Waarom eerst betalen?
Ja, eigenlijk moet je eerst betalen aan schurken om nadien in de zak gezet te worden. Naar het buitenland, zou het eigenlijk anders mogen. Betalen na ontvangst: hoho dan staan ze op hun achterpoten, ZIJ zijn eerlijk de klanten niet. In een restaurant betaal je toch ook achteraf, daar zijn geen problemen mee. Zelfs eerlijke verkopers eisen voorafbetaling, waarom eigenlijk?
Een truc is soms bruikbaar.Zeg dat je daar toevallig langskomt en het object gaat afhalen (of iemand stuurt) en contant gaat betalen. De meeste kunnen (of willen) geen officieel adres opgeven. Ze werken ook met anonieme mail zoals hotmail, waarbij je niet moet registreren. Zo heb ik er al tientallen "ontmaskerd". Veelal gebruiken ze Western Union voor hun betalingen en plakken gewoon de reclamentekst van die firma in hun antwoord, zodat je de indruk krijgt dat ze betrouwbaar zijn. Dit gaat in perfect foutloos engels, maar de rest van hun mail staat vol fouten. Ze antwoorden nooit direct op een vraag. Ook veelal laaggeschoolden denk ik.
Ik beweer niet dat dit systeem feilloos is, maar beter dan niets. Op andere verkoopsites kan je ook nog "middelen" en raadgevingen vinden, het loont de moeite om die eens te lezen.
Oppassen voor besmette ééndagsvliegen, die gans Ebay tot een zogezegde onbetrouwbare boel maken en waarvan wij, als eerlijke mensen allemaal de dupe zijn.