annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Negatieve feedback voor een verkoop die niet heeft plaatsgevonden

Nu is het ver gekomen. Vandaag kreeg ik een negatieve feedback van een koper die meldt dat hij de betalingsgegevens nooit ontvangen zou hebben. In mijn verzonden emails kan ik duidelijk zien dat hij deze gegevens vlak na de aankoop ontvangen heeft.

Die heeft me niet gecontacteeerd. Geeft me zonder pardon een negatieve feedback voor een transactie die dus uiteindelijk niet heeft plaatsgevonden. Als hij me niets laat weten, kan ik onmogelijk weten dat hij de betalingsgegevens niet ontvangen heeft.

Die staat ondertussen bij mijn geblokkeerde bieders. Ik heb tevens een geschil wegens niet-betaling geopend. Ik hoop dat na het sluiten van het geschil de feedback automatisch verdwijnt.

Ook weer typisch. Iemand die al bijna een jaar niets meer gekocht heeft en dan iemand's feedback vern**kt. Heel ironisch zegt de feedback die erop volgt "Goede communicatie,...".

Bericht 1 van 27
laatste antwoord
26 ANTWOORDEN 26

Re: Negatieve feedback voor een verkoop die niet heeft plaatsgevonden

EEN NEGATIEVE FEEDBACK VERMIJDEN !


 


 


Heel simpel,  wanneer je een transactieprobleem hebt in 't algemeen en/of je doet een terugbetaling en je wilt niet dat je klant waar je alles voor gedaan hebt je alsnog negatief heeft ....


 


Gewoonweg deze klant ONMIDDELLIJK blokkeren als bieder.  Dan kan deze persoon NIET meer bieden maar kan ook GEEN feedback meer geven.


 


Je kan het dus preventief doen.  Na een tijdje kan je dan terug deblokkeren.


 


TOT 5000 bieders kan je blokkeren.

Bericht 21 van 27
laatste antwoord

Re: Negatieve feedback voor een verkoop die niet heeft plaatsgevonden


Gewoonweg deze klant ONMIDDELLIJK blokkeren als bieder.  Dan kan deze persoon NIET meer bieden maar kan ook GEEN feedback meer geven.



 


Is dit correct ???


 




Bericht 22 van 27
laatste antwoord

Re: Negatieve feedback voor een verkoop die niet heeft plaatsgevonden

hughwitte
Community-lid

Het blokkeren van een koper heeft geen invloed op het door die koper kunnen geven van feedback op transacties waarvan deze koper de winnaar is. Ook niet bij terugbetaling door de verkoper.


Met de procedure onbetaald object (betaling niet ontvangen) kan de koper een aantekening onbetaald object krijgen en verhinderd worden om feedback te geven op de transactie in kwestie.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 23 van 27
laatste antwoord

Re: Negatieve feedback voor een verkoop die niet heeft plaatsgevonden

Is dit correct?


 


Ik heb de vraag aan EBAY gesteld en het volgende gekregen:


 


Hartelijk dank voor uw mail waarin u aangeeft dat uw koper niet heeft betaald maar omdat u een geschil hebt geopend wegens onbetaald object, hebt u ook een creditering ontvangen. Tevens geeft u aan dat u het niet wilt dat deze koper een negatieve feedback aan u geeft. In dit geval hebt u de mogelijkheid om kopers te blokkeren. U kunt tot maximaal 5000 gebruikersnamen blokkeren door de instructies op de volgende pagina te volgen: http://pages.benl.ebay.be/services/buyandsell/biddermanagement.html Wanneer de geblokkeerde bieder op uw aanbieding probeert te bieden, ontvangt deze een bericht dat hij/zij is geblokkeerd van het bieden op uw aanbiedingen. Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag. Ik wens u nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groet, Anneke TroosteBay Customer Support

Bericht 24 van 27
laatste antwoord

Re: Negatieve feedback voor een verkoop die niet heeft plaatsgevonden

Dat is niet echt duidelijk, typisch eBay ! 😉



m.
Bericht 25 van 27
laatste antwoord

Re: Negatieve feedback voor een verkoop die niet heeft plaatsgevonden

Ik denk dat Anneke van eBay toch een beetje naast de kwestie zit. Hoe vinden ze die antwoorden ?... dartje gooien naar een dartsbord en ender waar het landen mag....dat is het antwoord! 🙂


Jammer, van eBay mogen we toch een klein beetje professionaliteit verwachten..... niet altijd dus.

Bericht 26 van 27
laatste antwoord

Re: Negatieve feedback voor een verkoop die niet heeft plaatsgevonden

Ik heb een vraag enquete gekregen van ebay betreffende de klantendienst ivm m'n laatste vraag.


 


Ik heb dan ook duidelijk gemaakt dat wij het als verkopers op prijs stellen dat we juist geinformeerd worden en dat de ebay correspondent zich eventueel bij een collega informeert zodat we geen foutieve informatie krijgen.


 


In elk geval heb ik mijn kopers geblokkeerd waar een claim of discussie mee is.


 


 


 

Bericht 27 van 27
laatste antwoord