annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

forumgutspiller_be
Community-lid

Ik kreeg net een mailtje van PayPal met de melding dat er vanaf 6 maart een paar wijzigingen gaan gebeuren.


 


SITUATIE 1


Koper heeft PayPal account zonder geld op en laat de betalingen passeren via zijn credit card. Na zijn aankoop dient hij klacht in bij zijn credit card processor met de melding dat er al dan niet terecht een niet toegestane transactie gebeurd is.


Vanaf 6 maart: verkoper is niet enkel zijn geld en item kwijt maar mag ook nog eens een extra € 16 kosten betalen.


 


SITUATIE 2


Koper heeft PayPal account zonder geld op en heeft zijn PayPal gelinkt aan zijn bankrekening. Koper doet een betaling via PayPal.


Vanaf 6 maart: naast de gewone kosten betaalt de verkoper nog eens € 35 kosten voor deze uitgestelde bankbetaling


 


Zeg me a.u.b. dat ik dit verkeerd begrepen heb. Die kosten zijn echt wel exuberant hoog. In veel gevallen bedraagt mijn verkoopprijs nog geen € 35, laat staan dat ik daar € 35 kosten op moet betalen.

Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

Bedankt voor deze complete uitleg, Hughwitte !


 


Ik had inderdaad enkel op de nederlandstalige site gekeken.


 


Dit verandert natuurlijk één en ander.


 


Al stel ik vast dat Ebay geenszins moeite doet om dit voorschrift te laten respecteren...




Bericht 41 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

EU-regelgeving betreffende oneerlijke handelspraktijken???


Dat ze dan maar eerst beginnen met controle bij beurzen en rommelmarkten, enig idee hoeveel zelfstandigen daar een standje hebben alszijnde particulier? En dan nog verkopen ook onder de prijs! Dat fenomeen is heus niet nieuw en zeker niet eigen aan het internet en regels zijn goed en mss nodig, maar dan moet er ook controle op zijn.... nuja... flitspalen en automobisten pesten met om de haverklap controles op elke hoek van de straat brengt meer op zeker????

Bericht 42 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

't Is niet omdat er weinig of geen controle is dat het ook mag volgens de regels é?


Je moet eens kijken naar de voorwaarden die organisatoren van rommelmarkten stellen... daar staat steevast tussen dat het niet mag gaan om handelaren. Wel, als ze dit echt doortrekken, dan zullen er niet veel rommelmarkten zijn hoor. 50% van de rommelmarkten staat vol met zakelijke verkopers.


En ja, vaak zie je daar de politie ook nog eens passeren om een oogje in het zeil te houden. Maar iets doen naar de overtreders toe? O nee, dat gebeurt zo goed als niet hé?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 43 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

k**t*
Community-lid

hallo kijk even wat ik geocht heb  .....en maar verkocht!!ge valt omver van 2004 kjik eens goed van 1ste tot laatste liefst!we zullen dan eens praten of ik beroeps ben na al die jaren!

Bericht 44 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

k**t*
Community-lid

hallo kijk even wat ik geocht heb  .....en maar verkocht!!ge valt omver van 2004 kjik eens goed van 1ste tot laatste liefst!we zullen dan eens praten of ik beroeps ben na al die jaren!

Bericht 45 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

Beste Frits,


 


De politie houdt idd wel een oogje in het zeil bij vooral rommelmarkten, maar die gaan niet over het wel of niet zijn van particulier maar over de verkoop van verboden zaken, zoals wapens en dito onderdelen, bepaalde chemische producten waar drugs mee gemaakt kunnen worden enz. en natuurlijk om zakkenrollers en amokmakers op te pakken die je overal vind op openbare plaatsen zoals op de wekelijkse markten.


Enne idd... omdat er weinig of geen controle is wil niet zeggen dat je de regels aan je laars kan of mag lappen, maar we zouden geen mensen zijn moesten we daar niet van van profiteren toch?

Bericht 46 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

ik lees hier veel zaken die niet kloppen hoor beste mensen !


 


rommelmarkten die vol staan met zelfstandigen ????  vergeet het!


 


rommelmarkten staan nogal vol met nepzelfstandigen, mensen die zo'n zeer mooi kraam hebben met alles er op en er aan waar je ZOU VAN DENKEN dat het zelfstandigen zijn maar het zijn zwartwerkers.  Ik doe elk weekend "bargainhunt' op de Vlaamse rommelmarkten, al meer dan 10 jaar, en ik weet ze allemaal zitten !!!!


 


Ik lees hier een zeker negativisme tegenover zelfstandigen en vraag me af waarom.  Een zelfstandige krijgt GEEN 13de maand, krijgt GEEN ziekengeld, niet doorbetaald, GEEN vakantiegeld, KLEIN pensioentje, .... enz ....


 


Sorry hoor beste vrienden maar mijn ervaring althans is dat je met echte zelfstandige handelaars op een rommelmakt ZAKEN kunt doen omdat die mensen er moeten van leven, waar het met die andere soort verkopers heel anders verloopt.


 


Ik zit in de antiek brocante en ze kennen mij op de markten, er zijn er heel wat van die zwartverkopers die NIET WILLEN aan mij verkopen omdat ze niet willen dat ik nog winst maak op hen !  Omgekeerde wereld dus.


 


Wij hebben een antiek brocante winkel in Oostende en algemeen is de reactie van onze klanten (we hebben veel vaste klanten) dat we goedkoper zijn dan op rommelmarkten.  Voor ons is dit een goed teken.


 


Het i dus totaal misplaatst om bvb te denken dat een zelfstandige DUURDER is dan een zwartwerker.


 


Nu, ik spreek echt wel als ervaringsdeskundige. 


 


Ik vind het VEEL MINDER ERG dat een zelfstandige eens wat zwart werkt dan dat een beroepsdopper, een ocmw' er, ...  dit doet!   Zelfstandigen moeten hun eigen boontjes doppen en velen hebben niet eens het idee wat het is om als zelfstandige door het leven te gaan, er is een keiharde discipline voor nodig want als je in je luie zetel zit komt er geen geld binnen.  Welen stellen een zelfstandige zaak noga IDYLISCH voor.


 


 


 


Johan


 

Bericht 47 van 47
laatste antwoord