annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Als dit toegelaten wordt...

Nu ben ik eens benieuwd wat ebay hieraan zal doen...


Mijn feedbackprofiel (en daarmee gepaard gaand vermoedelijk ook mijn DSR's)  werd vandaag bezoedeld door één koper.


Voor zover ik kan lezen (ik ben dan wel geen schoolmeester zoals sommigen denken 😉 maar ben toch lang genoeg naar school geweest), kan ik uit de feedbacks enkel begrijpen dat de koper


- ofwel bewust een poging onderneemt om mijn scores beïnvloeden


- ofwel op basis van de fotookes kocht zonder ook maar één letter te lezen van titel of beschrijving.


Ik ga ervanuit dat het wel het tweede zal zijn maar dan nog vind ik persoonlijk dat dit niet door de beugel kan en hoop dan ook dat ebay hieraan iets doet.


 


Persoonlijk kan ik hier niet veel aan veranderen gezien:


- ik reeds telefonisch contact opnam met de koper een week geleden en van zodra mijn nicknaam hoorde, antwoordde "Hou een ander voor de zot" en de telefoon dicht smeet


- een aanvraag tot feedbackwijziging geen nut heeft gezien ik er maar 5 mag indienen en het gaat om 8 feedbacks + de reactie aan de telefoon al genoeg zei


 


O ja, voor de volledigheid: ik heb via ebay-systeem én Paypal (waar de koper claims indiende wegens "namaak") reeds gemeld dat ik bereid was om het teruggavebeleid te laten gelden en hem zou terugstorten van zodra de objecten teruggezonden werden (ook al maakte ik mijns inziens geen enkele fout)




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 30
laatste antwoord
29 ANTWOORDEN 29

Betreft: Als dit toegelaten wordt...

We zijn niet de beste vrienden, maar Ebay zal nooit de negatieve feedback verwijderen, ik heb het al een paar keer meegemaakt, commentaar zullen ze eventueel wegdoen, maar de rode bol zal blijven, zelfs al maakte je geen enkele fout.


Indien ze deze 8 feedbacks verwijderen dan hanteert Ebay twee maten en twee gewichten.

Bericht 2 van 30
laatste antwoord

Betreft: Als dit toegelaten wordt...

Ik ben net eens gaan kijken naar je aanbiedingen en ik moet toch wel vaststellen dat deze je aanbieding niet heeft gelezen.


 


Ten eerste is er geen sprake van Lego in je hoofdtitel en toch ook niet in je omschrijving.


 


Amai daarvoor 8 negatieve feedbacks krijgen vind ik er wel wat over.


Terwijl  je dan toch contact hebt proberen op te nemen met die persoon.


En je hebt die terugbetaald!


 


Betuigd van weinig respect tegenover zijn medemens!


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Bericht 3 van 30
laatste antwoord

Betreft: Als dit toegelaten wordt...

ik ben er vrij zeker van dat ebay deze zal verwijderen (toch als je een persoonlijk contactpersoon hebt). Het gaat hier duidelijk om een fout bij de koper

Bericht 4 van 30
laatste antwoord

Betreft: Als dit toegelaten wordt...

Ebay moet niet met twee maten en gewichten werken maar moet correct en kordaat reageren op feedback.


Ten onrechte gegeven feedback moét verwijderd kunnen worden door eBay zelf, en dit na onderzoek. Hier is het toch duidelijk ????


Indien iedereen zomaar onterechte feedback mag geven, feedback die kant noch wal raakt, ja, waar gaan we dan naartoe ?

Bericht 5 van 30
laatste antwoord

Betreft: Als dit toegelaten wordt...

"Ebay moet niet met twee maten en gewichten werken maar moet correct en kordaat reageren op feedback."



klopt maar als ze die 8 verwijderen bij "hetzijspoor" dan moeten ze er bij mij ook een aantal verwijderen, die duidelijk en onterecht gegeven zijn.

Bericht 6 van 30
laatste antwoord

Betreft: Als dit toegelaten wordt...

Toch even realistisch blijven, beste Comp-Shop.


 


De 14 nega's op je feedbackprofiel komen van 14 verschillende personen.


 


Die van Frits komen van één en dezelfde ebayer.


 


Die situatie is zondermeer niet vergelijkbaar met die van jou.




Bericht 7 van 30
laatste antwoord

Betreft: Als dit toegelaten wordt...

Dus mijn negatieve zijn erger dan die van "hetzijspoor"? tussen die 14 zitten er ook onterechte bij en DAAR ging het over. Maar ik weet nu al dat de negatieve wel zullen verdwijnen van "hetzijspoor", immers "ebay" meet met twee maten en twee gewichten, je moet alleen de juiste weg kennen en blijkbaar zijn er hier een paar die deze weg wel kennen en andere niet.

