annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DSR scores op verzendtijd: JA of NEEN

Dat DSR scores nuttig zijn als verkoper, zodat de koper vertrouwen krijgt in U, daar is niets mis mee.

Echter, kopers willen koopjes doen op Ebay en daarbij liefst ook zo goedkoop mogelijk laten opsturen.

Kopers beseffen niet dat ze schade kunnen aanrichten indien ze onterecht lage DSR scores geven. Misschien terecht maar even vaak kan het ook onterecht zijn, rekening houden met de redelijkheid hoe de koper zich opstelt.

Ik bedoel daarmee, je kan moeilijk als koper eerst een week wachten met betalen en dan vragen om met Kiala te versturen om dan vervolgens een lage DSR score te geven op verzendtijd.

De postdiensten hebben wij verkopers niet in de hand. In België tot daar aan toe, maar als we naar het buitenland versturen is het vaak een kansspel.  De ene keer ben je verrast dat je pakket al bij de Franse of Engelse koper is na 3 dagen, de andere keer duurt het wel 9 dagen.  Alles hangt dan af van hoe fair de koper is maar als hij ongeduldig is dan krijg je een lage DSR score terwijl jij daar als verkoper totaal niets kunt aan doen.

Wat kunnen wij verkopers doen om EBAY te SMEKEN om dit onderdeel "verzendtijd" uit de DSR scores te halen.

Daarom deze poll.

Vind U ook als verkoper dat deze score uit het systeem moet of heb je een gefundeerde reden waarom ze er wel moet inblijven.

JA: moet er uit !

NEEN: moet er in blijven !

Bericht 1 van 26
laatste antwoord
25 ANTWOORDEN 25

Kan iemand deze poll ook in het Frans vertalen aub en op een Franstalig forum plaatsen?  Met dank.

Eventueel ook een kandidaat die dit in het Engels kan om op ebay dot com te plaatsen.

Ik denk dat dit de enige manier is om er proberen iets aan te doen in plaats van er om de 3 discussies in nieuwe topics over te kankeren.

Bericht 2 van 26
laatste antwoord

Kan je er dan meteen eentje tegenaan plakken voor de verzendkosten? Want niemand houdt rekening dat wij als zakelijke BTW moeten bijrekenen...

En ook eentje voor de communicatie want 90% van de kopers doet zelfs niet de moeite om zelf te communiceren. In die 90% is de eerste communicatie van de koper naar mij toe de feedback...

Plus de beschrijving... als ik mijn vragen bekijk, dan zie ik vaak dat mensen niet eens lazen wat ze kopen.

M.a.w.... heeft de DSR wel zin als een objectief beoordelingssysteem???

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 26
laatste antwoord

je hebt gelijk Zijspoor maar ik weet ondertussen bij ondervinding dat iets drastisch veranderen erg moeilijk is, vandaar dus, ik al met een klein stapje begin, namelijk, de verzendtijd.

eens zien wat deze poll teweegbrengt, hoe "ééndrachtig" we zijn.

ben benieuwd.

Bericht 4 van 26
laatste antwoord

Awel, dan ga ik de eerste zijn om tegendraads te doen 😉

Voor mij mag het blijven bestaan zoals het nu is (heb een vrij positief profiel, da zal wel meespelen zeker?) op voorwaarde dat wij een even subjectief systeem krijgen om onze kopers ervan langs te geven wanneer het nodig is.

En zoals ik hiervoor al schreef... 90% van mijn kopers moet al niet rekenen op 5 sterren voor communicatie 😉

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 26
laatste antwoord

Dat je graag tegendraads doet moet je niet meer bewijzen hoor  ,-),   maar ik geef je terug gelijk dat het van weerskanten moet komen.

