op 24-01-2012 22:59
Dat DSR scores nuttig zijn als verkoper, zodat de koper vertrouwen krijgt in U, daar is niets mis mee.
Echter, kopers willen koopjes doen op Ebay en daarbij liefst ook zo goedkoop mogelijk laten opsturen.
Kopers beseffen niet dat ze schade kunnen aanrichten indien ze onterecht lage DSR scores geven. Misschien terecht maar even vaak kan het ook onterecht zijn, rekening houden met de redelijkheid hoe de koper zich opstelt.
Ik bedoel daarmee, je kan moeilijk als koper eerst een week wachten met betalen en dan vragen om met Kiala te versturen om dan vervolgens een lage DSR score te geven op verzendtijd.
De postdiensten hebben wij verkopers niet in de hand. In België tot daar aan toe, maar als we naar het buitenland versturen is het vaak een kansspel. De ene keer ben je verrast dat je pakket al bij de Franse of Engelse koper is na 3 dagen, de andere keer duurt het wel 9 dagen. Alles hangt dan af van hoe fair de koper is maar als hij ongeduldig is dan krijg je een lage DSR score terwijl jij daar als verkoper totaal niets kunt aan doen.
Wat kunnen wij verkopers doen om EBAY te SMEKEN om dit onderdeel "verzendtijd" uit de DSR scores te halen.
Daarom deze poll.
Vind U ook als verkoper dat deze score uit het systeem moet of heb je een gefundeerde reden waarom ze er wel moet inblijven.
JA: moet er uit !
NEEN: moet er in blijven !
op 07-03-2012 13:57
Polleke weer even nieuw leven in blazen .... 😉
op 07-03-2012 14:01
Ik heb eens alles goed bijgehouden en ik kreeg een lage verzendscore van iemand die zeer tevreden is van z'n aankoop, maar koos om met Kiala te versturen, de persoon had op vrijdag gekocht, pas op maandag betaald, heeft pas de week nadien z'n pakje onvangen.
Toch had hij de keuze: VLUG was 6.20 euro TRAAG was 4 euro.
Het is dus totaal niet correct van deze klant om mij een slechte verzendscore te geven.
Vanaf heden stop ik een briefje bij met de uitleg hoe ze moeten stemmen en als ze kiezen om traag te versturen om dan ook aub GEEN slechte score te geven, maar gewoon NIETS in te vullen.
Hoedanook is het een hyaat in het Ebay systeem.
Johan
op 08-03-2012 00:13
Allerhande papiertjes ten spijt, veel zal dit niet opbrengen.
Een mens leert uit het verleden en daarom verzend ik alvast nooit - tenzij uitdrukkelijk overlegd met de koper - via Kiala.
Ik denk dat alles op een rijtje gezet, ik er vorig jaar eentje via Kiala liet gaan op ongeveer een 900 zendingen.
Ik ga er altijd vanuit dat ik dit zelf maar onder controle kan houden door zelf aan het probleem van de lange wachttijden bij Kiala iets kan doen. Daarom besloot ik deze verzendingsvorm gewoon niet meer aan te bieden.
Voor België dus geen problemen meer met De Post: binnen de 48 uur is alles afgeleverd.
Voor buitenlanders is dit wat moeilijker maar ook daar zie ik evolutie: de laatste weken komen buitenlandse feedbacks soms al na 2-3 dagen wat wil zeggen dat ook daar ferme verbetering is
op 08-03-2012 00:20
Om maar 2 voorbeeldjes van niet-genormaliseerde zendingen te geven:
- Duitsland: gekocht en betaald op 25/02, verzonden de 27e, feedback op 01/03
- Italië: gekocht op 28/02, verzonden de 29e, feedback op 02/03
Let wel: op mijn zendingskes kleef ik telkens de extra priorstickerkes é? Durf ik dat toch eens te vergeten, dan ervaar ik dat het effectief langer duurt
op 01-04-2012 18:52
Wie heeft nog niet gestemd?
op 09-04-2012 17:36
Ik heb ook op er uit gestemd.
Mensen zien niet eens staan dat ik door mijn moeilijke werkuren een verwerkingstijd van 15 werkdagen heb staan.
Ik weet dat is lang, maar dat is mede om iets achter de hand te hebben als ze berichten sturen van ik heb nog niets gekregen.
Normaal gezien zijn mijn verzendingen dezelfde week, als die van betaling