annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Meer voordelen om als partikulier te verkopen !

Sedert ik als zelftandige zakelijke verkoper verkoop merk ik dat wij zeer streng gereglementeerd worden en iemand die zelfs powerseller is en in 't zwart' verkoopt mag aan alles z'n voeten vegen.

In m'n vorig beroep was ik gasinstallateur en toen moest ik ook al vanalle soorten cursussen volgen en rehabilitaieattesten en dergelijke terwijk de doe het zelver doodleuk ketels mocht kopen in de brico om in 't zwart te plaatsen.

Eigenlijk is België een paradijs voor zwart werk en iedereen die het officieel volgens het boekje wil doen is de dupe.

Frapant is dan nog dat zwartwerkers de zelfstandigen als concurrenten zien.

Ga regelmatig aankopen als brocanteur in de kringwinkel en de wekelijkse zwartwerker rommelmarktverkopers hebben al naar de gerante gaan klagen omdat ik spullen in m'n winkel verkoop !!! Omgekeerde wereld !!!!! Zij zien mij als hun "oneerlijke concurent" Toppunt hé?

enfin, leg me er al lang bij neer.

,-)
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Ik weet perfekt wat je bedoelt, ik denk ook al lang dat ik een verschrikkelijke dommerik ben om zelfstandig te werken. Alle wetten zijn hier duidelijk gemaakt voor zwartwerkers. Ik stoor mij vooral aan al de 'partikulieren' die volop nieuwe spullen verkopen op Ebay, maar wat wil je, niemand doet er iets aan, vooral de belastingen niet, die zijn immers onderbemand, misschien moeten ze daar wat 'partikulieren' in dienst nemen.
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Awel, hiermee ben ik het nu eens 100% eens.
Ik werk als zelfstandige sedert half 2003 en heb ondertussen reeds 4 jaarcontroles gehad op 5 boekjaren!

Bij de laatste ging men zelfs discussiëren over aftrekposten van nauwelijks 50 euro!
Toen ik op't eind echt op mijn heupen kreeg, heb ik de controleur heel duidelijk gezegd dat ik het ongelooflijk vond hoe men zit te vitten over van alles en nog wat terwijl er zoveel gefoefeld wordt door "particulieren" via dezelfde verkoopskanalen die ik gebruik.

Ik kreeg meer dan gelijk maar ja... "we hebben daar onvoldoende middelen voor" was het antwoord.
Jammer dat ze wél de middelen hebben om diegenen die alles officieel willen doen, het lastig te maken. :_|

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Er is hier zo'n madammeke verkoopt haar geborduurde handdoek met een naam voor 9,95 euro en ze borduurd gratis !!!! er nog een Bumba of ander figuurtje er bij. Ze verstuurd dan nog nu en dan gratis !!!! Amaai, ik koop m'n handdoeken aan aan 5 euro, dan nog het werk, btw erbij, moet ik die handdoek minimum aan 12,50 euro verkopen. In het zwart kan dat dus makkelijk, je koopt de handdoek aan in het zwart, zonder btw, de rest moet ik niet uitleggen. Maar dat ze dan nog Bumba en Jackson en Walt Disney borduurd dat kan er niet in bij mij. Als ik dat zou doen staat de inspecteur voor namaak aan m'n deur en zou m'n borduurmachine aangeslaan worden. Ik zal haar naam hier niet vernoemen maar als je een beetje snugger zoekt vind je het wel... geborduurde handdoek .... meer moet ik niet vertellen.

Maar dat ze Michael Jackson borduurd ! Ja man, dat zou ik niet durven, begrijpe wie begrijpe kan.
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Kopers halen er alle voordeel bij om met paypal te betalen.

Als ze per overschrijving betalen kunnen ze niets meer doen als ze niet tevreden zijn of het pakje al dan niet hebben ontvangen.

Als ze met paypal betalen dan "PAKKEN" ze gewoon het bedrag terug via paypal. Ze moeten niet eens aan de verkoper vragen of het mogelijk is het geld te recuperen. Paypal pakt het weer af van je rekening. De klant koper heeft ALLE rechten in handen waar je als verkoper totaal machteloos tegenover staat. De koper met slechte bedoeling krijgt VRIJ SPEL. De koper die het goed meent ook.

Enfin, ik bedoel maar, ik zit nu met zo'n geval. Heb 3 zilveren munten verkocht op 17 maart. Opgestuurd op 18 maart. De man beweert nu 2, 3 weken nadien niets ontvangen te hebben. Ik heb niet aangetekend verstuurd, het was ong. een 25 euro.
Ik heb een onderzoek geopend bij de post. Wat is er gebeurd? De loketbediende is getuige dat ik de brief verstuurd heb, hij wist wat er in zat, heeft 3 stempels op de achterzijde van de brief gezet om te controleren of de brief zou opengedaan worden.
De koper en mijzelf hebben hier een goeie communicatie over maar opeens dient de koper bij paypal een claim in om z'n geld terug te krijgen !!!! Dit vond ik niet netjes . In eerste instantie moet de koper zich tot mij wenden en vragen of het mogelijk is z'n centen terug te krijgen. Niet zomaar een claim starten terwijl we nog volop aan het onderzoeken zijn.

Paypal heeft dus 25,50 euro terug gestolen van mijn rekening. Als deze klant dus blijkt een bedrieger te zijn dan heeft hij gratis munten en ben ik m'n centen terug kwijt.

Als verkoper NUL bescherming. Aangetekend versturen is blijkbaar nog de enige manier (of komen afhalen)

Johan
Bericht 5 van 5
laatste antwoord