annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper zegt dat er een vergissing gebeurd is in zijn aanbieding.

Het gaat om hetvolgende.
We hebben een object gekocht met een startbod vanaf 150€ en na bieding wonnen we het object aan 162€. Nu betaal ik zoals gewenst onmiddelijk met Paypal en nu 2 dagen later, nadat ik een bericht stuurde voor levering of afhalen (omdat ik nog niets gehoord had van hem), komt de verkoper me te zeggen dat er een vergissing gebeurd is. Nu is mijn vraag, omdat we dit object echt wel willen tegen de geboden prijs, is de koper nu verplicht ons dit object te overhandigen aan onze geboden en gewonnen prijs? En moet men niet eerst kijken hoe men een object aanbiedt om daarna niet achteraf af te komen met een excuus dat hij te weinig kreeg voor zijn aanbieding? Ik moet erbij zeggen dat er dit bij stond: vds salon d'angle gris souris avec coussins rouge, acheté 900 euros, vendu 400 euros . Cause , salon trop grand pour mon salon actuel. Nu mijn frans is ok en wat hij daar nu mee bedoelde wist ik toen niet maar vendu wil zeggen 'verkocht' en niet 'te verkopen' dus waar zijn beschrijving op sloeg heb ik niet gevraagd.. Doch we waren niet alleen in de running vermits er anderen boden en anderen ook vragen stelden over de afmetingen.

Maar hoe zit dat nu? Is hij nu niet verplicht me deze zetel te geven? Er staat zelfs bij dat hij gratis zou leveren, nu dat dit niet correct was daar kan ik nog inkomen..

Graag wat advies hierover, Dank Dirk.
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Ik denk dat je dat zal vinden via de site van Paypal zelf, (www.paypal.com) waar je inlogt en dan je Paypal-Saldo zal moeten bekijken, Dirk. Ik heb ooit (lang geleden) eens een paar kleine bedragen terugbetaald gekregen, en ik geloof dat ik dat toen dààraan kon merken.Maar ik kan me vergissen...

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 21 van 41
laatste antwoord

Als ik bovenstaand verder verslag van Dirk zo eens lees, lijkt het me eerder een kwestie van onervarenheid, slordigheid en een beetje laksheid van de verkoper, en géén echte poging tot oplichting.
Of je nu al dan niet tot aankoop overgaat is jouw zaak, Dirk, maar het lijkt me alleszins sportief als je de verkoper van je beslissing (positief of negatief) op de hoogte brengt. Maar dat wist je wss. ook zelf wel.

Verder snap ik niet wat je bedoelt met volgende zin :
1. er moet een systeem komen waarbij verkopers vanaf een aantal verkopen cash mogen ontvangen via paypal. Op die manier sluit je snelle oplichterij al uit zoals in mijn geval.
Cash ontvangen via Paypal is een contradictio in terminis. Ik veronderstel dat je bedoelt dat er contant mag betaald worden. Okee, maar dat doe je dan van hand tot hand, en dan komt er géén Paypal bij te pas.
Paypal is hier een toegelaten maar niet verplichte betalingswijze.
Kijk, sommige verkopers bieden verschillende betalingswijzen aan :Paypal, overschrijving, contant bij afhalen e.d.
Het is dan aan de koper om te kiezen...
Ikzelf betaal contant bij afhalen, als iets niet kan opgestuurd worden. Voor dingen die verzonden worden vanuit de E.G (incl. Belgie) gebruik ik meestal overschrijving (omdat PP kosten meebrengt voor de VERkoper), en voor zendingen vanuit USA e.d. is het Paypal...

Bericht 22 van 41
laatste antwoord

Dat bedoelde ik ook, op de PP site gaan kijken en inloggen, overzicht van de transacties opvragen?
Bij een betaling of terugbetaling via PP krijg je toch ook altijd een bevestigingsmail 😉

Je moet soms natuurlijk wat geduld hebben.

