annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gratis verzending !

Kan EBAY aub eens de term  "gratis verzending"   wijzigen in  "verzending inbegrepen"  aub ?


 


Ik ben al m'n prijzen aan het aanpassen, doe een laatste poging om m'n badstoffen te verkopen, promoten met de verzending inbegrepen maar krijg nu klachten emails dat ik zo maar m'n prijzen verhoog en er dan bijzet dat het "gratis verzending is".


 


Gratis bestaat niet!  Niemand kan gratis verzenden. Hoedanook moet je dat in je prijs incalculeren, anders ben je wel verkeerd bezig m'n gedacht !!!


 


Dus bij deze, als iemand dit leest van Ebay die zich ook met dit soort zakens bezighoud, graag even op de agenda plaatsen.


 


 


Johan

Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Re: Gratis verzending !

Deze discussie heeft mij daarstraks aan het denken gezet... ik volg al een paar dagen een item dat me interesseerd, de verkoper heeft er vijf beschikbaar en verzend dus "gratis", maar ik wil wel twee exemplaren... dus ja... heb hem een mail gestuurd, nu afwachten hoe hij zal reageren en hoe hij dat zal oplossen.... voor ogen houdende dat "gratis verzenden" dus niet bestaat zou ik dus twee maal die kosten moeten betalen, extra winst voor de verkoper, of is dat zijn bedoeling?


Enfin, afwachten dus.

Bericht 11 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

forumgutspiller_be
Community-lid

Dat hangt volledig af van het soort items dat je verkoopt. Ik ben professionele verkoper en geef op bijna alles een gratis verzending (enfin verzending inbegrepen).


Mijn items zijn klein genoeg om in bubbelenveloppes te versturen. Binnen België is de verzending gratis. Buitenlanders betalen wel verzendkosten. Bij grotere en zwaardere items bied ik geen internationale verzending aan. En dat is volgens mijn zelfmoord op Ebay. Uw verzendkosten zullen altijd hoger zijn dan het etiketje op het pakje omwille van de btw die je er moet bijdoen. Of je vraagt uw reële verzendkost en dan wordt je neergesabeld via DSR. Of je betaalt de btw uit eigen zak. Neem daar dan nog bij dat je nog eens Paypal mag betalen op de 20-25 euro verzendkosten en dan is de kool de soep niet waard.


Waarom geef ik op Ebay gratis verzending? Omdat het op Ebay zo hard gepromoot wordt dmv beste weergave. Een object incl. verzendkosten is veel zichtbaarder dan hetzelfde object goedkoper maar + verzendkosten. Volgens mijn is het zelfmoord om op Ebay geen gratis verzending te bieden.


Zoals vermeld bied ik wel een gratis verzending net omwille van Ebay. Mocht het in beste weergave geen verschil maken, zou ik het waarschijnlijk niet doen. Het maakt uw objecten duurder zeker in vergelijking met verkopers die wel verzendkosten rekenen. Als je uw objecten aanbiedt + verzendkosten kan je een koper die meerdere items koopt belonen met goedkopere verzendkosten. Dat kan je niet als je een gratis verzending biedt.


Speel het natuurlijk slim als mensen toch komen afhalen. Mijn netto verzendkost (bubbelenvelop + postzegels) is net iets meer dan € 2. Bij afhaling krijgt mijn koper € 2 korting. Als het iets is dat ik via Taxipost moest versturen geef ik € 5 korting. Mijn klant dik te vreden. De verkoopcommissie op die paar euro's maakt nu ook het verschil niet.


Ik zou liever hebben dat Ebay is eens iets doet aan de Franse vertaling van "betalen bij afhalen". Vandaag weeral een Waalse koper die verwacht dat ik dat persoonijk bij hem kom afleveren gratis en voor niets.

Bericht 12 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

@forumgutspiller:


- wat die "beste weergave" betreft, ben je niet altijd afhankelijk van het feit of je al dan niet "gratis" verzendt maar wordt dit ook beïnvloed door het aantal verkopers die gelijkaardige produkten aanbieden. In mijn geval is dit dus niet echt noodzakelijk om dit toe te passen (vind ik persoonlijk é)


- Voor mijn nationale én internationale zendingen heb ik steeds een voorraadje postzegels liggen waar er geen waarde op staat. Zo vermijd ik perfect dat de zegel zelf al aangeeft dat ik niet enkel het posttarief aanreken maar tevens de BTW erop.


- De Paypalkosten zijn dan weer verrekend in mijn verkoopsprijzen. Uiteraard niet aan het minimale % die ik aan Paypal betaal maar er wat boven zodat de PP-kost voor de verzending ook verrekend zit in de objectprijs.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 13 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

Vanmorgen een mail gehad van die vekoper; Hij beweert dat wat hij gratis verzend ook daadwerkelijk gratis wordt verzonden, dus niet in de prijs inbegrepen, maar als dat zo is, dan betaald hij dus die kosten uit eigen zak... ook een manier om zaken te doen!


