annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit snap ik niet

Als je dit ziet, dan weet ik echt niet waarom ik geen 100% heb op mijn verkopersaccount bij verzend- en verwerkingskosten.


 


Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Dit snap ik niet

Je hebt 0,00% lage beoordelingen (1 of 2 sterren).


En 4,86 op 5 voor de sterren beoordelingen, een aantal kopers hebben 3 of 4 sterren gegeven voor verzend- en verwerkingskosten, dus geen 100%.


Ik snap niet, wat je niet snapt?



m.
Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Dit snap ik niet

aha, nu snap ik waarom ik van ebay een waarschuwing krijg om mijn prestaties te verbeteren, ik wordt dus niet op de 1 of 2 sterren bekeken maar ook op de 3, 4 & 5 sterren.


 


 

Bericht 3 van 12
laatste antwoord

Dit snap ik niet


aha, nu snap ik waarom ik van ebay een waarschuwing krijg om mijn prestaties te verbeteren, ik wordt dus niet op de 1 of 2 sterren bekeken maar ook op de 3, 4 & 5 sterren.



 


Er wordt rekening gehouden met:


- je totale verkoopsomzet: moet minimaal 3000 dollar én 100 transacties zijn (hier zal wel geen probleem zitten)


- je aantal lage scores (staat op 0% voor verzendkosten, dus ook OK)


- je gemiddelde score (staat op 4,86 dus ook OK)


- je facturen zullen wel betaald zijn zeker? 🙂


- je statuut staat op zakelijk verkoper zoals noodzakelijk


- je feedback moet 98,00 zijn en is 99,5 dus ook hier geen probleem


 


Het kan bijna niet anders dan dat er op een ander lijntje dan de verzendkosten een "storingske" zit...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Dit snap ik niet

Volgens mij heeft die waarschuwing niets te maken met de sterren-beoordeling, maar wel met de recente neutrale en negatieve feedback's.



m.
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Dit snap ik niet

Heb je uw verkopersprestaties al bekeken? Daar vind je een overzicht van hoeveel lage beoordelingen (1 of 2 sterren) je afgelopen 3 maand/12 maand gekregen hebt.


 


Ondanks de neutrale en negatieve feedbacks is er op het eerste zich geen probleem.


 


Wat werd er precies vermeld in die waarschuwing van Ebay? Misschien ben je nu gewoon Top Rated seller en krijg je nu een waarschuwing dat je deze status gaat kwijtspelen?


 


Zoniet heb je waarschijnlijk meerdere kopers die u een + feedback gaven meer een lage sterrenbeoordeling. Daar valt weinig aan te doen. Vermits die beoordelingen volledig anoniem zijn heb je er als verkopers het raden naar wie deze beoordeling gegeven heeft en vooral waarom.

Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Dit snap ik niet


Volgens mij heeft die waarschuwing niets te maken met de sterren-beoordeling, maar wel met de recente neutrale en negatieve feedback's.



 


Neutrale feedbacks hebben geen enkele invloed. De negatieve kunnen bijna ook niet, gezien er slechts 7 op een jaar zijn. Percentage ligt dus zeker gunstig met de 95%


Indien het enkel om het Powerseller statuut gaat, moet het dus wel op 1 van de andere lijnen liggen...


Of... het heeft te maken met, zoals gamewalhalla aanhaalt, te maken hebben met het "Topverkopers" statuut. Maar dan ook hier ligt het probleem in één van de DSR-lijntjes... en duidelijk niet bij het lijntje dat compshop als illustratie aan gaf bij opening van dit draadje.


De enige die ons dit kan zeggen is compshop zelf wanneer zij haar verkopersprestaties eens grondig bekijkt. Hét probleem zal niet met een groen vinkje aangeduid staan, maar met een ander kleurtje...


Hoe zie je dit? Als je je verkoperprestaties opent, zie je een vakje "Overzicht". Indien je daar klikt op één van de links, dan kom je automatisch op een gedetailleerde weergave terecht en zal snel duidelijk zijn waar het probleem zich exact voordoet




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Dit snap ik niet


Neutrale feedbacks hebben geen enkele invloed. De negatieve kunnen bijna ook niet, gezien er slechts 7 op een jaar zijn. Percentage ligt dus zeker gunstig met de 95%



Wat is het toch jammer dat we onze eigen postings niet meer kunnen corrigeren...


Hier moest uiteraard 99,5% staan




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Dit snap ik niet

Even terzijde. Misschien staat dit er al langer en is me dit voordien nooit opgevallen. In mijn verkoopsmanager pro heb ik plots een optie om een traceernummer toe te voegen. Is dat nu al langer of is me dat voordien niet opgevallen?


 


Momenteel is het voldoende om PowerSeller te zijn om korting te krijgen op uw Ebay factuur. Ebay heeft al aangekondigd dat dit in de toekomst zal veranderen. Enkel nog korting voor top rated sellers.


 


In het buitenland zijn de voorwaarden voor top rated seller te zijn al zwaar verstrengd. Ik hoop dat ze hier in België niet hetzelfde gaan doen.


 


Voorwaarden in het buitenland:


* Minimum 14 dagen retour


* max. 1 dag verzendtijd


* verzendoptie met levering binnen 1 dag


* verzendoptie waar gratis verzending aangeboden wordt


 


In de States is er dan ook nog de verplichting om met traceernummer te versturen. Ik dacht dat je daar 90% van al uw items binnen de werkdag moet versturen met traceernummer.


 


Vroeger had iedere Ebaysite zo een beetje zijn eigen regels. Ik heb de indruk dat ze die nu wereldwijd aan het samentrekken zijn.


 


In de praktijk zou dit betekenen dat je alle items gratis (=verzendkosten inbegrepen) moet versturen binnen 1 werkdag, waarbij je ook een optie aanbiedt met traceernummer (Taxipost/aangetekend). Voor zo ver ik weet is dit enkel nog maar zo in de VS, maar daar moet je een traceerbare verzenddienst gebruiken.


 


In de realiteit komt het erop neer dat de eisen zo hoog liggen dat het bijna onmogelik is om Top Rated te blijven. Lage beoordelingen via het sterrensysteem nog buiten beschouwing gelaten.


 


Gezien ik daar plots de optie voor een traceernummer toe te voegen zie verschijnen, vrees ik dat Ebay met dat Top Rated Seller programma wel eens dezelfde weg wil opgaan als in het buitenland.


 


Voorwaarden zijn nu trouwens al niet te te doen. Als je 100 items verkoopt - er vanuit gaande dat alle 100 kopers feedback achter laten - en er geeft 1 een lage sterrenbeoordeling, is al voldoende om je top rated seller status kwijt te spelen. Je mag immers max. 0,60% lage beoordelingen hebben.


 


Met als gevolg slechtere zichtbaarheid + korting op uw Ebay factuur kwijt.

Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Dit snap ik niet

Dat was toch gezegd! Begin 2014 veranderd de status van powerseller (top-rated), was toch zo aangekondigd.


 


http://sellerupdate.benl.ebay.be/spring2013/ebay-top-rated-seller


 


Is inderdaad zo dat je HEEL moeilijk deze status van Top Rated zal behalen.


 


Ondertussen weet ik waar het probleem zit. Ik heb 20 beoordelingen van 3 sterren op verzendtijd, deze zijn wegens de zwakke verkoop voldoende om mijn powerseller status in gevaar te brengen, als ik er nog enkele bijkrijg dan kan ik dag zeggen tegen powerseller status. Wat ik niet wist is dat 3 sterren ook telden in de beoordeling.

Bericht 10 van 12
laatste antwoord