Wat de oorspronkelijke aanbieding betreft : indien een verkoper een nieuwprijs vermeldt en "vendu" 400 euros ,dan betekent dit dat de verkoper hoopt dat iemand een rechtstreeks bod doet buiten eBay om via contacteer de verkoper.

Hetzelfde geldt ook voor de andere aanbieding (ergens op de PB terug te vinden, verkoper weigert te verkopen) waar vermeld wordt "doe een deftig bod etc..",
een verkoper ziet namelijk je hoogste bod niet.

Van zulke aanbiedingen blijf je beter weg, of als het al te gortig is, meldt die aanbieding aan eBay (daar dient die link voor onderaan de aanbiedingen).
zowie
Bericht 23 van 41
laatste antwoord

1. Inderdaad.. met 'cash betalen bij paypal' bedoel ik onmiddellijke inning via elektronische weg, in dit geval 'Paypal' en

2. Ik heb de verkoper reeds gemaild dat de mondelinge en schriftelijke deal, indien hij nog steeds toestemt voor 200€ maar dat zou zo moeten zijn, doorgaat. Ik bel hem voor afhaling van het object asap.

3. In transacties staat deze handeling 'refund of terugbetaling -naar kredietkaart- niet' althans bij mij niet.. heb de hele pagina afgeschuild en geklikt op elk mogelijke link. Het zal dus nog tevoorschijn moeten komen 'soon'. In ieder geval kon CC het bevestigen..

4. Inderdaad, afwachtende houding, onwetendheid, bedrog, ik kan enkel de feiten laten zien. Doch liegen over 'renversement automatique' is zeker een feit. Vermits dit reeds gezegd werd door de verkoper 3 dagen geleden en dus niet meer onder de noemer valt van 'laksheid'. Dit noem ik meer onwetendheid met en vleugje nieuwsgierigheid en opzet tot bedrog of hij toch dit bedrag zou kunnen behouden...

5. Ban aanbiedingen waarin staat aub 400 als ze toch beginnen met 130 of lager. En dus : "indien een verkoper een nieuwprijs vermeldt en "vendu" 400 euros ,dan betekent dit dat de verkoper hoopt dat iemand een rechtstreeks bod doet buiten eBay om via contacteer de verkoper. moet worden geband, want ik kende het niet, ik ben dan ook maar een beginner! Maar een duidelijke regel: ook al staat het er: bannen en buiten. IEdereen is gebaat met duidelijke regels.. Kijk naar ons landje; te veel achterpoortjes en jep, tsing tsing for the smart en de rest valt uit de boot 🙂

6. Dit alles vermijden kan door mijn oplossing te gebruiken die ik in voorgaande post vermelde. Geld in neutrale zone (voorbeeld sell account) en vrijgeven door beide partijen als de deal geklonken is. Op die manier is iedereen happy.

Mvg, Dirk
Bericht 24 van 41
laatste antwoord

En? Zit-ie lekker, of heb je toch maar van de aankoop afgezien?

Bericht 25 van 41
laatste antwoord

Eind goed al goed?!

Nadat ik de kwestie beindigde en het geschil bij paypal sloot. Wou ik de verkoper opnieuw bellen de dag nadien.

Ik kreeg namelijk dit bericht binnen van hem:

dirk comme promis ,aprés notre entretien téléphonique, je conserve le salon d'angle pour toi et pour la somme de 200 euros ( erreur de ma part) ,le temps que tu reçois la somme qui t-est due par paypal, tu n'auras qu'as me téléphoner pour se donner rendez-vous, pour l'enlévement du salon .tu peux me faire confiance je n'ai qu'une parole et cela m'a permis pour ma premiére mise en vente d'une expérience à laquelle je m'y attendais pas , mais enfin les choses étant ainsi, le salon te sera réservais jusqu'à ton appel......

En ja hoor! grrr.. zijn nummer bestond niet meer, "the number you dialed is out of service", enz.

