annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DALENDE VERKOOP EN NIET BETALING

Ben reeds 3 jaar actief als zelfstandige in bijberoep en werk voor een groot deel via ebay.  Echter de laatste maanden is de verkoop enorm stilgevallen, wat hiervan de reden is, ben ik nog steeds naar op zoek.  Als je dan al eens iets verkoopt zijn er de laatste maanden vele die kopen maar niet betalen, ik stuur telkens een betaalbericht, tegen de betaaltermijn stuur ik nogmaals een bericht dat de termijn bijna verstreken is en de betaling dient uitgevoerd te worden, meestal zonder resultaat, geen reactie, geen betaling, sinds ebay zijn beleid heeft aangepast en men als zakelijke verkoper geen negatieve feedback meer kan geven is dit een fenomeen dat elke maand meer en meer toeneemt.  Ik vind dit een schandalige zaak, wij moeten telkens onze objecten een aantal dagen van de site zien, om als ze weeral eens niet betalen onze objecten terug te plaatsen, waarvoor we dan ook weeral de kosten mogen betalen, is er echt geen mogelijkheid om het feedback-beleid terug aan te passen zodat wij ook eens kunnen zeggen hoevele er niet reageren en niet betalen, je kan het nu wel in hun feedback zetten, maar dan wel als positief, verander het terug en het zal voor vele verkopers eerlijker worden.  Ik hoor graag reactie's

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: DALENDE VERKOOP EN NIET BETALING

je mag rekenen op 10% die NIET betaald, de reden? Eerlijk gezegd wat hebben ze te vrezen! We kunnen nog niet zeggen dat ze niet betalen, want ze reageren gewoon niet. Behalve dat ze aangeven dat ze de betaling zullen opzenden... alleen na 4 weken heb je nog niks.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

krijg bij deze juist een melding binnen van ebay dat ik iemand negatieve commentaar heb gegeven met een positieve bol (groen dus) dit mag dus niet, wij staan echt machteloos tegen alle wanbetalers, negatieve feedback gaat niet en negatieve beoordeling mogen we dan ook niet laten geworden in positieve bol.  Waar zijn we dan mee bezig.  Je moet dan blijkbaar nog oppassen ook als je dit doet, want dan kan je account ook nogeens geschorst worden, begrijpen wie begrijpen kan.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Ik neem aan dat dit erg product-afhankelijk is ? Ik kan me voorstellen dat wanneer je usbsticks, sdkaartjes en dergelijke verkoopt enzovoorts verkoopt, de concurrentie steeds harder wordt.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Ben reeds 3 jaar actief als zelfstandige in bijberoep en werk voor een groot deel via ebay.  Echter de laatste maanden is de verkoop enorm stilgevallen, wat hiervan de reden is, ben ik nog steeds naar op zoek.

Ik weet niet of er een volledige parallel is met de groei - eveneens de laatste maanden - van outlets via het internet met stockverkoop?

Als je dan ook nog rekening houdt dat deze internetoutlets dikwijls een gratis levering aanbieden, samen met hun kortingen tot 70% van de winkelprijs, dan ...

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

de stijgende tendens van meer internetzaken die aan 70% verkopen en gratis verzenden kan ik begrijpen, ik verkoop anders ook aan 70 % met gratis verzending, maar toch valt de verkoop serieus naar beneden, volgens mij ook een gevolg van het veranderde beleid op ebay, momenteel dien je daar te werken met het verstand op nul, bij vragen krijg je een standaard mail als antwoord waar je niet veel wijzer uit word, soms word er al eens gevolg gegeven aan je vragen, maar dit is eerder zelden.

Net als ik al menig keer personen heb gemeld die hun eigen website als link gebruiken in hun aanbiedingen, dit kan blijkbaar allemaal, hieraan word gewoon niets gedaan, wel niet eerlijk ten opzichte van de personen die ook een eigen site hebben en deze zoals het hoort niet vermelden, maar ja volgens mij werkt ebay soms met twee maten en gewichten

Bericht 6 van 6
laatste antwoord