annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen !!!

Volgens mij totaal waardeloos want ik zie zo dat er kopers zijn, die maar lage beoordelingen geven terwijl dit eigenlijk niet coorect is.

M'n laatste koper, heeft zeer vlug betaald, ik heb zeer vlug geleverd, hij heeft me een goeie feedback gegeven maar geeft me dan wel maar 9 op 10 voor communicatie!

Kijk, dat vind ik mierenneukerij. Je hebt dus nog steeds van die mensen die vinden dat 10 op 10 niet mogelijk is , dus geven ze maar 8 of 9 terwijl ze wel zeer vlug, correct en goed gediend zijn en zelf geen enkele opmerking kunnen geven.

Vandaar, dat beoordelingsysteem kan een verkoper onterecht kraken!
Bericht 1 van 52
laatste antwoord
51 ANTWOORDEN 51

Ik boycot die DRS. Uit protest geef ik zelf nooit sterren als koper. Enkel in zeer uitzonderlijke gevallen, maar dan echt om een verkoper te belonen. Deze week ontving ik vanuit het buitenland een groot pakket, waarbij de verkoper mij een gratis verzending gegeven heeft. Die krijgt niet alleen op zijn verzendkosten 5* maar ook op de rest.

Die DRS is een volledig van de pot gerukt systeem dat op nergens slaat. Wat mij vooral opvalt is dat het de laatste tijd hard fluctueert (toevallig nu er weer wat veranderingen op til zijn.

Momenteel zit ik op 4,90, 4,96, 4,97, 4,94. Een dikke week geleden was dat allemaal 4,80 of lager. Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat er achter de schermen iemand is die aan de knopjes draait en dat soms wat hoger of lager zet.

Voor mij is het simpel. Of iemand is tevreden met een transactie en geeft een positieve feedback zonder meer. Sterren zijn hier niet nodig. Of iemand is niet tevreden. Een negatieve of lage DSR zou niet mogelijk mogen zijn zonder een geschil te doorlopen. Zo worden koper/verkoper verplicht om met elkaar te communiceren.

Ik ben dit al een tijdje aan het volgen in het forum van Ebay UK. Daar zijn al ik weet niet hoeveel grote shops geschorst/beperkt wegens een te lage DSR. Telkens hetzelfde verhaaltje dat terugkomt. Een gemiddelde DSR van 4,8-4,9 maar niet goed genoeg voor Ebay. Bij eentje zal het heel hoog gezeten hebben. Toen ik daar iets kocht wist die mij te zeggen dat hij slechts 6 producten gelijktijdig online kon plaatsen. Die zijn DSR was dik in orde; weinig tot geen neutrale/negatieve feedbacks.

Ik hou mijn hart vast voor de toekomst. De wet van Murphy moet maar om het hoekje komen loeren en op een week tijd kan je gaan van een bloeiende shop naar een bloedende shop...
Bericht 11 van 52
laatste antwoord

En toch schommelt mijn score voor verwerking en verzendkost slechts tussen de 4,8 en 4,9 %

4.9 % is wel een heel erg lage score, die van mij ligt rond de 95 %.
Bericht 12 van 52
laatste antwoord

Articcynda:

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen (laatste 12 maanden)

Info
Deze informatie is beschikbaar wanneer dit lid ten minste 10 gedetailleerde verkopersbeoordelingen heeft gekregen.

Ja' zo'n vetten is het ook niet hé, Uw verkoopprestaties !!!!! Hebt er nog niet eens 10, als je zegt aan 95% te zitten is dit niet de best vind ik.
Bericht 13 van 52
laatste antwoord

Daar zit inderdaad ergens een bug in, denk ik... Die info is een hele tijd zichtbaar geweest, maar nu is ze opeens terug verdwenen... Zeer bizar.
Bericht 14 van 52
laatste antwoord

DRS is een mooi systeem ....de vraag is wel of beginnende kopers ,zonder koopervaring ,het wel goed kennen .Wat gebruiken ze als referentie ?
bvb DRS geven na de 10e aankoop ?....
Bericht 15 van 52
laatste antwoord

articcynda (33 ) aanbiedingen bekijken 27-05-10 17:17 CEST 13 van 14
Daar zit inderdaad ergens een bug in, denk ik... Die info is een hele tijd zichtbaar geweest, maar nu is ze opeens terug verdwenen... Zeer bizar.

woehaaaa, volgens mij is daar niets bizar aan.

het zal aan je naam liggen zeker ? ,-)
Bericht 16 van 52
laatste antwoord

En toch schommelt mijn score voor verwerking en verzendkost slechts tussen de 4,8 en 4,9 %

Is er toevallig iemand die zin heeft om het even uit te leggen aan Artic?

Photobucket

Photobucket

Bericht 17 van 52
laatste antwoord

Als het er al ooit gestaan heeft, dan nog is er geen sprake van een bug maar van een gebrek aan intelligentie en leesvermogen van ene articcynda :_|

Wat staat er bovenaan het vakje "gedetailleerde verkoopsbeoordelingen", mijn beste???
Juist ja, de laatste 12 maanden!

Wat wil dit dus zeggen? Dat je slechts 10 beoordelingen zou gekregen hebben en de laatste verdwenen is daar ze gisteren, op het moment dat je dacht dat er een bug aanwezig was (27 mei 2010 om 17h17), je eerste beoordeling weggevallen is (27mei2009 om 10h23) en deze de 10e zou geweest zijn.

Een beetje begripsvermogen, rekenwerk en logsich denken was volgens mij een minimumvereiste om in het hoger onderwijs te kunnen slagen...
Tenzij je ons ook op vlak van je opleidingsniveau wat voorspiegelt natuurlijk.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 18 van 52
laatste antwoord

Een beetje begripsvermogen, rekenwerk en logsich denken was volgens mij een minimumvereiste om in het hoger onderwijs te kunnen slagen...

Genieën denken gewoon anders als wij, beste Zijspoor.

Bericht 19 van 52
laatste antwoord

:^O Jongens toch, lees eens goed wat daar staat ! Alvorens kritiek te leveren op het begripsvermogen, rekenwerk en logisch deneken van Artic. :^O

m.

m.
Bericht 20 van 52
laatste antwoord