annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

oppassen!!

Het gratis aanbieden,samen met het einde van de vakantieperiode,hebben een minder aangenaam nevenverschijnsel nl VEEL NAMAAK MERKARTIKELEN UIT TURKIJE WORDEN AANGEBODEN.
Verkoop en aankoop van namaak zijn verboden.
Mij stoort het niet dat mensen bewust namaak kopen,dat moet iedereen voor zichzelf uit maken MAAR namaak verkopen als zijnde authentiek vind ik niet kunnen.
Dus kopers let een beetje op!
Bericht 1 van 83
laatste antwoord
82 ANTWOORDEN 82

oppassen!!

Slecht uitgedrukt ,ze maken wel GSM zakjes in sommige tassen,maar niet van die onafgewerkte onnozele prulzakjes.

Ohhhhhhhhhhhhhhhh...... :^O
Babylonische spraakverwarring.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 41 van 83
laatste antwoord

oppassen!!

Het valt me op dat iemand hier sterk veralgemenende uitspraken over echte vs. namaak Delvaux' doet. Zaken die helemaal niet altijd opgaan. Ik permitteer me dus een beetje van mijn kennis van vintage Delvaux-tassen te delen.

Dat het een teken van namaak zou zijn wanneer de naam "Delvaux" in de tas in het goud gedrukt is, is absoluut fout. Er zijn zowel echte Delvaux-tassen die in het leer of lakleer zelf gestempeld zijn, als dat er zijn die de naam in goud hebben gedrukt.

Wat de afwezigheid van een kleine "D" betreft ... dat wil weinig of niets zeggen. Er zijn nagemaakte Delvaux-tassen met een (belachelijk slecht nagemaakte) kleine D. Maar "ze hebben wel een kleine D" dus ze zijn ok? Mensen, leer uw ogen en hoofd te gebruiken!

Nog even over die kleine D ... Bij heel oude vintage Delvaux's was die niet aanwezig. Een echte Tempête uit 1968 en toch een kleine D? Dat is alleen omdat iemand daarvoor betaald heeft bij Delvaux toen ze recent werd "opgeknapt". (Waarvoor Delvaux ook veel geld aanrekent.) Je kan dus niet oordelen "geen D, geen Delvaux". Even opmerken dat de kleine gouden D in de nieuwe collectie is vervangen door een totaal andere, volledig leren D zonder gouden randje.

In al die jaren dat ik Delvaux-tassen verzamel, heb ik me enkele simpele richtlijnen eigen gemaakt voor aankoop van tassen. Die regels gelden dubbel en dik wanneer je op foto's en beschrijvingen moet afgaan.

- Twijfel je op basis van een foto over de staat van een tas, vraag dan uitleg. Doe je dat niet, moet je achteraf niet komen klagen. Als de foto donker is, is de kans 100 procent dat de tas er in het echt slechter uitziet dan op foto.

- Namakers zijn alleen geïnteresseerd in massaproductie. En omdat ze niet de vakkennis van Delvaux hebben, is het niet verwonderlijk dat ze voor modellen kiezen die gemakkelijk na te mken zijn. Riskant zijn in mijn ervaring vooral de "platte" modellen à la Pin en Satan. Maar ook recente modellen als Astrid zijn tricky. Ik heb vooral vintage Delvaux's, maar ook enkele nieuwere modellen. Nieuwe koop ik niet zonder ze eerst in mijn handen te hebben, net wegens een te groot risico op namaak.

- Ook al lijkt het overbodig: vraag waar een verkoper een tas gekocht heeft. Het klinkt te gek voor woorden maar er zijn mensen die echt menen dat ze in Turkije een "echte" Delvaux kopen en die dus ook gewoon weer mogen verkopen. Crazy but true. Als iemand een gloednieuwe tas aanbied, vraag dan in welke winkel hij gekocht is. (En voor wie het nog niet begrepen heeft: Delvaux heeft GEEN boetiek in Alanya, Antalya of Istanbul!)

- Wie een nieuwe tas verkoopt en het certificaat of aankoopbewij al niet meer kan voorleggen, vertrouw ik mijn geld niet toe. Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook.

- Oude Delvaux-certificaten dragen de naam en of stempel van de maker in het atelier en zijn met de hand ingevuld. Ze zijn meestal voorzien van de datum van aankoop en soms zelfs de naam van de verkoper.

- Vintage modellen van Delvaux zijn meestal in daim of stof gevoerd. Nieuwe modellen zijn binnenin mooi afgewerkt. Dat verschil uitleggen, is moeilijk. Je moet een aantal goede gezien hebben om te weten wat namaak is. Ik heb al heel veel Delvaux-tassen in mijn handen gehad en weet waarom ik van bepaalde modellen afblijf op eBay. Waarom? Omdat ik (voor mezelf) het risico te groot vindt.

- Een algemene raad voor aankopen van Delvaux (en andere tassen): vraag een gedetailleerde beschrijving van de tas. Wie het over "normale gebruikssporen gezien de ouderdom" heeft, mag van mij toch wat meer uitleg geven. Ikzelf koop ook tassen die sporen van hun leeftijd dragen wanneer het model zeldzaam is. Veegjes, vouwtjes en plooitjes in een vintage lederen tas zijn niet erg, maar moeten wel zorgvuldig beschreven zijn. Krassen zijn ontoelaatbaar. Een verkoper moet je inlichten als een tas gescheurd of bekrast is.

