annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Economische inspectie - stress

ik ben verzamelaar van hoofdzakelijk tijdschriften autosport, postzegels en kwartetten. Ik koop héél veel loten, en de dubbels verkoop ik dan opnieuw op Ebay. Zo recupereer ik een groot stuk van mijn aankopen. Het zijn dus niet meteen de items die met fraude te maken hebben. Mijn totale aankopen zijn meer dan mijn totale verkopen.


 


Ik koop nooit met de bedoeling opnieuw te verkopen! Wanneer een verzameling bijna compleet is, dan koop/verkoop ik dat ook niet meer. MIJn verzameling autotijdschriften bvb bestaat nu uit bijna 7500 stuks, en ik koop amper nog iets, en verkopen doe ik dus bijgevolg ook al helemaal niet meer.


 


Mijn kwartettenverzameling daarentegen breidt nog elke week uit. Ik koop loten (op Ebay), haal er uit wat ik nog niet (heb er ondertussen ook al 2400), en verkoop de dubbels. Die bied ik (toch 99%) aan de prijs van 1.99 eur. Of ik ruil ze met andere verzamelaars.


 


Ik geef toe dat het wel om veel transacties gaat, zowel aan- als verkopen. Maar het verzamelen zit in mijn bloed vrees ik...


 


Nu stond er iemand deze morgen aan de deur van de economische inspectie. Ik was niet thuis, mijn vrouw wel. Ze zullen contact met me opnemen. Ik ben/was me echt van geen kwaad bewust. Maar als ik bepaalde onderwerpen lees...


 


Allez ja, ik ben toch wat zenuwachtig eerlijk gezegd. 😞


 


Iemand hier ervaring mee? Wat kan ik best (niet) doen?


 


 

Bericht 1 van 29
laatste antwoord
28 ANTWOORDEN 28

Betreft: Economische inspectie - stress

wel dit is wat ik tot vandaag de dag niet begrijp. Als je bij bpost iets besteld (postzegels - taxipost, enz) betaal je GEEN btw, als je die dan doorrekent op factuur moet je wel 21% doorrekenen aan de klant... dus 1 zegel van 0,69 euro wordt voor de klant 0,69 euro +21% btw... (is een Voorbeeld) maar jij als verkoper hebt hier geen fluit aan... enkel onze staat verdient hieraan...

Bericht 21 van 29
laatste antwoord

Betreft: Economische inspectie - stress

Betreft: Economische inspectie - stress

Hier zojuist bezoek gehad van een controleur van de economische inspectie,het ging hier enkel dus wel degelijk over de Wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming.


Ging dus over contactgegevens en vermelding van de clausule over herroepingsrecht. Deze clausule moet in principe vanop elke pagina in de aankoopprocedure toegankelijk zijn. Bv. door de klikken op het 'Mij' logo.


 


Men krijgt lijsten van 'Brussel' met de namen van de 'veelaanbieders' .


 


Voor de zakelijke aanbieders zou er dus in principe geen enkel probleem mogen zijn (gewoon voor zorgen dat die clausule er staat)


 


 


 


 


 



Bericht 23 van 29
laatste antwoord

Betreft: Economische inspectie - stress

Blijkbaar hebben die mensen van de economische inspectie veel te veel tijd of geen zin nuttig werk te doen ...


 


Een eenvoudig aangetekend rondschrijven met een duidelijke uitleg wat moet gebeuren zou exact hetzelfde effect hebben.


 


Maar hier is wel één ding bewezen :  ze kunnen in "Brussel" wel degelijk aan de gegevens van mogelijke zwartwerkers op grote schaal komen, en de fiscus doet er niks tegen.


 


Het ministerie van Financiën richt speciale cellen op om zogezegd zwartwerk tegen te gaan op internet, en wat doen die cellen ?


 


Bij mensen die al een btw-nummer hebben en dus het spel correct trachten te spelen nog maar eens gaan muggeziften over privé-gedeelten en andere futiliteiten...


 


Als er al eens een zwartwerker tegen de lamp loopt dan is dat na een seintje van de sociale inspectie of iets dergelijks, zodat de fiscale diensten moeilijk anders kunnen dan te reageren.


 


Begrijpe wie begrijpe kan ....




Bericht 24 van 29
laatste antwoord

Betreft: Economische inspectie - stress

 


Op mijn volumecontract voor pakjes bij bpost betaal ik dan weer wel btw op de factuur! 

Bericht 25 van 29
laatste antwoord

Betreft: Economische inspectie - stress

Super, ik zou me niet al te veel begoochelingen maken hoor... er zijn op ebay.be zelfs zakelijke verkopers terug te vinden die gebruik maken van een BTW-nummer dat niet eens van hen is...


Als je hen daar attent op maakt, reageren ze niet... dit maakt het wat mij betreft enkel maar verdachter...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 26 van 29
laatste antwoord

Betreft: Economische inspectie - stress

 


Meld je dat dan niet aan eBay aangezien ze zulke praktijken verbieden? Of trekken zij er zich ook niets van aan. 

Bericht 27 van 29
laatste antwoord

Betreft: Economische inspectie - stress

Ik heb het op 22/01 gemeld aan de verkoper in kwestie gezien ik duidelijke vermoedens had dat het ging om een omwisseling van enkele getallen. Tot gisteren kreeg ik geen reactie en bleef alles gewoon bij het oude... fout BTW-nummer bleef gewoon staan dus.


Na de posting van gisterenavond kreeg ik plots wel mailkes van de betrokken verkoper...


Volgens verkoper zou de fout bij ebay liggen...


 


Om eerlijk te zijn... als je het allemaal wat grondig bekijkt... ze maken er wel een soep van hoor...


Ik ga er verder niet teveel op in omdat ik geen zaken wil insinueren die achteraf niet zouden kloppen maar...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 28 van 29
laatste antwoord

Betreft: Economische inspectie - stress

het feit dat je dit hier zet, betekend dus wel dat je deze verkoper beschuldigd.


 


We hadden het over de economische inspectie, wel ze zijn hier ook geweest, hadden weet van al mijn 4500 items die ik had op ebay, en ook deze van Kap...., 2deh... enz... ze hebben gelukkig niks verkeerds gevonden, behalve een paar puntjes die we nu kunnen oplossen, want we hebben hier 1 maand de tijd voor gekregen...


 


 

Bericht 29 van 29
laatste antwoord