Van mij mag een koper ook een DSR systeem krijgen wanneer deze te laat betaald dat je hem een lage score kunt geven,   of wanneer je duidelijk wilt communiceren bvb over welke verzendoptie want dat duurt ook soms een eeuwigheid, je vraagt hen duidelijk te kiezen tussen Kiala en Bpost, dan kiezen ze het goedkoopste maar nadien zeggen ze dan dat er geen Kialapunt in hun buurt is en dan moet je nog centen bijvragen om het dan toch met de post te versturen en dan duurt het weer evenlang totdat dit binnen is ..... en dan krijg je van je koper een slechte DSR voor communicatie en verzendtijd ... lap !!!!

Nu, elk heeft zo z'n ervaring met zijn artikel, het zal wel verschillen van soort artikel en verkoper je bent.

Ik persoonlijk sta al op 3 sterren voor verzendtijd.   Je moet eens m'n feedback lezen.

Ik leef van de verkoop en pik het niet dat door dit éénzijdig systeem ik nadeel zou kunnen ondervinden.

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 25 Jan 2012 0:17 CET
Bericht 6 van 26
laatste antwoord

Ik denk dat het soort items die je verkoopt een grote invloed heeft op de DSR score.

Als ik de kleding van mijn kleinkinderen verkoop,gaat die score naar omlaag.

Kopers van mijn verzameling foulards geven blijkbaar overal een 5 op.Deze kopers communiceren ook erg veel,ken van sommigen heel hun leven! Die zagen ook niet over verzendkosten of een vlekje!Denk dat kopers van verzamelobjecten een totaal ander publiek zijn dan de doorsnee koper.

Bericht 7 van 26
laatste antwoord

En zoals ik hiervoor al schreef... 90% van mijn kopers moet al niet rekenen op 5 sterren voor communicatie 😉

Kom, kom, Frits ... nu niet overdrijven, hé !

Iemand koopt iets en betaalt.

Wat zou hij nog meer moeten doen ?

'Communiceren' dat hij je fotooke op de fora zo leuk vindt ?

Ik zie me al dagelijks nutteloze mails krijgen EN beantwoorden...

Bericht 8 van 26
laatste antwoord

Indien het zijspoor NEEN gestemd heeft om tegendraads te doen, dan is dit uiteraard z'n goed recht maar volgens mij precies het bewijs wat ik wil aantonen dat wij hier in Vlaanderenland niet eendrachtig achter een standpunt kunnen staan.

Dus, moet zijspoor eerst eens een aantal negatieve scores krijgen dat z'n eurooke begint te vallen.

Het is precies zoals in het gerecht en de politiek, er moeten eerst slachtoffers vallen voor men iets doet.

'k Wil hier geen discussie mee uitlokken hoor, wil ook de vriendschap op dit forum behouden met allen maar we mogen toch eens eerlijk voor de mening uitkomen hé, zonder te bruskeren of verwijten te sturen.

Prettige dag aan allen.

Johan

Bericht 9 van 26
laatste antwoord

Ik heb het hier even aangezien... maar....

DSR scores zijn prima (hier geeft ik hetzijspoor gelijk) maar ALLEEN indien wij ook de kopers een DSR score kunnen geven...

vaak moeten we wachten op een betaling en dan krijgen we achteraf een negative feedback inzake verzending.

Of we sturen mail waar nooit en antwoord op kiomt en krijgen dan een negative DSR inzake communicatie...inderdaad geven 90% van de koper geen kik als je hun iets vraagt.

Ook leest men niet goed de tekst in de aanbieding en hierdoor krijgen we ook een negatieve DSR score...

De DSR inzake verzending blijf ik aanvechten...soms is een pakje op 1 dag bij een koper... soms (helaas) duurt dit langer en andermaal incasseren we hier een lage DSR en dit totaal buiten onze wil om... we kunnen hier helaas weinig doen.

DSR = goed MAAR ALLEEN indien wij ook de kopers een DSR zouden kunnen geven...

voila...zo denk ik erover...

-- Bewerkt door comp-shop om 25 Jan 2012 12:29 CET
Bericht 10 van 26
laatste antwoord