op 23-12-2011 16:43
Ik kreeg net een mailtje van PayPal met de melding dat er vanaf 6 maart een paar wijzigingen gaan gebeuren.
SITUATIE 1
Koper heeft PayPal account zonder geld op en laat de betalingen passeren via zijn credit card. Na zijn aankoop dient hij klacht in bij zijn credit card processor met de melding dat er al dan niet terecht een niet toegestane transactie gebeurd is.
Vanaf 6 maart: verkoper is niet enkel zijn geld en item kwijt maar mag ook nog eens een extra € 16 kosten betalen.
SITUATIE 2
Koper heeft PayPal account zonder geld op en heeft zijn PayPal gelinkt aan zijn bankrekening. Koper doet een betaling via PayPal.
Vanaf 6 maart: naast de gewone kosten betaalt de verkoper nog eens € 35 kosten voor deze uitgestelde bankbetaling
Zeg me a.u.b. dat ik dit verkeerd begrepen heb. Die kosten zijn echt wel exuberant hoog. In veel gevallen bedraagt mijn verkoopprijs nog geen € 35, laat staan dat ik daar € 35 kosten op moet betalen.
op 05-01-2012 23:20
Paypal is een payment service provider, paypal is geen bank.
op 06-01-2012 23:30
Deze meneer is slimmer, een particuliere ebay account voor de zaak, aanvaard geen PAYPAL in Europa.
Misschien is dit de oplossing.
op 07-01-2012 08:24
op 07-01-2012 09:14
Om het eens duidelijk te maken...
In 2002 kocht eBay Paypal op
PayPal is volgens Amerikaanse wetgeving geen bank en daarom hoeft het bedrijf niet aan de strenge wetgeving voor banken te voldoen.
PayPal heeft in 2007 echter wel een EU-banklicentie gekregen.
In de EU worden de services van PayPal aangeboden door PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
PayPal (Europe) heeft een Luxemburgse banklicentie en is dan ook in dit land gevestigd.
Hoofdkantoor van de benelux is in Amsterdam.
op 07-01-2012 12:50
wansmakelijk allemaal, je zou er de brui aan geven.
gewoon een particuliere account openen als zelfstandige.
dit is wat ik overweeg als ik ik nog problemen krijg, moet momenteel hout vasthouden omdat het artikel die ik verkoop niet zo "vatbaar" is voor de criminele markt. Ik bedoel hiermee, dat een geborduurd handdoekske veel minder in de markt ligt om opgelicht te worden dan een fotocamera, ipod, computer, noem maar op ....
maar troost jullie, wij hebben een winkel en hebben bancontact (geen probleem mee) en Keyware = duur (sixpay = duur) en de kosten hiervoor zijn, vooral die laatste, heel erg duur. Toppunt van al is dat we hier 5 jaar aan vasthangen, als we de samenwerking topzetten met keyware dan moeten we 605 euro schadevergoeding betalen, dit is dus nog andere koek.
,-)
op 07-01-2012 12:58
Hier heb ik een vraagje over...
kun je een zelfstandige account op ebay omzetten naar een gewone particuliere account zodat je je feedback kunt behouden?
Is gewoon een vraag hoor 😉
op 07-01-2012 13:42
dit kan volgens mij want je kan ten alle tijde ook van partikulier naar zelfstandige, zo ben ik toch ook gestart.
je kan dit zelf aanklikken in je persoonlike gegevens.
je kan ook een nieuwe account openen en verwijzen naar je feedbacks, maar of potentiêle kopers dit zullen doen is een andere vraag.
op 07-01-2012 14:05
Deze meneer is slimmer, een particuliere ebay account voor de zaak, aanvaard geen PAYPAL in Europa.
Misschien is dit de oplossing.
Is die meneer echt slimmer?
1. Hij kan zijn ebay-facturen niet inbrengen in zijn BTW-aangite en belastingen! En factuur kan je immers maar inbrengen als je BTW-nummer er correct op vermeld staat.
2. Hij biedt Paypal aan in zijn aanbiedingen en is derhalve volgens de ebay-reglementering verplicht deze voor ALLE kopers te aanvaarden. Teksten zoals deze vermeld in zijn aanbieding zijn voldoende om bij een klacht van derden de aanbiedingen te laten verwijderen...
Of hij derhalve slim bezig is, laat aan ieders beoordelingsvermogen maar ik heb daar zo mijn idee over...
op 07-01-2012 14:08
op 07-01-2012 17:34
is slimmer .... hmmm, ik weet het niet, kan zijn, maar kan ook zijn dat hij geen zelfstandige is,
maar je hebt wel gelijk hoor zijspoor. ,-)
dus particulier kan naar zakelijk maar niet omgekeerd, goed, wist ik niet.
dank voor de info.