annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aankoop/biedgedrag veranderd !

Vergeleken met enkele jaren terug is het koop/biedgedrag bij kopers erg veranderd, ook bij mezelf als ik koop.

Wachten tot de laatste minuten om te bieden.

Op eigen aanbiedingen vaak 8 tot 15 en soms meer "volgers" zien en niemand die het eerste bod doet.

Verkopers die te laag gestart zijn halen hun object soms weg omdat ze schrik hebben dat hun object voor te weinig zal verkocht worden.

De kopers worden dus slimmer maar het betekent ook dat je als verkoper steeds het minimum moet starten om verkoop onder je gewilde prijs te hebben.

Zo zie je maar.

Zo maar eens eens .....

Johan
Bericht 1 van 79
laatste antwoord
78 ANTWOORDEN 78

Niet stemmen is kiezen voor de meerderheid!

Dus, beter bewust kiezen en niet zomaar een bolletje gaan inkleuren of niet inkleuren.

Vandaar mijn tip, wie echt niet weet op wie of wat stemt beter niet op de grote partijen die er al deccenia lang een potje van maken!
We steven recht af op situaties als Griekenland.

België is al langer virtueel failliet, waar ze het geld blijven halen (virtueel dus) om Griekenland te helpen is mij een grote vraag!

Ondertussen zitten vaak mensen die gehandicapt zijn of zwaar verbrand geweest (bvb) of met een ziekte die niet erkend is (behalve luiheid) in de kou staan.

Ja, er is veel werk te doen in dit apenlandje.
Bericht 51 van 79
laatste antwoord

Je stemt voor die of die.

Uiteindelijk is de uitslag er en dan beginnen ze een coalitie te vormen en wat blijkt? Degene met de minste stemmen heeft opeens de macht....is een aantal jaren terug al gebeurd. Als ik me niet vergis was Dehaene buitengestemd en na hun "afspraakskes" was hij dan toch eertse minister.

Het gaat hem de heren enkel om de macht, het zakkenvullen en de "zakenreisjes".

Als je verkozen bent en je meent het nog zo goed heb je toch altijd af te rekenen met die andere heren die dan jouw goede voorstellen naar de vuilbak stemmen. Alles gaat over het zakkenvullen en als je in de regering zit en er komt iemand met een goed voorstel die jou echter wel geld zal kosten stem je gewoon "tegen".

Een nieuwe wind door België zou een dictatuur kunnen zijn. Een goede huisvader die zijn gezin (in dit geval weliswaar een groot) beschermd en de financiële kant in de gaten houd. Maar ja, het verleden heeft al bewezen dat een dictatuur gevaarlijk is, wie kan immers weerstaan aan de verleiding éénmaal je alles in je bereik hebt.

Trouwens zullen alle westerse landen de richting Griekenland opgaan...het word tijd dat iedereen de riem gaat aanspannen. Dertiende maand, veertiende maand, wie blijft dit alles betalen? Juist....iedereen...het is dus in feite een cirkel waar je nooit uitkomt.

Geef iedereen eenvoudig weg een dubbel loon, verdubbel alle produkten van prijs en het verschil is praktisch nihil. Maar je hebt wel je zin..een dubbel loon!
Bericht 52 van 79
laatste antwoord

Niet stemmen is kiezen voor de meerderheid!

Bij gebrek aan democratie zijn termen als meerderheid en minderheid gewoon irrelevant geworden. De partijen verdelen de postjes onder elkaar naargelang de hoeveelheden smeergeld die er betaald worden. De uitslag van de verkiezingen is daarbij irrelevant.

Leterme kreeg in een ver verleden ooit eens 800,000 voorkeurstemmen met zijn belofte van "5 minuten politieke moed", en toch was het Verhofstadt die weer premier werd. Net zoals België zelf is democratie hier een illusie.

Beste Winkelcentrum, zoals het er in de peilingen naar uit ziet zou NVA de grootste partij worden. Denk je nu echt men Bart De Wever premier zal laten worden, hoewel hij er relatief gezien waarschijnlijk het meest geschikt voor is?

Een nieuwe wind door België zou een dictatuur kunnen zijn.

Een revolutie is noodzakelijk om de democratie te herstellen, maar een dictatuur hoeft daar niet noodzakelijk een gevolg van te zijn. Een eerste stap naar revalidatie van Vlaanderen is het stopzetten van de gigantische bedragen ontwikkelingshulp aan Wallonië, en zoals de Tsjechen bewezen hebben kan de splitsing van België perfect vreedzaam verlopen. Of als de Walen dat willen kan het ook op de Koreaanse manier natuurlijk.

