annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wel betaald niets ontvangen,

ik heb een front van een auto radio gekocht,alles betaald,verkoper stuurt zelf een mail waar hij bevestigd betaling ontvangen,en nog steeds geen pakket ontvangen.plots krijg ik van ebay een mail. de verkoper heeft u een aanvraag gestuurd om de transactie te annuleren.waarin hij zegt(De verkoper zegt dat u het object hebt teruggestuurd of gaat terugsturen voor terugbetaling.)iets wat niet klopt ik heb het nooit ontvangen.
wat kan ik nu doen,X-(
Bericht 1 van 26
laatste antwoord
25 ANTWOORDEN 25

"ik heb een front van een auto radio gekocht,alles betaald,verkoper stuurt zelf een mail waar hij bevestigd betaling ontvangen,en nog steeds geen pakket ontvangen" :

1 : Bij mijn weten hoort het front bij de radio en kan dus niet op andere radio's gebruikt worden . Is dit zo niet wil ik dit graag weten .

2 : Een radiofront kan gemakkellijk als brief verzonden worden zelfs is het 2x omwikkeld met bubble-plastiek aangezien je dan nog onder de 3cm dikte zit .
Bericht 21 van 26
laatste antwoord

U denkt toch niet dat Ebay uw aankopen gaat betalen ??? Gemarkeerd als "betaling verzonden" betekend dat u de betaling uitgevoerd hebt (moet je zelf aanklikken) met bankoverschrijving , dit is een geheugensteuntje voor uzelf zodat je weet dat je de betaling uitgevoerd hebt , handig als je veel koopt .

Je zou er van schrikken hoeveel keer ik al heb voorgehad dat mensen denken dat ze betaald hebben omdat ze betaling verzonden hebben aangevinkt. En als je hen probeert uit te leggen dat dit geen betaling uitvoeren is maar enkel een geheugensteuntje, wordt je uitgemaakt voor oplichter en een keer is zelfs de politie er bij gehaald. Ebay zou een boodschap moeten inbouwen waar de mensen onmiddellijk zien als ze 'betaling verzonden' aanvinken dat dit geen betaling is en dat ze die nog moeten uitvoeren.
Bericht 22 van 26
laatste antwoord

:-(dag, ik als nieuwe ebayer moet helaas ook melden dat een transactie geheel fout is gelopen. De verkoper heb ik netjes betaald en de cd moet ik nog ontvangen.Ik heb om de verzendgegevens gevraagd bij de verkoper maar daar antwoord hij niet op. Met die verzendgegevens kan je bij de post laten uitzoeken waar het pakketje is. Als je die gegevens niet verstrekt dan krijgt het zaakje al een negatieve lading, is het wel verzonden?. Een tweede exemplaar zou verzonden worden kreeg ik na aandringen te lezen.Wanneer kon de verkoper niet zeggen want hij moest ook nog werken. Die cd moet ook nog aankomen. Ik heb een geschil geopend maar die is nu weer gesloten zonder dat ik daar akkoord mee ben want er is nog niks opgelost. Ik heb de verkoper geantwoord dat hij het geld kan terug storten of de cd versturen en de eerdere verzendgegevens door geven voor onderzoek bij de post, heel logisch allemaal voor een eerlijke aanbieder en koper.De verkoper heeft nu de transactie geannuleerd, hoe zit het dan nu met mijn betaalde geld? Daar krijg ik geen reactie meer op.Ik heb een flinke kater hiervan en dan stuurt ebay me nog een tevredenheidsenquette..Wat kopen wij hiervoor? Waarom weten wij niet wat voor sancties ebay treft naar malafiede verkopers. Al die regelementen ten spijt mooi dat wij in ons bloten staan en het nakijken hebben. O ja een feedback mag ik nog geven, nou die kan die krijgen als ik mijn geld terug heb, dan laat ik u het weten tot dan koop ik niets meer en raad u aan het zelfde te doen de site bestaat bij goed vertrouwen van de kopers en zonder geld valt er niet te handelen en is ebay uit gedaan knoop dat maar goed in uw oren en leert hiervan! Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Mahatma Ghandi had het al over de macht van het klootjesvolk. Vereenigd u en koop niks tot we goed ondersteund worden!!!
Bericht 23 van 26
laatste antwoord

Waarom eerst betalen?
Ja, eigenlijk moet je eerst betalen aan schurken om nadien in de zak gezet te worden. Naar het buitenland, zou het eigenlijk anders mogen. Betalen na ontvangst: hoho dan staan ze op hun achterpoten, ZIJ zijn eerlijk de klanten niet. In een restaurant betaal je toch ook achteraf, daar zijn geen problemen mee. Zelfs eerlijke verkopers eisen voorafbetaling, waarom eigenlijk?

Een truc is soms bruikbaar.Zeg dat je daar toevallig langskomt en het object gaat afhalen (of iemand stuurt) en contant gaat betalen. De meeste kunnen (of willen) geen officieel adres opgeven. Ze werken ook met anonieme mail zoals hotmail, waarbij je niet moet registreren. Zo heb ik er al tientallen "ontmaskerd". Veelal gebruiken ze Western Union voor hun betalingen en plakken gewoon de reclamentekst van die firma in hun antwoord, zodat je de indruk krijgt dat ze betrouwbaar zijn. Dit gaat in perfect foutloos engels, maar de rest van hun mail staat vol fouten. Ze antwoorden nooit direct op een vraag. Ook veelal laaggeschoolden denk ik.

Ik beweer niet dat dit systeem feilloos is, maar beter dan niets. Op andere verkoopsites kan je ook nog "middelen" en raadgevingen vinden, het loont de moeite om die eens te lezen.

Oppassen voor besmette ééndagsvliegen, die gans Ebay tot een zogezegde onbetrouwbare boel maken en waarvan wij, als eerlijke mensen allemaal de dupe zijn.
Bericht 24 van 26
laatste antwoord

blablabla ...

Waarom eerst betalen?
In een restaurant betaal je toch ook achteraf, daar zijn geen problemen mee. Zelfs eerlijke verkopers eisen voorafbetaling, waarom eigenlijk?

In een restaurant sta je als klant oog in oog met de 'leverancier'.

Daarom ...

Ik ken weinig 'eerlijke verkopers' die 'voorafbetaling eisen' waar je ook niet mag betalen bij afhalen.

Daarom.

Bericht 25 van 26
laatste antwoord

Waarom eerst betalen?
In een restaurant betaal je toch ook achteraf, daar zijn geen problemen mee. Zelfs eerlijke verkopers eisen voorafbetaling, waarom eigenlijk?

Op ebay kan je snel "verdwijnen" (uitschrijven) en gebruik maken van valse gegevens.....
In een restaurant kan je je "gegevens" (gezicht) niet vervalsen en ook verdwijnen zonder betalen zal moeilijker zijn...
Bericht 26 van 26
laatste antwoord