaardigheden in deze nieuwe procedure voor niet betaalde objecten. In de andere richting kan een verkoper blijkbaar een geschil wegens niet betaling openen als hij het bedrag teruggestort heeft. Er lopen draadjes over op het UK forum, eentje waar de koper zelfs tot 5 maal toe terug betaalde en de verkoper telkens terugstortte, en de koper bij het sluiten van het geschil een aantekening kreeg en zijn gegeven feedback zag verdwijnen. Na bezwaar van de koper werd de aantekening verwijderd, en de verwijderde feedback teruggeplaatst met de oorspronkelijke datum van geven. Iets dergelijks hebben we op deze benl.eBay.be prikborden recentelijk ook al meegemaakt.
http://forums.ebay.co.uk/thread.jspa?messageID=1107099809&forumID=7