Een opmerking die ik nog zou willen delen ... Vrouwen zijn vaak zo'n eksters! Ze zien bijvoorbeeld een Brillant aan 1 euro skyrocketen vanaf de eerste dag en denken dat ze iets missen als ze niet meebieden. Maar een Brillant in slechte staat, is een verschrikkelijke tas waarmee je niet wil gezien worden. (Laat staan hem gebruiken.) Een afgeleefde tas is het geld niet waard. Zelfs niet als ze maar een "klein beetje geld" kost. Een Delvaux moet (volgens mij) een tas zijn waar je dochters (of kleindochters) om vechten tegen de tijd dat je er niet meer bent. 🙂
Bericht 42 van 83
laatste antwoord

oppassen!!

een 2tal jaar geleden kocht ik op ebay een handtas, gewoon omdat ik ze mooi vond en de prijs rond de 10 euro was
er was geen enkel merk opgegeven
tas ontvangen ,er staat op tods, is zeer mooi en van goede kwaliteit, ben dus tevreden; had nog nooit van tods gehoord dus, draag de tas mee en idd ze blijft onberispelijk mooi
na wat meer ervaring op ebay zie ik tod's is een duur merk
de grote vraag heb ik geluk gehad en hoe of waar kom ik te weten of deze tas ECHT is??????
Bericht 43 van 83
laatste antwoord

oppassen!!

Bepaalde modellen van Tod's worden veel nagemaakt.
Er moet in elk geval in staan
REAL GENUINE LEATHER MADE IN ITALY + nummer
De trekker van de rits is in leer en heeft een indruk van de letter T met krulletjes
De voering is meestal in grof geweven linnen.
Moeilijk te zeggen zonder foto.
10 euro is wel erg weinig voor tassen van rond de 1000 euro.
Misschien ben je hier al iets mee.
Bericht 44 van 83
laatste antwoord

oppassen!!

Ohhhhhhhhhhhhhhhh...... :^O
Babylonische spraakverwarring.

Tja, komt hier wel vaker voor lijkt wel.B-)
Bericht 45 van 83
laatste antwoord

oppassen!!

Beste allemaal.

Wat betreft designer handtassen, die heb ik nog nooit op ebay gekocht. Schoenen overigens wel en laat ik maar hopen dat ik niet bedrogen ben.

Echter, mijn vraag is, dat ik vandaag een Salvatore Ferragamo
Gancio Pocket Poncho Hobo gekocht bij de Salvatore Ferragamo boetiek in Amsterdam. Dat de tas zo heet weet ik pas nadat ik flink wat zoekwerk heb verricht op internet. Het enige wat de verkoper mijn namelijk had te vertellen was dat het model hobo was. Nou, als je zoekt op Ferragamo Hobo kom je nog wel honderd modellen tegen. Ik heb geen informatie boekjes of kaartjes mee gekregen en zelfs geen authenticiteit certificaten.

Met andere woorden; De tas werd met een katoenen dustbag in een kartonnen tas geduwd en het enige wat ik mee kreeg was de aankoopbon.

Is dit normaal? Moet ik er mee terug gaan? En ik heb bij nadere inspectie thuis een soort van sneetje ontdekt in de afwerking van een leer randje.
Het zal toch niet zijn dat ik in de winkel van Ferragamo zelf ben genept ofzoiets?
Bericht 46 van 83
laatste antwoord

oppassen!!

Ferragamo werkt niet met certificaten.
Ze steken de rekening in een rood mapje.Een kaartje met onderhoudsraadgevingen steekt er meestal wel bij.
Trouwens Hermes geeft ook niets van certificaten,alleen namakers zijn overijverig met hun certificaten.
Een scheurtje mag normaal niet,tenzij de tas afgeprijsd was om die reden.Ferragamo heeft heel degelijk materiaal hoor.
Misschien kan je eens bellen,want de garantie geld evenzeer voor solden.
Bericht 47 van 83
laatste antwoord

oppassen!!

Trouwens er staan voldoende ECHTE designertassen op ebay.
Koop een tas van een merk dat je goed kent,En ....echte spotprijzen zijn verdacht.
Je mag me altijd om raad vragen als je twijfelt.
Zo moeilijk is het nu ook weer niet,de meeste verkopers van namaak hebben nooit echte tassen in hun handen gehad,zodat ze niet weten welke items bij een bepaald merk horen.
Bericht 48 van 83
laatste antwoord

oppassen!!

Nou dat is goed om te weten, weet ik in ieder geval niet dat ze het vergeten zijn. Verder heb ik alleen geen rood mapje om het bonnetje gekregen en een kaartje met onderhouds raadgevingen ontbrak ook. Omdat ik vandaag niet in staat was om terug te gaan naar de winkel heb ik gebeld en morgen ga ik langs om de snee te laten zien.

De verkoper vertelde me wel dat als er iets stuk aan was dat het terug gestuurd werd naar Italie, maar ergens heb ik het gevoel dat ik gewoon afgepoeierd ga worden. Misschien juist omdat ik deze tas (bij toeval) in de uitverkoop heb gekocht en het mijn eerste aankoop bij hun is.

Wat mij ook eigenlijk wel tegen viel was dat dat ik totaal geen informatie heb gekregen betreft het model, het merk zelf (al zou dat alleen maar zijn om mij te overtuigen om het te kopen) Aldus mijn eerste handtassen ervaring in een dergelijke 'designer' winkel.

In iedergeval bedankt. Ik ben benieuwd wat het morgen wordt aangezien ik de laatste had...
Bericht 49 van 83
laatste antwoord

oppassen!!

Heikes Siemenpoes,

Wat denk je van deze? True or false? 🙂
260630278344

Zonnige groetjes (maar niet vanuit Turkijke...hihi.....)
Bericht 50 van 83
laatste antwoord