annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onbruikbaar toegekomen

29 augustus won ik 3 modelbouwdozen bij een verkoper uit hong kong. Voordat ik betaalde vroeg ik naar de mogelijkheid om de drie in een doos te verpakken en niet in papier om transportschade te vermijden; de verkoper zijn negatieve feedback draaiden voor 90% vd gevallen over transportschade. Een doos kon dus betaalde ik 36$ met doos ipv 31$ zonder doos.
18 september komen de drie modelbouwkits hier toe aan 1 zijde platgedrukt in half gescheurd groen inpakpapier met een touwtje eromheen.Resultaat de drie body's, het meest essentiele onderdeel van een automodelbouwdoos; zijn onherstelbaar vervormt en gebroken.
Ik heb daarover negatieve feedback gegeven, dat zie ik als die 5$ extra voor een doos die niet gebruikt werd.Daarna schiet de verkoper wakker.
Na foto's gestuurd te hebben omtrent de schade, krijg ik geen antwoord, uiteindelijk na een paar keer opnieuw mailen, de boodschap dat hij de gebroken delen besteld heeft...
Na een tijdje gebeurd er nog steeds niets.Opnieuw contacteer ik de verkoper hoe het nu eigenlijk zit.
Na veel vijven en zessen, stemt hij erin toe voor een complete refund.
Intussen op 4 ocktober stuurt de verkoper mij melding van drie onbetaalde objecten, en dit terwijl alles op 29 aug, de dag dat ik de objecten won betaald is met paypal. Dus duidelijk bewijsbaar, intussen is zelfs de uitgavenstaat van de creditcard maatschapij binnengekomen waarop alles nog eens staat dat het betaald is.
Ik breng e-bay op de hoogte van de situatie incl. paypal bewijs. Ik breng de verkoper op de hoogte,van wat hij al wist. Dit word echter verplicht door ebay...
Enfin, nog altijd geen refund. Ik stuur zelf een verzoek om betaling via paypal naar de verkoper.Geen gehoor, ik open een geschil via paypal omdat het toch rond de 40 dagen duurt.Dan volgt er weer een reacktie: dat ik de negatieve feedback moet verwijderen vooraleer de verkoper een refund geeft.Fair? gebruikt die nog als laatste woordje.
Ik vraag of het fair is mensen laten betalen voor een doos en dan geen doos te gebruiken.
of het fair is items als nieuw te beschrijven terwijl het onbruikbaar is.
Of het fair is vanalles te beloven maar niets waarmaakt.
of het fair is om te chanteren alles op te houden totdat feedbacks worden aangepast.
Ik dacht het niet.
tenslote houd ik het been stijf, eerst refund en dan feedbacks. niet andersom.
Als ik de zaak moet escaleren naar claim, vervalt dit en blijven feedbacks zoals ze er nu staan
De drie modelbouwdozen kan ik u terugzenden als u dat wil.
(Maar ik vrees dat dat niet gratis zal zijn)
Die feedback is een doorn in het oog percies.

conclusie, e-bay helpt een koper die slachtoffer is gewerden NIET. slechts enkele richtlijnen en veel rond de pot gedraai en een survey die ze vragen in te vullen hoe je vind dat je geholpen bent.
mijn enige hoop is nu gevestigd op paypal.
wordt vervolgd


Peter
Bericht 1 van 28
laatste antwoord
27 ANTWOORDEN 27

Onbruikbaar toegekomen

nee ik dacht niet traceerbaar, mijn ouders hebben het aangenomen van de postbode, maar ik heb niet horen zeggen dat ze moesten tekenen.
Nu heb ik nog wel 3X melding van onbetaald object tegen me lopen.
Bericht 21 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

nee ik dacht niet traceerbaar,

Dat moet je eerst zeker weten. Bekijk de papieren op het pakketje eens goed.
Als het niet traceerbaar verstuurd is dan kun je een andere weg bewandelen. NOOIT ONTVANGEN. ]:)

Dan krijg je zeker je geld helemaal terug.
Het is niet helemaal zoals het hoort, helemaal niet eigenlijk, maar die verkoper behandelt jou ook als een stuk vuil.
Dus.... don't get mad, get even. :-)





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 22 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Nu heb ik nog wel 3X melding van onbetaald object tegen me lopen.

Dat kun je toch bewijzen d.m.v. die PayPal betalingen?





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 23 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Die meldingen van onbetaald object zijn een trucje van die verkoper, als er al een geschil geopend is, kan de koper geen geschil openen (wegens object niet ontvangen of niet beantwoorden aan de beschrijving).

m.


m.
Bericht 24 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

ja is bewezen door de paypal betaling aan ebay en nog eens aan de verkoper, en toch blijft het staan.
Paar keer gevraagd om het weg te doen, zegt dat hij weg zal doen maar blijft lekker staan.
Hing geen gele stiker op met nummer ck******HK zoals bij andere aangetekende zendingen uit honkong van andere verkopers.
Bericht 25 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Hing geen gele stiker op met nummer ck******HK zoals bij andere aangetekende zendingen uit honkong van andere verkopers.

NOOIT ontvangen dus voor de VISA claim. :^O





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 26 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

ik heb tal van mogelijkheden:
1. nooit ontvangen
2. ik heb de beloofde terugstorting van de handelaar niet ontvangen en bezit een kredietnota
mail waarin letterlijk staat: Hi ok can i give you full refund first and you can correct your feedback to positive and I will give you positive feedback also, OK?
+ nog 2 mails waarin ik antwoord dat ik daar akkoord mee ben en in de laatste dat ik zelfs een verzoek om betaling heb verzonden via paypal.
3. de bestelde goederenzijn niet geleverd...

klopt alledrie, want alles is als nieuw verkocht, maar er is nooit iets nieuw aangekomen hier, enkel total loss
theoretisch klopt het.
ik opteer voor het tweede eerlijk gezegd
betaalbewijs van paypal erbij, en afgedrukte mail van de verkoper erbij, zijn duidelijk dezelfde mailadressen, zowel van mij als van hem...
Bericht 27 van 28
laatste antwoord

Onbruikbaar toegekomen

Heb als newbie heel wat geleerd afgelopen weken en vooral afgelopen dagen 🙂
niet meer kopen bij negatieve feedbacks qua verpakking,
geen rechten als koper bij zowel ebay als paypal,
geen negatieve feedback plaatsen zolang alles niet is opgelost....

*Gisteren nog pakje gekregen uit US was opengemaakt door douane,keurig terug dichtgeplakt, 10 euro douaneaanbiedingskosten betaald, daarvan weet ik dat dat kan gebeuren en is de eerste en laatste keer niet maar daar heeft de verkoper niets mee te maken en heb er hoegenaamd geen enkel probleem mee. Dus krijgt de verkoper een super possitieve feedback van mij als verder in orde is, en rep geen woord over douane kosten in de feedback.
Ik ben absoluut niet moeilijk, een gedeukte doos van het object vind ik ook geen probleem, zolang dat de inhoud bruikbaar is ben ik allang gelukkig en ben ik possitief over de gehele lijn.
Maar in dit geval... schrijnend gewoon
Bericht 28 van 28
laatste antwoord