Nu toen ik dat hoorde voelde ik het al aankomen dus: "Opgelicht!! Big Time!! En zeer subtiel ook!!

Ik belde onmiddellijk terug naar paypal, die me bevestigden nog steeds niets te zien op de paypal rekening, zoals ik ook al de hele tijd kon zien.

Ik belde nadien onmiddellijk naar de CC-maatschappij om eens duidelijk te horen wat de vorige persoon me had wijsgemaakt blijkbaar! En dus deze keer werd ik onthaald door een 'echte' nederlandstalige die me iets anders meedeelden dan de vorige operator (die half frans sprak).

Mijn saldo werd aangezuiverd tot het maximumbedrag omdat na de 23e, afhankelijk van bank tot bank, dit automatisch gebeurd. En dus kwam er op die manier 162,50€ bij. Deze operator kon me vertellen, dat er geen creditering was gebeurd maar een aanzuivering!

Iets heel anders dan de andere die me verzekerde dat mijn saldo een storting vertoonde van 162,50€.. helemaal iets anders dus als een creditering. Je moet dus al zeer goed in je woorden zijn om het juiste uit een operator te krijgen zo blijkt dus maar weer!!

Geloof dus steeds je eigen ogen en niet die van anderen alvorens je iets gelooft.

Blijf van Paypal af is mijn motto nu als er niets veranderd aan het systeem. Doch is het niet altijd zo..?!

Mijn oplossing staat nog altijd : neutrale zone, geld deponeren en vrijgeven indien beide partijen akkoord zijn.
Is een kleine verandering en 1 klik meer! Doch dit kan deze ellende voorkomen.

Puntje bij paaltje nu:

Een gesloten claim kan bij paypal niet worden heropend = onherroepelijk en dus heb ik een betwistingsformulier moetn invullen en mijn CC laten blokkeren om alsnog vergoed te worden. Ik moet bekennen dat ik er weinig hoop in heb. Maar och, lesje geleerd en te vroeg victorie gekraaid!!

Lang leve Ebay.. of niet?
Ebay blokkeert zelfs deze persoon niet meer, wat een giller en goed uitgekiend van een nieuwe truc op de markt!

What a waste of time this was!
Als het jullie kan helpen,
It certainly did help me!
No more Paypal!

Advise for Paypal: write a manual and go for a neutral zone!

Anyway Thx for the support!

You're welcome!
Cheers,
Dirk.
Bericht 26 van 41
laatste antwoord

Keep up the good work here tho!
Long live forums!

Dirk
Bericht 27 van 41
laatste antwoord

Verdorie , da's straf !
Hopelijk (en vermoedelijk) heb je méér geluk bij je CC maatschappij, tenzij die hun bescherming ook maar een holle slogan is. Maar ik ben verbaasd dat ze daarvoor je CC blokkeren.
Wat KAN je inmiddels nog doen ?
1.Contactgegevens van verkoper opvragen, vooropgesteld dat die juist vermeld staan. Als je zijn adres hebt sta je al een stap verder voor eventuele aangifte.
Let op : als je die gegevens opvraagt krijgt hij automatisch ook die van jou. Ik weet niet of dat voor jou een probleem is.
2.CS van PP mailen, met een kort relaas van het gebeurde en verwijzing naar deze topic.
3.Misschien is e-cops een goed idee.

Misschien komen er nog lezers langs met tips....

Bericht 28 van 41
laatste antwoord

ha ja, en en een negatieve geven, natuurlijk, MET het nodige commentaar. Niet dat dat veel zoden aan de dijk zet, maar 't lijkt me logisch.

Bericht 29 van 41
laatste antwoord

Blijf van Paypal af is mijn motto nu als er niets veranderd aan het systeem.

Huh... Waarom?
Je sluit zelf de claim.
Als je die claim z'n gang had laten gaan was dat geld gewoon teruggestort na verloop van tijd.

En via de CC gaat een betwisting ook heel soepeltjes.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 30 van 41
laatste antwoord