Voor degene die de sjerp van dictator in ons landje zou willen aantrekken heb ik hier een paar raadgevingen van wat er zou poeten gebeuren.
Nee, ik laat de eer aan mij voorbijgaan want ik leef geen veertien dagen meer als ik de dictator zou zijn. Je zult direct begrijpen waarom.
Zoals ik al heb gemeld moet je het land besturen als een goede huisvader en soms kan dat pijn doen.
De grote schuldigen van onze belastingstol zijn de hoge lonen van en het aantal ministers en ambteneran, de verspilzucht van onze centen en de interesten op de staatsschuld.
Het programma :
- Eens bekijken of onze koninklijke familie echt nood heeft aan een miljoenen donatie en dit aanpassen waar het kan.
- De extravagante lonen van ministers en ambtenaren naar beneden halen. Ook belastingen laten betalen en geen snoepreiskes meer cadeau, ook niet om aan de andere kant van de wereld rampen te gaan bekijken.
- Het aantal ministers eens bekijken en eens zien of dit wel nodig is.
- Wat het vervoer van de ministers betreft, die kunnen hun wagen wel zelf betalen en is het nodig om een privé chauffeur te hebben?
- Stoppen met cadeaus uit te delen aan eender welk land, ik kan mijn gebuur ook niet helpen als ik zelf financieel aan de grond zit.
- Stoppen met de geldstroom naar inwijkelingen en net zoals in Amerika kom je België niet binnen zonder voldoende persoonlijke financiële armslag en met een bewijs van werk te hebben in België om in het levensonderhoud te kunnen voorzien.
- Meer controle op de uitbetaling van steun door OCMW en andere instanties. Velen gebruiken namelijk twee adressen terwijl ze eigenlijk samenwonen en zodoende tweemaal geld trekken.
- De staatsschuld derven door te gaan zien bij de superrijken wat er te halen valt. Indien dit niet genoeg blijkt te zijn dan zullen alle anderen ook een percentage van hun spaargeld moeten ophoesten. Het is een keiharde maatregel die nodig is, de rente van de staatschuld is enorm en het is enkel die welke jaarlijks wordt betaald terwijl de schuld blijft staan. Een eeuwige lening dus.
- Alle gebouwen van de regering en andere staatsdiensten die leeg staan een doel geven en terug in gebruik nemen, verhuren ofwel verkopen.
- De massastroom geld die jaarlijks naar de kerk vloeit indijken en de kerkfabriek verplichten hun inkomsten te halen uit de verhuur of verkoop van hun leegstaande gebouwen.
- De massastroom aan subsidies eens goed bekijken en degene die niet bijdragen tot de economische welstand afschaffen.
- De werklozen verplichten in een lokaal aanwezig te zijn tijdens hun "arbeidsuren", daar worden ze per slot van rekening ook voor betaald. Het aantal werlozen zal op die manier snel inkrimpen als je begrijpt wat ik bedoel.
- Om onze concurentiepositie in de wereld te versterken afschaffen van dertiende en veertiende maand, indijken vakantiegelden en allerlei toegekende nutteloze verlofdagen die enkel gebruikt worden om te profiteren.
- Iedereen verplichten om een degelijk pensioensparen te starten.
- Verder bestuderen op welke posten we nog allemaal kunnen besparen zoals bvb. miljoenen uitgeven voor studies inzake een verbinding van wegen (langewapperbrug) en dit tot driemaal toe.
- Laatste maatregels maken de arbeidkrachten onrechtstreeks goedkoper en er zullen dus werklozen aan het werk kunnen.
Dit zijn zo enkele drastische maatregels die niet bij iedereen in goede aarde zullen vallen en waar we mss. wel een hele generatie het slachtoffer zullen van maken.
Het is eenvoudig voorgesteld en elke maatregel heeft ook een nadeel, logisch dus dat dit alles eens goed moet bestudeerd worden om de nadelen van sommige acties te beperken.
En wat dan? Als de staatsschuld is verdwenen en er word zuinig omgesprongen met onze centen (zal na een aantal jaar wel de gewoonte zijn geworden zeker?) word het tijd om de bevolking te belonen voor hun inspanningen.
- De belastingsdruk verminderen. Belasting op lonen, BTW, eigendom, wagens enz....
- De wegen nu eens op een degelijke manier gaan aanleggen zodat niet elk jaar terug nutteloze reparaties dienen te gebeuren.
- Ondertussen is de generatie met pensioensparen op pensioen aan het gaan. Die krijgen minder bijleg van de staat en zo creeeren we ruimte om de ontvangen gelden van de huidige werkende bevolking die geschikt zijn voor hun later pensioen niet op te souperen maar in een pensioenkas te storten zodat we daar later effectief de pensioenen kunnen mee betalen. Iets wat oorspronkelijk de bedoeling was.
- Eens bekijken tot omvormen van het pensioenstelsel zodat ook de man een overlevingspensioen kan krijgen als zijn echtgenote komt te sterven.
Het is een planning waar nog héél veel achter schuilt maar het is teveel om hier op te sommen. Feit is dat onze generatie en mss. zelfs de daaropvolgende hier het slachtoffer van is. We doen het dus voor onze kinderen en/of kleinkinderen.
Is dit ook niet de redenatie die schuilgaat achter het milieubewustzijn?
Anderzijds moeten we ook stellen dat onze generatie ook heeft geprofiteerd van het geldverkwisten van onze vorige regeringen. Noem maar op, premies voor verbouwingen, dertiende en veertiende maand, hoge vakantiegelden, nutteloze verlofdagen (vaderschapsverlof!)
Moet ik nu een kist gaan bestellen? Genoemde maatregels treffen mij ook, zeker door het feit dat ik geen kinderen heb!