annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Negatief geven als verkoper

Ik begrijp echt niet waarom EBAY het onmogelijk gemaakt heeft om nog negatief aan een koper te geven.

Je hebt echt van die onmogelijke kopers die het bloed van onder je nagels zouden halen. Reageren niet op mails, betalen niet of laat, lezen de aanbieding niet, bvb je zegt klaar en duidelijk dat het "te repareren" is en dan geven ze een negatieve "dat het kapot is", en nog zovele redenen.

Volgens mij worden kopers OVERBESCHERMD en ik vrees dat de internetcriminaliteit ook hier zal toenemen. Bvb, kopen een duur object met paypal, verklaren dan niet ontvangen te hebben, nemen het geld terug van je paypalrekening en daar sta je dan. Ze geven dan nog een negatieve op de koop toe.

Wat kunnen wij eigenlijk nog doen als verkopers in zo'n geval?

Sommige verkopers verdienen echt een negatieve feedback en nog liefst zouden ze na verschillende overtredingen moeten verboden worden nog op ebay aangesloten te zijn. Misschien via hun computernummer dat ze geblokkeerd worden.

Johan
Bericht 1 van 43
laatste antwoord
42 ANTWOORDEN 42

Bericht 11 van 43
laatste antwoord

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 12 van 43
laatste antwoord

Deze vind ik nog veeeeel leuker. :^O

Bericht 13 van 43
laatste antwoord

Kijk, ik las al meerdere keren het voorstel om de feedback geblindeerd te laten tot beide partijen feedback gaven...
Voor kopers of verkopers met minder eerbare bedoelingen is er dan al direct een 100% betrouwbaar achterpoortje: bedrieg zoveel als je wil, zolang je maar niet vergeet dat je geen feedback mag geven!

Nee, dat zie je verkeerd, natuurlijk, nadat de periode dat er feedback kon gegeven worden is verstreken, wordt de feedback sowieso zichtbaar, aangezien er dan toch geen wraakfeedback meer kan gegeven worden door de andere partij.

Dus als dat het enige contra punt was, zie ik niet in waarom ebay dit niet zou moeten toepassen.
Bericht 14 van 43
laatste antwoord

Sommige verkopers verdienen echt een negatieve feedback en nog liefst zouden ze na verschillende overtredingen moeten verboden worden nog op ebay aangesloten te zijn.

Zelfs als je bepaalde accounts blokeert, dan verhindert niets die mensen om een tweede, derde, vierde enz. account aan te maken en gewoon opnieuw te beginnen. Accounts aanmaken is immers gratis, je kan er alleen maar bij winnen.

Misschien via hun computernummer dat ze geblokkeerd worden.

MAC-adressen (ik veronderstel toch dat je dat nummer bedoelt met "computernummer") kunnen niet door websites opgehaald worden net omwille van de privacy van de gebruiker. En IP-adressen blokkeren heeft helemaal geen zin met de hedendaagse overvloed aan gratis web proxy servers en dynamische IP toewijzing.

Kopers die het systeem goed kennen geraken gratis aan items via paypal...

Blij te zien dat er toch iemand is die mijn zorgvuldig geschreven posts aandachtig doorleest.
Bericht 15 van 43
laatste antwoord

Wat voor de verkopers geld, geld ook voor de kopers. Er zit altijd kaf tussen het koren.
Maar daarom heel het systeem gaan aanpassen en één partij de mond snoeren is wel heel hard met het haar getrokken om de zogeheten eBay communiy beter te maken.
Alles proberen onder controle te krijgen heeft totaal geen zin, er zullen altijd hier en daar oplichters zijn, of mensen die zich door bewust of onbewust nonchalant gedrag van anderen opgelicht voelen.
eBay is voor de veilingwereld wat Microsoft voor de software markt is. Iedereen maakt er zich druk in, maar ze zijn en blijven de grootste speler in hun markt. Er mogen alternatieven zijn, het doet er niet toe.
eBay steekt er met hoofd en schouders boven uit. Zolang hun cijfers stijgen, en dat doen ze, is er voor BOD geen reden tot koerswijziging. Hoe ondemocratisch het systeem ook mag zijn.
dit si de wet van de sterkste… tot zij net zoals Microsoft met hun hoofd tegen de lamp gaan lopen en enkele veroordelingen oplopen… maar daar zijn we nog niet.
Bericht 16 van 43
laatste antwoord

negatieve feedback kan je aanvechte.
inderdaad spijtig dat je geen negeative feedback kan geven aan kopers.
maar geef dan possetieve met de slechte commentaar die gegrond zijn .
sommige mensen bekijken ook de commentaren?:|

groetjes mortsel
Bericht 17 van 43
laatste antwoord

Ik bied hier alleen nog iets aan tijdens een actie, als de plaatsingskosten gratis zijn en voor de rest verdienen deze gangsters niets meer aan mij.
Ze hebben destijds véél geld aan mij verdiend, en bij problemen bleef ik steeds in de kou staan en kreeg de koper altijd gelijk.
Ze kunnen mijn rug op met hun idiote site!!!
Bericht 18 van 43
laatste antwoord

Maar als je alleen aanbied tijdens actie's dan vrees ik dat je artikel verzuipt in de rommel die ze dan aanbieden.

Photobucket

Photobucket

Bericht 19 van 43
laatste antwoord

Maar als je alleen aanbied tijdens actie's dan vrees ik dat je artikel verzuipt in de rommel die ze dan aanbieden.

Anderzijds zal er ook meer belangstelling zijn van kopers, vermits ook zij weten dat er gouden zaken te doen zijn als het aanbod groot is.

Ik bied ook alleen maar items aan tijden actieweekends als er geen plaatsingskosten zijn, en tot nu toe is de verkoop altijd zeer goed geweest.
Bericht 20 van 43
laatste antwoord