Bericht 8 van 30
laatste antwoord

Betreft: Als dit toegelaten wordt...

Toch enkele reacties beantwoorden:


 


@ comp-shop: ik weet uiteraard niet of ze zullen verwijderd worden of niet maar je kan er niet om heen dat deze acht waarbij de koper zaken schrijft die niet kloppen... "zijn geen originele lego-producten, en dat wordt er enkel verdoken bijgezegd" terwijl in titel en beschrijving duidelijk staat dat het om Sluban-produkten gaat en nergens de illusie gewekt wordt dat het Lego is, dan vind ik dat er voldoende bewijsmateriaal is om deze feedbacks als foutief en onterecht te beschouwen.


Wat mij betreft, maakt het inderdaad geen verschil uit of die nu van 8 verschillende of van 1 en dezelfde persoon zouden komen. Het feit dat hij zaken schrijft die niet eens stroken met titel en beschrijving zijn in mijn geval echter stuitend. In jouw 14 gevallen heb je echter niets in de hand en zijn het feedbacks waar je geen bewijsmiddelen kan voorleggen om ze te laten verwijderen, hoe erg ook voor jou (en dat meen ik hoor, we hoeven daarom nog niet de intiemste vrienden te zijn é).


Had mijn koper bvb geschreven: "Produkten van lage kwaliteit", dan kon ik daar net als jij niets aan veranderen en was ik verzekerd dat ebay ook niet zou ingrijpen maar mijn koper was nu eenmaal van mening dat hij met deze feedbacks zou wegkomen. Ik kan alleen maar hopen van niet dus met deze feedbacks (ik hoop dat ik hiermee nu niemand met snode plannen op ideeën bracht)


 


Wat het vrij zeker zijn betreft omtrent de verwijdering van de feedbacks, kan ik jullie het volgende melden:


- ik heb gisteren via het gewone ebay-systeem een mailtje gestuurd en kreeg een antwoord dat het 3 tot 5 dagen kon duren vooraleer ik een eactie kreeg


- ik heb vanmorgen naar de Powerseller-lijn gebeld en kwam vrij snel tot de vaststelling dat ze mij daar niet zouden helpen: voor problemen met feedbacks moest ik via mail contact opnemen naar een welbepaald mailadres


- ik heb daar dus ondertussen ook een mailtje naar toe gestuurd in de hoop snel enige reactie te krijgen. Het mailtje werd opgesteld met uitgebreide fundering van alle reeds ondernomen stappen, de vergelijking tussen ontvangen feedback enerzijds en de beschrijving anderzijds, en nog één en ander...


Ik kan je alleen verzekeren dat ik daar bij ebay geen enkele voorkeursbehandeling krijg ook al heb ik in het verleden net als sommige andere ebay-gebruikers en forumbezoekers voor ebay.be gewerkt ten tijde dat ebay.be nog zijn hoofdzetel had in Brussel. En... geloof het of niet maar zelfs toen kregen we geen voorkeursbehandeling omdat we een "voorbeeldfunctie" hadden.


"De juiste weg kennen", die ken ik dus ook niet, wie ze weet mag ze mij wel aanwijzen hoor. Ik vrees alleen dat ze niet bestaande is 😉


 


Tot slot... ik heb me al meermaals afgevraagd hoe een feedbacksysteem beter zou kunnen functioneren en dan kom ik uit bij het geschillensysteem van Paypal. Hierin komt er in eerste instantie geen ingrijpen aan te pas maar wordt je bijna als koper en verkoper verplicht tot communicatie en zoeken naar een oplossing. Indien het probleem dan blijft bestaan, oordeelt Paypal dan zelf over de oplossing voor het probleem. Waarom zou een gelijkaardig systeem niet kunnen op ebay???


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 30
laatste antwoord

Betreft: Als dit toegelaten wordt...

Ge zijt ook mijn beste vriend niet, dat weet je ondertussen, maar los daarvan, die feedbacks zijn onterecht en mijn mening is dat jij dit totaal NIET verdiend.


 


Als ik dit zou kopen dan koop ik dit niet als LEGO want dit staat nergens te lezen.


 


Het zou zelfs een overtreding zijn mocht je lego in je titel zetten.


 


In dit geval dient EBAY deze totaal onterechte feedback weg te nemen en dit hoeft allemaal zo lang niet te duren.


 


 


,-)


 


 

Bericht 10 van 30
laatste antwoord