Draai of keer het hoe je wil: "gratis verzenden" bestaat niet, mss dan toch wel ergens voor de koper, maar ik heb er toch een dubbel gevoel bij.


 

Bericht 14 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

Voila,  heb m'n aanbiedingen weer veranderd, gedaan met "gratis verzenden" want in mijn artikel klopt het niet omdat het nieuwe artikelen zijn en inderdaad, als mensen meerdere opbjecten kopen betalen ze te veel en Ebay maakt het NIET MOGELIJK als je een factuur naar je koper stuurt dat je dan een korting op de aankoopprijs kunt invullen om zodus geen commissie te hoeven betalen op euro's die je niet ontvangen hebt.


 


Ik kan me wel voorstellen als je 1 item hebt en ze bieden voor zot dat je dan "verzending inbegrepen zet.  Bvb een zeldzame postkaart waarvan je al tevreden bent met 5 euro maar je haalt de 30 euro en dan kan het je inderdaad niet veel schelen dat je deze "uit eigen zak" verzend naar de andere kant van de wereld.  Maar voor een object van 6 kilo gaat dit natuurlijk  niet op!   Je kan nog die 4 euro van Kiala voor je eigen rekening nemen maar niet die 120 euro naar bvb Israël.


 


Enfin,  ik heb naar Ebay een mail/vraag gestuurd om dit eens te bekijken.


 


Dus, liefst "verzending inbegrepen" voor wat betreft binnenland en dan kan je een kleine surplus bijtellen voor buitenland MET de mogelijkheid om de aankoopsom te vermeerderen of verminderen op de factuur.


 


Ebay brengt mij echt wel in de war  !!!!

Bericht 15 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !


 Ik kan me wel voorstellen als je 1 item hebt en ze bieden voor zot dat je dan "verzending inbegrepen zet.  Bvb een zeldzame postkaart waarvan je al tevreden bent met 5 euro maar je haalt de 30 euro en dan kan het je inderdaad niet veel schelen dat je deze "uit eigen zak" verzend naar de andere kant van de wereld.  Maar voor een object van 6 kilo gaat dit natuurlijk  niet op!   Je kan nog die 4 euro van Kiala voor je eigen rekening nemen maar niet die 120 euro naar bvb Israël.



Dat klopt, Ebay is te eenzijdig... verzendingskosten moeten los staan van de verkoopsprijs, trouwens Ebay kan ook nagaan of de gevraagde kosten binnen de perken zijn... die gangbare tarieven vind je zo op het internet... ook moeten ze mijn inziens commisie rekenen op de werkelijke verkoopprijs, dus ook rekening houden met eventuele kortingen en gecombineerde zendingen die na de verkoop worden toegekend door verkoper, volgens mij hebben ze niet eens het recht om een commisie te eisen op verzendingskosten.


Mij persoonlijk, als particulier zijnde, stoort het niet echt, maar als ik de perikellen van de zakelijke verkopers hier volg, tja, hun systeem lijkt echt nergens op! Als ik het zo verder gaat zie ik hier nog de ene na de andere zakelijke verkoper verdwijnen en dan op termijn... bye bye Ebay!

-- Bewerkt door walesha om 27 Mar 2012 11:43 CEST
Bericht 16 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

Nu we toch bezig zijn, kan Ebay ook dit niet veranderen:



standaard verzending 1 of 2 dagen...



Dit zal meer 2 tot 4 dagen worden Bpost kennende.



D.

Bericht 17 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !


Nu we toch bezig zijn, kan Ebay ook dit niet veranderen:


 standaard verzending 1 of 2 dagen...


 Dit zal meer 2 tot 4 dagen worden Bpost kennende.


 D.



Ja idd, ook een lachertje... van wanneer moet je die 1 à 2 dagen tellen? Dat staat op elke aanbieding, maar bij sommige aanbiedingen staat, als je verder leest: "Verkoper verzend doorgaans na 5 dagen"... wel te verstaan NA ontvangst betaling en ook niet iedereen kijkt diens bankrekening elke 10 min na!


Wanneer ik iets koop op Ebay, reken ik vanaf de dag van storting toch ongeveer een week en in de praktijk klopt dat ook, meestal heb ik het gekochte wel iets sneller... maar na 1 à 2 dagen na aankoop... dikke zever!

