annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen !!!

Volgens mij totaal waardeloos want ik zie zo dat er kopers zijn, die maar lage beoordelingen geven terwijl dit eigenlijk niet coorect is.

M'n laatste koper, heeft zeer vlug betaald, ik heb zeer vlug geleverd, hij heeft me een goeie feedback gegeven maar geeft me dan wel maar 9 op 10 voor communicatie!

Kijk, dat vind ik mierenneukerij. Je hebt dus nog steeds van die mensen die vinden dat 10 op 10 niet mogelijk is , dus geven ze maar 8 of 9 terwijl ze wel zeer vlug, correct en goed gediend zijn en zelf geen enkele opmerking kunnen geven.

Vandaar, dat beoordelingsysteem kan een verkoper onterecht kraken!
Bericht 1 van 52
laatste antwoord
51 ANTWOORDEN 51

Ja ik moet nu inderdaad eigenlijk vooral om mijn eigen post lachen daar deze natuurlijk compleet nutteloos is 🙂 Je zou het zowaar een "articcynda"-post kunnen noemen 🙂
Bericht 41 van 52
laatste antwoord

Ik had 87% op 100 en het klasgemiddelde was maar 74%

Dat is correct, omdat hier het gemiddelde van percentages wordt uitgedrukt, maar de percentages hebben op zich niets te maken met het gemiddelde. Je kan een gemiddelde nemen van om het even wat (bv. wat is het gemiddelde aantal verkochte objecten per verkoper op EBAY?), terwijl een percentage een voortang tot een maximum uitdrukt (0 % is slechtste situatie, 100 % is de beste situatie).

Je zou het zowaar een "articcynda"-post kunnen noemen

Helaas moet ik je teleurstellen, Gijoestore: ik vind je kopie minder goed dan mijn originelen.
Bericht 42 van 52
laatste antwoord

grote procentjes, kleine ventjes ...

Theofiel ,-)
Bericht 43 van 52
laatste antwoord

Boemerang

Photobucket

Photobucket

Bericht 44 van 52
laatste antwoord

Verkoperbeoordelingen en feedback zijn op zich goede systemen.
Ware het niet dat dit systeem door eBay totaal verkeerd in gebruik wordt gesteld en door enkele kopers zonder enige vorm van schroom wordt misbruikt.

Eens een negatieve beoordeling is gevallen, is het alsof het niet eindigt. Dan vallen er enkele achter elkaar... mogelijk wordt het nadien weer kalm.

eBay beseft ook niet dat de meeste verkopers er alles aan doen om zo goed mogelijk te verkopen, en dat al die negatieve opmerkingen alleen maar tot frustrerend werken, waardoor de verkoper nog minder zin heeft om spullen op eBay te verkopen.

Zo kan een koper een heel negatieve score plaatsen, terwijl het juist diezelfde koper is die de taal in de advertentie niet heeft begrepen (anderstaligen), de advertentie niet volledig heeft gelezen, geen enkel contact heeft opgenomen met de verkoper, etc…

Als verkoper sta je steeds machteloos tegen dergelijke ongeletterde, blinde kopers, die maar klikken zonder nadenken, en welke bij ontvangst van het aangekochte artikel klagen dat het niet aan hun verwachtingen beantwoord, omdat ze te lui zijn geweest om de advertentie volledig te lezen.

Negatieve verkoperbeoordelingen en feedback zouden enkel mogelijk mogen zijn na bepaalde gestructureerde communicatie tussen koper en verkoper. Een soort van gestructureerd klachtensysteem welke de poort opent naar negatieve beoordeling en feedback. Bij gebrek aan dergelijke klacht, zouden negatieve scores geblokkeerd dienen te blijven.

Kopers lezen maar de helft of minder, begrijpen vaak niet waarom verzendkosten zo hoog oplopen [(posttarief + verpakking+bescherming+adreslabel, etc…)*1.21btw], of waarom een pakje 4 dagen onderweg is met Kiala. Bovendien zijn er hier nog steeds kopers die denken dat ze alles kunnen kopen voor 0,99 euro en service verwachten van de kverkoper alsof ze koning zijn.
Kopers willen verzendgaranties, maar willen er geen cent betalen. Triest dat men maar niet wil begrijpen dat een verzekering geld kost.
Bericht 45 van 52
laatste antwoord

VOLLEDIG MEE EENS!!!

