annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay verplicht ons om PayPal te aanvaarden!!!

Zoals iedereen aan de lijve ondervindt heeft Ebay weeral wat wijzigigen doorgevoerd.

Tot mijn verbazing heb ik gemerkt dat ik nu verplicht wordt om PayPal te accepteren. Ik heb Ebay hierover gecontacteerd en kreeg het volgende antwoord:

Het is inderdaad zo dat u vanaf nu verplicht bent om bij winkelobjecten
PayPal als betalingsmethode te aanvaarden.

PayPal is een veilige en snelle manier van betalen. Hierdoor kunt u
sneller het artikel verzenden en zullen de beoordelingen van kopers
positief uitvallen wat er vervolgens voor zorgt dat u prominenter
zichtbaar bent in de zoekresultaten.

Meer informatie over de wijzigingen leest u op de volgende pagina:

http://www2.ebay.com/aw/benl/200909.shtml#2009-08-17105326

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wens u nog een
fijne dag.

Als je op deze pagina gaat lezen bij de wettelijke kennisgeving en kostenwijzigingen vind je dit:

Nieuwe voorwaarden om u in te schrijven met een winkel
U moet vanaf 9 september aan de volgende vereisten voldoen als u zich wilt abonneren op een eBay-winkel:

Basiswinkel:
Particuliere of zakelijke account met PayPal-rekening

Topwinkel:
Zakelijke eBay-account met PayPal-rekening
Een gemiddelde score van 4,4 of meer behalen op de 4 aspecten van de gedetailleerde beoordelingen over verkopers over een periode van 12 maanden
PayPal als betalingsmethode aanvaarden

Topwinkel Plus:
Zakelijke eBay-account met PayPal-rekening
Een gemiddelde score van 4,4 of meer behalen op de 4 aspecten van de gedetailleerde beoordelingen over verkopers over een periode van 12 maanden
PayPal als betalingsmethode aanvaarden

Ik heb de basiswinkel. Daar staat nergens vermeld dat je PayPal moet aanvaarden. Specifiek om deze reden heb ik mijn shop niet opgewaardeerd.

PayPal is ideaal om internationale betalingen te doen, zeker als het in een andere munteenheid is. Voor binnenlandse betalingen is het een grote kostenpost. En wat ik al helemaal niet eerlijk vind is dat de PayPalfee berekend wordt op de verkoopprijs + verzendkosten.

Ooit een item voor € 1,99 aan een buitenlander verkocht. Dus € 1,99 + € 6 verzendkosten. Dus kosten moeten betalen op € 7,99. Dat was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik heb toen PayPal uit al mijn aanbiedingen verwijderd. Nooit geen enkel effect op mijn verkoop gevoeld. Zelfs buitenlands kopers betalen mij 9 op de 10 keer via een internationale overschrijving.

Over een aantal wijzigingen ben ik zeker te spreken, maar die PayPal vind ik net een stap te ver!!!

Ook van deze mening? Laat dit gerust weten via dit topic. Ik ben zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Ik zie het probleem niet. Ik aanvaard paypal en hou er gewoon rekening mee als ik het aanbied dat ik de kosten reeds in de beginprijs heb vervat.
Bericht 2 van 18
laatste antwoord

Dan doe je er zelfs nog extra winst aan als er toch met gewone overschrijving betaald wordt ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 18
laatste antwoord

Voor sommige items kan je je prijs effectief wat hoger instellen. Maar dat gaat zeker niet voor alle objecten.

Ik heb al meermaals ondervonden: je vraagt voor een item een bepaalde prijs en dat vliegt buiten. Je verhoogt dit met 1 euro en je geraakt het niet meer kwijt. Voor sommige items mag je al blij zijn als deze verkocht geraken. Al is het maar aan 1 euro.

Hoe maak ik mijn rekensom:
* Overschrijving is gratis: € 0,00.

* PayPal: ik verkoop 250 items. Stel dat de helft met PayPal betaalt aan een ratio van 1 euro kosten per betaling: - € 125

Na Nieuwjaar zal mijn aantal aangeboden objecten normaal gezien nog een stuk stijgen. Hopelijk daaraan gekoppeld het aantal transacties en dan automatisch het aantal PayPalbetalingen.

Als ik dan uit de losse pols 250 betalingen aan 1 euro kosten per betaling rekenen (misschien zijn het minder dan 250 betalingen, maar mijn kost is meestal een stuk meer dan 1 euro). Ik kom zo uit op een kost van € 250 die ik nu niet heb.

Ik kan nu niet inschatten hoeveel betalingen ik via PayPal zal ontvangen. Een hele tijd geleden heb ik ook PayPal gebruikt. Op een gegeven moment ontving ik bijna alle betalingen via PayPal. Als je sporadisch eens iets verkoopt dan komt het op die euro niet aan. Verkoop je veel, dan kan dit tot een zeer hoge kost oplopen. Ik bood tot op heden geen PayPal aan en er zijn ook heel weinig kopers die daar naar vragen.
Bericht 4 van 18
laatste antwoord

Tja, ik was met de promo van vorige week om zonder plaatsingskosten aan te bieden van plan om terug de draad te gaan oppikken bij ebay, maar met dat verplichte paypalgedoe ben ik serieus aan het overwegen om het hier definitief voor bekeken te houden.
Bericht 5 van 18
laatste antwoord

Voor een binnenlands verkoop vind ik PayPal volstrekt overbodig.

Ik heb vandaag in de loop van de dag een betaling ontvangen. De overschrijving is ondertussen zelfs al binnen. Dat game wordt morgen gepost. Met PayPal zou het niet vlugger gegaan zijn.

Ik ben er helemaal voorstander van dat men voor een beginnende verkoper PayPal verplicht om een koper te beschermen. Net zoals je als verkoper beslist wat je verkoopt, vind ik ook dat je de keuze moet hebben tussend de betalingsvormen die je aanvaardt.

Gezien Ebay en PayPal in spé hetzelfde bedrijf zijn, vind ik het ook een beetje dubieus dat dit verplicht wordt.

Ik ben zeer tevreden met de wijzigigen die Ebay doorgevoerd heeft. Alleen die PayPalverplichting vind ik een doorn in het oog.
Bericht 6 van 18
laatste antwoord

Gezien Ebay en PayPal in spé hetzelfde bedrijf zijn, vind ik het ook een beetje dubieus dat dit verplicht wordt.

Niks dubieus, koppelverkoop is toegestaan sinds 1 juli.
Bericht 7 van 18
laatste antwoord

En Ebay heeft er direct van geprofiteerd ]:)
Bericht 8 van 18
laatste antwoord

Ik heb ook zo'n basiswinkel. In een aanbieding had ik gezet 'geen paypal'. Daarop werd de aanbieding verwijderd, verlaagde e-bay de status van hoog naar laag wat betreft naleving van het beleid, en kreeg ik een waarschuwing dat nog 1 overtreding serieuze gevolgen kan hebben. De reden? Kosten omzeilen (oftewel niet genoeg opbrengen voor e-bay). E-bay als partij en rechter... u weze gewaarschuwd.
Bericht 9 van 18
laatste antwoord

Zoek maar eens op via Google. Ebay heeft dat ook in andere landen verplicht. Dat is daar niet zonder gevolgen gebleven voor Ebay.
Bericht 10 van 18
laatste antwoord