annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

onterrecht negatieve feedback

ik kreeg onlangs onterrecht een negatieve feedback.
ik verkocht een object, de verzendkosten waren 5 euro voor belgie. ik had gemeld enkel verzending in belgie.
een nederlander kocht het object, maar ik kon onmogelijk dit object voor 5 euro naar nederland verzenden.
omdat ik in dit geval 7 euro verzending aanrekende, weigerde deze nog te kopen, en het toppunt is dat ik een negatieve feedback kreeg.
ik heb met ebay contakt op genomen, maar zij zelf kunnen daar niks aan doen.......
toch erg vervelend zulke handelingen......
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Je kan dat in de toekomst vermijden door kopers te blokkeren naar landen waar je niet wil naar verzenden.
Bericht 2 van 12
laatste antwoord

geschil openen wegens niet betaald. Na 4 dagen sluiten omdat het niet betaald is, dan wordt de feedback ook verwijderd
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

ze pakken het erg handig aan, dan markeren ze het als betaling verzonden, en ze betalen helemaal niet......
je kan dan verder niets meer ondernemen.........
Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Jawel, een onbetaald object melden, en pas sluiten nadat je de betaling hebt gekregen. Als ze na 4 dagen niet reageren sluiten als onbetaald.
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Niet helemaal,de koper kan bezwaar indienen en zeggen dat die wel heeft betaald.
Zo nauw neemt ebay het niet met de bewijzen.
Bericht 6 van 12
laatste antwoord

ik heb het onbetaalde object gemeld, de koper heeft ondertussen gemarkeerd als betaald, en als ik nu wil sluiten, kan ik niet eens melden dat het niet betaald is.........
Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Kan je die markering als betaald niet veranderen ?

m.

m.
Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Best toch nog eens vragen aan eBay om het geschil te sluiten wegens niet betaling. Blijkbaar moet er nog het een en ander bijgeschaafd worden aan de nieuwe procedure voor onbetaalde objecten.

Als de koper afhandeling doorlopen heeft of de betaling als betaald gemarkeerd wordt de verkoper (ten minste in een aantal gevallen) verhinderd om een geschil te openen of te sluiten. Daar lopen al enkele draadjes over op diverse forums.

When is an unpaid item not an unpaid item?
http://tamebay.com/2010/01/when-is-an-unpaid-item-not-an-unpaid-item.html

http://forums.ebay.com.au/topic/Ask-A-Member/Can-Not-Open/600128477

Er zitten nog andere eigenaardigheden in deze nieuwe procedure voor niet betaalde objecten. In de andere richting kan een verkoper blijkbaar een geschil wegens niet betaling openen als hij het bedrag teruggestort heeft. Er lopen draadjes over op het UK forum, eentje waar de koper zelfs tot 5 maal toe terug betaalde en de verkoper telkens terugstortte, en de koper bij het sluiten van het geschil een aantekening kreeg en zijn gegeven feedback zag verdwijnen. Na bezwaar van de koper werd de aantekening verwijderd, en de verwijderde feedback teruggeplaatst met de oorspronkelijke datum van geven. Iets dergelijks hebben we op deze benl.eBay.be prikborden recentelijk ook al meegemaakt.

http://forums.ebay.co.uk/thread.jspa?messageID=1107099809&forumID=7

Bericht 9 van 12
laatste antwoord

nee, ik kan dat niet onbgedaan maken, omdat koper zelf heeft aangemerkt dat hij object betaald heeft........
Bericht 10 van 12
laatste antwoord