Ik heb het aantal negatieve en neutrale feedbacks gelukkig tot een minimum kunnen houden. Kreeg er even geleden wel verschillende neutrale na elkaar. Dat is gelukkig gestopt.

In bijna alle gevallen wanneer er problemen zijn inderdaad:
* Koper heeft de aanbieding niet gelezen
* Buitenlandse koper heeft niets van de aanbieding begrepen
* Koper heeft lage DSR op verzendkosten terwijl deze duidelijk vermeld staan
* Koper geeft grijze of rode bol zonder u te contacteren om toch proberen het probleem op te lossen

De keren dat ik een neutrale of negatieve feedback kreeg, ging het bijna altijd over items met een zeer lage waarde gekocht door onervaren Ebayers of één van bovenvermelde problemen.

Het hangt ook af van het marksegment waarin je verkoopt. Onlangs een heleboel brol verkocht. Wel items van goede kwaliteit maar niet iets waar veel vraag naar is. Goede feedback voor ontvangen, maar mijn DSR ging dagelijks naar beneden.

Die items zijn nu weg en krijg nu terug mijn "normale" kopers over de vloer. Nog nooit zo'n goed DSR gehad als afgelopen 30 dagen (9.2, 9.5, 9.6, 9.6).

Ik heb hier onlangs al geschreven dat ik mijn goedkope brolitems buiten Ebay probeer te verkopen. Het bovenstaande geeft me nog een extra reden om dit te doen. 'k Ben al ongeveer 1/3de kwijt.
Bericht 46 van 52
laatste antwoord

Ik verkoop niets anders als brol, en toch kreeg ik keer op keer positieve feedback en hoge DSR-scores op alle punten incl. verzendkosten hoewel mijn winst erin verrekend zit.

De conclusie die hieruit volgt is dus dat niet WAT je verkoopt van belang is maar HOE je het verkoopt.
Bericht 47 van 52
laatste antwoord

Ik verkoop niets anders als brol, en toch kreeg ik keer op keer positieve feedback en hoge DSR-scores op alle punten incl. verzendkosten hoewel mijn winst erin verrekend zit.

wat verkoop jij eigenlijk?

ik dacht dat wij "brol" verkochten, dus, uiteindelijk geef je het toe! Mijn mooie Philipslamp design Louis Kalff was inderdaad mooi tegenover Uw brol.

(ik ga je nu ook eens te lijf omdat je op een ander onderwerp ook iemand beticht van te duur zijn van goud)
Bericht 48 van 52
laatste antwoord

wat verkoop jij eigenlijk?

Momenteel niets, omdat EBAY uit pure jaloezie voor mijn mateloos succes mijn aanbiedingen stelselmatig offline haalt.

ik dacht dat wij "brol" verkochten

Vandaar dat ik jullie dan ook geregeld adresseer als collega-verkopers.

Mijn mooie Philipslamp design Louis Kalff was inderdaad mooi tegenover Uw brol.

Dan moet je toch eens een betere bril aanschaffen hoor, want ik zie niet hoe een aftanse lamp uit de jaren stillekes mooier kan vinden dan de perfect gerouteerde en 100% functionele printplaten die ik af en toe in de aanbieding smijt. Stuk voor stuk pareltjes die in een vitrinekast thuis horen, wat niet kan gezegd worden van de creaties van jouw kalf. Die kunnen in het beste geval gebruikt worden om het olielek in de Golf van Mexico mee te dichten.
Bericht 49 van 52
laatste antwoord

@articcynda

Meermaals las ik hier al jouw (professioneel) advies, en persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk over je stelling(en).

Met 13 verkopen kan je toch moeilijk spreken over een rijke verkoopervaring. De meeste pro verkopers hebben er enkele honderden of zelfs duizenden.

De WAT of HOE stelling zal je dan nog proefondervindelijk moeten ondergaan.
Bericht 50 van 52
laatste antwoord