annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Een geschil openen ! Rare pipo's op ebay !

Ik vind dat wanneer je als verkoper een geschil opent, dit niet steeds door de koper als negatief mag ervaren worden.

Na een aantal dagen krijg ik zelf door ebay de mogelijkheid om dit te doen.

Ik verkocht een kast en na verschillende mails en betalingsverzoeken kreeg ik na 7 dagen nog geen nieuws. Dus, ik doe een geschil open!

De koper mailt mij BOOS of dat mijn manier is om met nieuwe klanten om te gaan !!!!! Hij zegt mij nog geen minuut tijd te hebben gehad om te reageren !!! (maak mij dat niet wijs)

Uiteindelijk mailt hij pas om 22.00 in de avond (ik lag al in bed) dat hij 's morgens om de kast komt.

Ik zie pas deze mail om 10 uur 's morgens en stuur een sms naar z'n gsm met de coördinaten!

Meneer weet me doodleuk terug te sms'en dat hij speciaal een halve dag verlof genomen had en een camionette besteld had om de kast te komen halen maar dat hij nu niet meer afkomt omdat ik niet gereageerd heb !!!!.

Ja, zo zijn alle redenen geldig blijkbaar om iets niet te moeten afhalen.

Er zitten toch echte klootz..... op ebay en vooral van die pipo's zonder ook maar 1 feedback.

In Amerika zie ik regelmatig verkopers die NIET aan mensen willen verkopen die nog geen feedback hebben.
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Ieder runt natuurlijk zijn zaak zoals hij zelf wil...

Een geschil openen na 7 dagen ervaar ik echter in normale omstandigheden als heel erg snel !

Ik begrijp uit je tekst dat je zijn gsm-nr hebt. Een belletje om te vragen wanneer hij de kast kwam halen had waarschijnlijk langs beide kanten veel kwaad bloed bespaard.

Bericht 2 van 18
laatste antwoord

Ik heb die man gemaild en mijn gsm nummer gegeven alsook de openingsuren van mijn winkel.

Ik heb dus gevraagd aan die man, bel mij op wanneer je de kast komt halen, dit lijkt me het beste.

De man belt dus NIET ! Ik had niets van gegevens van die man. Dus wat kan je dan nog doen als verkoper?

Als ik iets koop en wil het vlug afhalen dan bel ik de verkoper, lijkt me logisch.

Als je iets koopt dan wacht te toch geen 7 dagen ? Met wat zijn we dan bezig aub zeg !!!
Bericht 3 van 18
laatste antwoord

Ik heb die man gemaild en mijn gsm nummer gegeven alsook de openingsuren van mijn winkel.

Ik heb dus gevraagd aan die man, bel mij op wanneer je de kast komt halen, dit lijkt me het beste.

Is inderdaad supercorrect gehandeld !

Als je iets koopt dan wacht te toch geen 7 dagen ? Met wat zijn we dan bezig aub zeg !!!

Als ik een geschil zou openen voor iedere verkoop die niet betaald is na 7 dagen, dan ben ik met niks anders meer bezig ...

Bericht 4 van 18
laatste antwoord

Tegenwoordig biedt ebay de mogelijkheid om reeds na 4 dagen een geschil te openen... Wat niet wil zeggen dat je dit bij elke transactie die niet na 4 dagen voltooid is moet gebruiken. Persoonlijk vind ik dit een goede zaak. Van sommige kopers 'weet' je gewoon op voorhand dat ze toch nooit gaan betalen, als ze vb. al vanaf het begin op geen enkele mail reageren. Zo is de transactie sneller afghandeld en moet je geen week wachten om je object terug te kunnen aanbieden.

"U kunt een geschil wegens onbetaald object openen via de pagina Transactieproblemen oplossen vanaf 4 tot 32 dagen na de verkoop als u geen betaling van de koper ontvangt.

De koper heeft 4 dagen de tijd om te betalen nadat het geschil is geopend. Tijdens deze periode kan de koper u ook contacteren om uitstel van betaling of een andere regeling aan te vragen. U kunt natuurlijk akkoord gaan met het verzoek van de koper, maar u bent niet verplicht om een speciale regeling te treffen.

U moet het geschil sluiten binnen 36 dagen na de verkoopdatum.
Bericht 5 van 18
laatste antwoord

Van sommige kopers 'weet' je gewoon op voorhand dat ze toch nooit gaan betalen, als ze vb. al vanaf het begin op geen enkele mail reageren.

Zeker 50% van mijn kopers en 80% van mijn buitenlandse kopers reageren nooit!
En toch betalen ze op een enkeling na allemaal!
70% van de betalingen binnen de 4 dagen, 25% tussen dag 5 en dag 14, 5% nog later.

Na 14 dagen start ik een geschil op maar meld steeds dat dit zal verwijderd worden na ontvangst van de betaling.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 6 van 18
laatste antwoord

Van sommige kopers 'weet' je gewoon op voorhand dat ze toch nooit gaan betalen, als ze vb. al vanaf het begin op geen enkele mail reageren.

Zo'n 6e zintuig zou ik ook wel willen ! :^O

Mijn ervaringen lopen alleszins gelijk met die van hetzijspoor.

Bericht 7 van 18
laatste antwoord

70% van de betalingen binnen de 4 dagen

Van die 70% zijn dan nog 8 op de 10 Paypallers é?
Diegenen met overschrijving - ook de belgische - zijn quasi altijd na 4 dagen in orde

Bericht 8 van 18
laatste antwoord

heb laatst een Canadees gehad die twee dure CDs kocht, prijs : 60 EURO in totaal, geen aangetekende wilde en dan, zonder verwittiging, met Paypal zijn geld terugpakte, zogezegd dat hij ze niet ontvangen had : heb hem 6 (zes) mails gestuurd om hierover te onderhandelen, zonder reactie : ben er 99,9% zeker van dat hij dit met voorbedachten rade gedaan heeft ... is nu niet meer ingeschreven op eBay met feedback 4, zegt genoeg.

Wee ons, verkopers, als die truc met Paypal bekender wordt bij oplichters, dan zijn we de klos.
Ik kan geen CDs opsturen met trackingnummer, mijn gemiddelde verkoopprijs is 12 à 14 EURO ...

Word er soms moedeloos van ...
Bericht 9 van 18
laatste antwoord

Wee ons, verkopers, als die truc met Paypal bekender wordt bij oplichters, dan zijn we de klos.
Ik kan geen CDs opsturen met trackingnummer, mijn gemiddelde verkoopprijs is 12 à 14 EURO ...

Ik doe dit nochtans, geen aangetekend versturen, dan ook niet betalen via paypal. Ze kunnen dus kiezen voor niet-aangetekend, maar dan moeten ze betalen met overschrijving.
Bericht 10 van 18
laatste antwoord