En als het dan toch tot een dictatuur komt, dan offer ik me alvast op en stel me bij voorbaat kandidaat om de functie van dictator op mij te nemen.
Bericht 53 van 79
laatste antwoord

En als het dan toch tot een dictatuur komt, dan offer ik me alvast op en stel me bij voorbaat kandidaat om de functie van dictator op mij te nemen

Lap onder de dictatuur van Yannick I zitten we der goed voor: aangezien hij nu al predikt dat het nodeloos is belastingen te betalen, zie ik de toekomst somber in:
- geen wegen meer die hersteld worden
- geen openbaar vervoer meer
- geen politie meer om de orde te handhaven
- geen ziekteuitkeringen meer
- laat staan pensioenen
- geen brandweer meer
't zal hier echt wel beteren hoor mensen :_|
-

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 54 van 79
laatste antwoord

Alsof dat zoveel verschil uitmaakt dan... Nu betalen we wel belastingen en

• de wegen hebben er nog nooit zo belabberd bijgelegen als nu;

• de treinen rijden met zoveel vertraging dat je nooit zeker bent wanneer je in de les gaat geraken;

• de ordehandhaving in Brussel is zo'n succes dat de politie in sommige wijken helemaal niet meer durft te komen;

• mensen sterven omdat (sommige) levensreddende medicijnen niet terugbetaald worden;

• de pensioenen zijn zo krap dat ouderen beroep moeten doen op hun kinderen om een plaatsje in een ouderentehuis te helpen betalen;

• de brandweer was in de verste verten niet te bespeuren toen vorig jaar onze garage en kelder onderliep tijdens een nazomerse stortbui.

Het enige waarvoor belastinggeld blijkbaar dient is ontwikkelingshulp naar Wallonië, waarmee de drank van Daerden & co gefinancierd wordt. Nogal logisch dus dat ik niet erg enthousiast ben om daaraan mee te betalen.
Bericht 55 van 79
laatste antwoord

Voor degene die de sjerp van dictator in ons landje zou willen aantrekken heb ik hier een paar raadgevingen van wat er zou poeten gebeuren.

Nee, ik laat de eer aan mij voorbijgaan want ik leef geen veertien dagen meer als ik de dictator zou zijn. Je zult direct begrijpen waarom.

Zoals ik al heb gemeld moet je het land besturen als een goede huisvader en soms kan dat pijn doen.

De grote schuldigen van onze belastingstol zijn de hoge lonen van en het aantal ministers en ambteneran, de verspilzucht van onze centen en de interesten op de staatsschuld.

Het programma :

- Eens bekijken of onze koninklijke familie echt nood heeft aan een miljoenen donatie en dit aanpassen waar het kan.

- De extravagante lonen van ministers en ambtenaren naar beneden halen. Ook belastingen laten betalen en geen snoepreiskes meer cadeau, ook niet om aan de andere kant van de wereld rampen te gaan bekijken.

- Het aantal ministers eens bekijken en eens zien of dit wel nodig is.

- Wat het vervoer van de ministers betreft, die kunnen hun wagen wel zelf betalen en is het nodig om een privé chauffeur te hebben?

- Stoppen met cadeaus uit te delen aan eender welk land, ik kan mijn gebuur ook niet helpen als ik zelf financieel aan de grond zit.

- Stoppen met de geldstroom naar inwijkelingen en net zoals in Amerika kom je België niet binnen zonder voldoende persoonlijke financiële armslag en met een bewijs van werk te hebben in België om in het levensonderhoud te kunnen voorzien.

- Meer controle op de uitbetaling van steun door OCMW en andere instanties. Velen gebruiken namelijk twee adressen terwijl ze eigenlijk samenwonen en zodoende tweemaal geld trekken.

- De staatsschuld derven door te gaan zien bij de superrijken wat er te halen valt. Indien dit niet genoeg blijkt te zijn dan zullen alle anderen ook een percentage van hun spaargeld moeten ophoesten. Het is een keiharde maatregel die nodig is, de rente van de staatschuld is enorm en het is enkel die welke jaarlijks wordt betaald terwijl de schuld blijft staan. Een eeuwige lening dus.