Bericht 18 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

forumgutspiller_be
Community-lid

@ hetzijspoor


 


Dat hangt volledig af van het soort item dat je verkoopt. Als ik iets verkoop zijn er meestal nog een stuk of 20 andere verkopers die identiek hetzelfde item verkopen. Je moet dus op één of andere manier ervoor zorgen dat een potentiële koper bij u komt kopen en niet bij de concurrentie.


Goed scoren in beste weergave is een absolute must. Iets wat ik des te langer nog meer merk. Iets wat je sinds jaar en dag verkoopt en waarmee je goed scoort in beste weergave, dat verkoopt vanzelf zelfs als uw item duurder is. Ik heb bepaalde items die koper steeds bij mij komen kopen ook al ben ik hiervoor zo wat de duurste verkoper. Dat zijn items die ik al jaren verkoop en die een boost krijgen in beste weergave omwille van die verkoopsgeschiedenis. Maar... het mes snijdt langs 2 kanten. Bied hetzelfde item aan dat een andere verkoper regelmatig verkoopt zelfs aan een iets goedkopere prijs en het verkoopt van geen kanten.


Een schoon bewijs is de verkoop van mijn voornaamste concurrent. Ook al is mijn aanbod in een bepaalde categorie bijna dubbel zo groot en hanteer ik identiek dezelfde prijzen, toch verkoopt mijn concurrent 2 of 3 keer zoveel van dezelfde items. Reden: hij is die items al langer aan het verkopen dan ik. En dan mag je op uw kop gaan staan, beste weergave zorgt er wel voor dat kopers automatisch bij hem terechtkomen. Prijs doet uiteindelijk niets meer terzake. Voor één item in het bijzonder verkocht hij zeker 20 stuks en ik geen enkel. De prijs is identiek op de verzendkosten na. Bij hem is het prijs + verzending. Bij mij is het identiek dezelfde prijs, maar zijn er geen bijkomend verzendkosten.


Onlangs hetzelfde scenario. Iets dat hij regelmatig verkocht, verkocht ik niet. Zelfde prijs + verzendkosten. Even geleden heb ik dit veranderd in gratis verzending. Een week zo gestaan en geen enkel exemplaar verkocht. Mijn concurrent past zijn prijs aan om die van mij te matchen en die verkoopt daar dagelijks een exemplaar van. Uiteindelijk heb ik ook 1 exemplaar verkocht. Na het opnieuw aanbieden en boost en beste weergave heb ik er verschillende anderen verkocht.


En hier ligt het probleem: het al dan niet verkoper heeft niets meer te maken met prijs maar alles met gezien worden.


Voor ieder item dat goed scoort in beste weergave heb ik er 2 andere die onderaan bengelen. Die werden al een paar keer opnieuw aangeboden zonder dat ze verkocht worden. Omwille van de slechte verkoopsgeschiedenis zakken die steeds verder in beste weergave tot het onmogelijk wordt om die items te verkopen. Toen ik die items buiten Ebay beginnen aanbieden ben, waren sommige van deze items één van de eerste die ik verkocht.


Wat mij betreft zit daar momenteel het grootste probleem van Ebay: gezien worden. Iets dat regelmatig verkoopt, iets waar je gratis verzending op geeft,allemaal geen probleem. Iets waar de verzending niet gratis van is, iets wat je niet om de 5 voet verkoopt, da's een dik probleem. Combineer dit met de eindeloze stortvloed van veilingen en je hebt het vlaggen.


Wat mijn betreft mogen ze beste weergave direct afschaffen. Laat de kopers zelf beslissen waar ze hun object gaan kopen. De doorslaggevende factor zou het object zelf moeten zijn en niet de plaatsing in beste weergave omdat een verkoper dit toevallig verkocht heeft.


Wat de verzendkosten betreft kan ik u verzekeren dat daar niets aan zal veranderen. Op de UK site (en nog een paar andere als ik me niet vergis) heeft Ebay de max. verzenkosten geplafonneerd. Op de .com site betalen verkopers ook een commissie op de verzendkosten. Dus qua Ebaykosten maakt het absoluut geen verschil meer of je nu al dan niet gratis verzending aanbiedt of niet. De John Donahue, de grote baas van Ebay, heeft zelf gezegd dat kopers gratis verzending willen. En de kopers hun wil is wet op Ebay.

Bericht 19 van 24
laatste antwoord

Re: Gratis verzending !

"Den John" kan zeggen wat ie wil !


 


Natuurlijk wil hij dat de verzending inbegrepen, dan kan hij commissie rekenen op het ganse bedrag, we zijn niet van gisteren hé!


 


Bedoeling is (en dat is heel normaal) dat "Den John" rijker en rijker en het rijkst wil worden en dat kan je hem niet kwalijk nemen, dat wil bijna iedereen hé.


 


,-)

Bericht 20 van 24
laatste antwoord