Zoals iedereen aan de lijve ondervindt heeft Ebay weeral wat wijzigigen doorgevoerd.
Tot mijn verbazing heb ik gemerkt dat ik nu verplicht wordt om PayPal te accepteren. Ik heb Ebay hierover gecontacteerd en kreeg het volgende antwoord:
Het is inderdaad zo dat u vanaf nu verplicht bent om bij winkelobjecten
PayPal als betalingsmethode te aanvaarden.
PayPal is een veilige en snelle manier van betalen. Hierdoor kunt u
sneller het artikel verzenden en zullen de beoordelingen van kopers
positief uitvallen wat er vervolgens voor zorgt dat u prominenter
zichtbaar bent in de zoekresultaten.
Meer informatie over de wijzigingen leest u op de volgende pagina:
http://www2.ebay.com/aw/benl/200909.shtml#2009-08-17105326
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wens u nog een
fijne dag.
Als je op deze pagina gaat lezen bij de wettelijke kennisgeving en kostenwijzigingen vind je dit:
Nieuwe voorwaarden om u in te schrijven met een winkel
U moet vanaf 9 september aan de volgende vereisten voldoen als u zich wilt abonneren op een eBay-winkel:
Basiswinkel:
Particuliere of zakelijke account met PayPal-rekening
Topwinkel:
Zakelijke eBay-account met PayPal-rekening
Een gemiddelde score van 4,4 of meer behalen op de 4 aspecten van de gedetailleerde beoordelingen over verkopers over een periode van 12 maanden
PayPal als betalingsmethode aanvaarden
Topwinkel Plus:
Zakelijke eBay-account met PayPal-rekening
Een gemiddelde score van 4,4 of meer behalen op de 4 aspecten van de gedetailleerde beoordelingen over verkopers over een periode van 12 maanden
PayPal als betalingsmethode aanvaarden
Ik heb de basiswinkel. Daar staat nergens vermeld dat je PayPal moet aanvaarden. Specifiek om deze reden heb ik mijn shop niet opgewaardeerd.
PayPal is ideaal om internationale betalingen te doen, zeker als het in een andere munteenheid is. Voor binnenlandse betalingen is het een grote kostenpost. En wat ik al helemaal niet eerlijk vind is dat de PayPalfee berekend wordt op de verkoopprijs + verzendkosten.
Ooit een item voor € 1,99 aan een buitenlander verkocht. Dus € 1,99 + € 6 verzendkosten. Dus kosten moeten betalen op € 7,99. Dat was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik heb toen PayPal uit al mijn aanbiedingen verwijderd. Nooit geen enkel effect op mijn verkoop gevoeld. Zelfs buitenlands kopers betalen mij 9 op de 10 keer via een internationale overschrijving.
Over een aantal wijzigingen ben ik zeker te spreken, maar die PayPal vind ik net een stap te ver!!!
Ook van deze mening? Laat dit gerust weten via dit topic. Ik ben zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.