- Alle gebouwen van de regering en andere staatsdiensten die leeg staan een doel geven en terug in gebruik nemen, verhuren ofwel verkopen.

- De massastroom geld die jaarlijks naar de kerk vloeit indijken en de kerkfabriek verplichten hun inkomsten te halen uit de verhuur of verkoop van hun leegstaande gebouwen.

- De massastroom aan subsidies eens goed bekijken en degene die niet bijdragen tot de economische welstand afschaffen.

- De werklozen verplichten in een lokaal aanwezig te zijn tijdens hun "arbeidsuren", daar worden ze per slot van rekening ook voor betaald. Het aantal werlozen zal op die manier snel inkrimpen als je begrijpt wat ik bedoel.

- Om onze concurentiepositie in de wereld te versterken afschaffen van dertiende en veertiende maand, indijken vakantiegelden en allerlei toegekende nutteloze verlofdagen die enkel gebruikt worden om te profiteren.

- Iedereen verplichten om een degelijk pensioensparen te starten.

- Verder bestuderen op welke posten we nog allemaal kunnen besparen zoals bvb. miljoenen uitgeven voor studies inzake een verbinding van wegen (langewapperbrug) en dit tot driemaal toe.

- Laatste maatregels maken de arbeidkrachten onrechtstreeks goedkoper en er zullen dus werklozen aan het werk kunnen.

Dit zijn zo enkele drastische maatregels die niet bij iedereen in goede aarde zullen vallen en waar we mss. wel een hele generatie het slachtoffer zullen van maken.

Het is eenvoudig voorgesteld en elke maatregel heeft ook een nadeel, logisch dus dat dit alles eens goed moet bestudeerd worden om de nadelen van sommige acties te beperken.

En wat dan? Als de staatsschuld is verdwenen en er word zuinig omgesprongen met onze centen (zal na een aantal jaar wel de gewoonte zijn geworden zeker?) word het tijd om de bevolking te belonen voor hun inspanningen.

- De belastingsdruk verminderen. Belasting op lonen, BTW, eigendom, wagens enz....

- De wegen nu eens op een degelijke manier gaan aanleggen zodat niet elk jaar terug nutteloze reparaties dienen te gebeuren.

- Ondertussen is de generatie met pensioensparen op pensioen aan het gaan. Die krijgen minder bijleg van de staat en zo creeeren we ruimte om de ontvangen gelden van de huidige werkende bevolking die geschikt zijn voor hun later pensioen niet op te souperen maar in een pensioenkas te storten zodat we daar later effectief de pensioenen kunnen mee betalen. Iets wat oorspronkelijk de bedoeling was.

- Eens bekijken tot omvormen van het pensioenstelsel zodat ook de man een overlevingspensioen kan krijgen als zijn echtgenote komt te sterven.

Het is een planning waar nog héél veel achter schuilt maar het is teveel om hier op te sommen. Feit is dat onze generatie en mss. zelfs de daaropvolgende hier het slachtoffer van is. We doen het dus voor onze kinderen en/of kleinkinderen.

Is dit ook niet de redenatie die schuilgaat achter het milieubewustzijn?

Anderzijds moeten we ook stellen dat onze generatie ook heeft geprofiteerd van het geldverkwisten van onze vorige regeringen. Noem maar op, premies voor verbouwingen, dertiende en veertiende maand, hoge vakantiegelden, nutteloze verlofdagen (vaderschapsverlof!)

Moet ik nu een kist gaan bestellen? Genoemde maatregels treffen mij ook, zeker door het feit dat ik geen kinderen heb!
Bericht 56 van 79
laatste antwoord

Zeer wijze woorden beste Ronny, alhoewel erg onconventioneel om verder dan één legislatuur vooruit te denken ]:)
Bericht 57 van 79
laatste antwoord

Op één legisltuur is het gewoon onmogelijk omm 9000 miljard aan staatsschuldkwijt te raken.

Van mij mss. onconventioneel maa van U dan Mss. kortzichtig?:-x
Bericht 58 van 79
laatste antwoord

Het was dan ook sarcastisch bedoeld hoor, Ronny :^O
Bericht 59 van 79
laatste antwoord

Yep, dacht ik wel.

Nog steeds zin om dictator te worden? Je bent dan hoogstwaarschijnlijk de meest gehate figuur hier in BelgiëB-)
Bericht 60 van 79
laatste antwoord