@ e-user: zijde gij familie van articcynda of zijde gij echt zo dom dat ge nu na zovele pogingen nog steeds niet door hebt wat het probleem is????
Ik poog het is eenvoudige, begrijpbare taal uit te leggen zodat je eindelijk eens stopt met "ebay is fout, ebay weigert..."
Ebay heeft wel degelijk onze BTW-nummers gecontroleerd!
En ebay heeft ook vastgesteld dat onze BTW-nummers onbestaande waren.
Ter illustratie: mijn geregistreerd nummer was: BE 860585285
Check dit op je Vies-link en je zal zelf ook zien dat dit geen gegevens geeft.
Zet er nu de 0 voor en het probleem zal opgelost zijn.
MAAR... hier knelt dus het schoentje: ebay is zelf niet verantwoordelijk voor de BTW-nummers die zij van ons krijgen, dat zijn
WIJ verkopers!!!
Alle miserie en (ondertussen de 10e mail naar CS ten spijt) geraakt mijn BTW-vrije factuur voor de maand juni niet opgelost!
Waarom?
- De knopkes-bedienende overijverige medewerker die voor dit probleem zorgde vond het blijkbaar nodig om dit net op de laatste dag van een factuureperiode te doen!
Deed hij dat op bvb 20 juni ipv 30 juni dan was er voor velen geen vuiltje aan de lucht: je kon het probleem oplossen binnen een respectabele tijd en de factuur zou terug BTW-vrij gestaan hebben.
(dit is vrij eenvoudig aan te tonen: mijn BTW-nummer werd gewijzigd de 1e juli en de 3e werd dit aanvaard (nadat ik er wat druk op zette per mail weliswaar). Mijn nieuwe factuurgegevens zijn voor alles wat voor de 3e staat, wel degelijk BTW-vrij.
Jammer genoeg was op dat moment mijn factuur voor juni reeds afgesloten waardoor hier de wijziging niet meer werd uitgevoerd!
En... volgens hen kunnen ze de factuur niet meer corrigeren maar zouden ze dit crediteren op de factuur van juli...
Alleen... ik zit hier ondertussen alweer dagelijks te mailen omtrent die creditering... ondanks de goedkeuring op 3 juli werd er nog geen creditering uitgevoerd.
Nieuw probleem: de factuur van juni is niet conform de handelswetgeving!
Er staat nergens een vermelding van het aangerekende BTW-bedrag.
Wat staat er wel:
Inclusief het Luxemburgs BTW-tarief van 15% waar toepasselijk
Bizarre formulering nummer 1 dus: waar is die van toepassing??? Ik veronderstel op de ganse factuur maar kan dit niet staven, aangezien er nergens een bedrag excl. BTW en het BTW-bedrag zelf staat.
Een ander probleem:
Het rood omrande geeft aan dat die bedrag excusief BTW zouden zijn, terwijl dit niet klopt!
Ik heb dit gecheckt met de aangerekende kosten voor mijn eaby-shop:
mei 2010: € 69,52
juni 2010: € 79,95
Mijn rekenkundige wijsheid leert mij dat 79,95 - 15% BTW = 69,52 is.
Ik hoop dat je het nu een beetje snapt?
Ik begin na't nalezen van deze posting echter te vrezen dat ik het alleen ingewikkelder maakte... ;-)