annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet belast met btw: verwijderd

krijg ik deze morgen deze mail in mijn mailbox :

Beste inko_be,
Uw status Niet belast met btw is ingetrokken. Dit komt wellicht vanwege informatie over de geldigheid van uw btw-nummer of van uw status Niet belast met btw. Controleer de informatie die u aan eBay hebt verstrekt.
Omdat uw status Niet belast met btw is ingetrokken, brengt eBay brutokosten (dat wil zeggen inclusief btw) in rekening op uw factuur. Indien van toepassing rekent eBay u ook btw aan over vroegere transactieperioden.
Met vriendelijke groet,
eBay

* een ding is zeker mijn btw nummer is zo geldig als het maar kan zijn en ikzelf heb niets aangepast op de site.
* een trapje onder de gordel van de concurrentie? Zou ebay echt de informatie niet controleren als iemand hun een mail stuurt dat een btw nummer niet geldig is? ik hoop van niet...
Bericht 1 van 88
laatste antwoord
87 ANTWOORDEN 87

Dus... om zeker te zijn dat dit niet onopgemerkt voorbij gaat: zoveel mogelijk verkopers contacteren ebay met één of meerdere mailkes...

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 41 van 88
laatste antwoord

Het is helaas niet mogelijk de factuur van juni aan te passen en dit
nogmaals te verzenden. De berekende BTW zal binnen 30 dagen worden
terugbetaald. Zodra de BTW met terugwerkende kracht is teruggestort,
kunt u dit op uw verkopersaccount terugvinden.

Dit vind ik helemaal niet kunnen, bewust een verkeerde factuur sturen.

m.

m.
Bericht 42 van 88
laatste antwoord

En helemaal stom, om die aanpassing van het BTW-nummer in te voeren, net voor er een factuur gestuurd wordt !!!
Waarschijnlijk zijn er momenteel ook een aantal verkopers op vakantie, die kunnen hun BTW-nummer niet onmiddellijk aanpassen.
Dus een heel slecht moment om die verandering door te voeren, en ook de manier waarop is helemaal niet netjes, direct de vrijstelling van BTW afnemen, kon eBay niet eerst een mailtje sturen naar de verkopers om te zeggen dat het BTW-nummer verkeerd is, en hoe men het kan aanpassen ?

m.

m.
Bericht 43 van 88
laatste antwoord

kon eBay niet eerst een mailtje sturen naar de verkopers

Hiervoor moet je KLANTvriendelijk zijn.

Ebay is alleen vriendelijk tegenover kopers.

Bericht 44 van 88
laatste antwoord

ik vrees dat het moment zorgvuldig is uitgekozen.

Om zoveel mogelijk extra geld binnen te rijven.X-(
Bericht 45 van 88
laatste antwoord

In principe moet eBay deze bedragen doorstorten aan de Luxemburgse staat, dus hebben ze geen voordeel aan deze historie - Enkel alle zakelijke verkopers die dit niet snel doorhebben zullen ineens tot de vaststelling komen dat het kostenplaatje voor hen ineens 15% hoger ligt !
Bericht 46 van 88
laatste antwoord

"Het BTW-vrij aanrekenen is een RECHT maar geen PLICHT !!!"

Als er een geldig BTW opgegeven wordt dan is het afleveren van een factuur waar er toepassing gemaakt wordt van een intracommunautaire regeling inzake BTW een plicht voor eBay! -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 47 van 88
laatste antwoord

Mijn factuur wordt automatisch betaald via credit card, anders zou ik weigeren te betalen !

m.

m.
Bericht 48 van 88
laatste antwoord

Vanavond een berichtje gehad omtrent wat me te doen staat om de BTW met terugwerkende kracht (dus voor de maand juni) te recupereren:

U dient een officieel document te hebben waarop uw btw-nummer zichtbaar is, en sinds wanneer u het btw-nummer hebt. U kunt ons een kopie van dit document sturen. Vervolgens zullen we de btw-kosten, vanaf het moment dat u het btw-nummer hebt gekregen, met terugwerkende kracht op uw verkopersaccount crediteren.

U kunt ons een kopie van het document per fax of per post sturen. Ik raad u echter aan om de mogelijkheid te gebruiken het document direct te uploaden. Ga hiervoor naar de volgende hulppagina en klik daar vervolgens op 'Uploaden voor onderzoek':

http://pages.benl.ebay.be/help/account/sendinfo.html

Bericht 49 van 88
laatste antwoord

Als er een geldig BTW opgegeven wordt dan is het afleveren van een factuur waar er toepassing gemaakt wordt van een intracommunautaire regeling inzake BTW een plicht voor eBay!

Probleem is dat ik de mail van het verwijderen kreeg op 30/06 en dit probleem niet meer dezelfde dag kon gecorrigeerd worden...

Resultaat: voor de maand juni hadden zij geen geldig BTW-nummer daar ik pas op 1 juli uitelg kreeg wat er fout was en het die dag pas kon wijzigen...
Maw: zelfs al zou het een plicht zijn, daartegen kan ik echt nikske inbrengen hoor.

Bericht 50 van 88
laatste antwoord