annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet belast met btw: verwijderd

krijg ik deze morgen deze mail in mijn mailbox :

Beste inko_be,
Uw status Niet belast met btw is ingetrokken. Dit komt wellicht vanwege informatie over de geldigheid van uw btw-nummer of van uw status Niet belast met btw. Controleer de informatie die u aan eBay hebt verstrekt.
Omdat uw status Niet belast met btw is ingetrokken, brengt eBay brutokosten (dat wil zeggen inclusief btw) in rekening op uw factuur. Indien van toepassing rekent eBay u ook btw aan over vroegere transactieperioden.
Met vriendelijke groet,
eBay

* een ding is zeker mijn btw nummer is zo geldig als het maar kan zijn en ikzelf heb niets aangepast op de site.
* een trapje onder de gordel van de concurrentie? Zou ebay echt de informatie niet controleren als iemand hun een mail stuurt dat een btw nummer niet geldig is? ik hoop van niet...
Bericht 1 van 88
laatste antwoord
87 ANTWOORDEN 87

Een week later : mijn BTW status staat nog altijd 'in behandeling', nog maar een mail naar CS gestuurd !!! :-(

m.

m.
Bericht 61 van 88
laatste antwoord

idem dito mikmak
Bericht 62 van 88
laatste antwoord

Hier ook nog steeds 'In Behandeling'
Bericht 63 van 88
laatste antwoord

Hier is het vrij snel tot een oplossing gekomen hoor, na amper 4 dagen stond mijn account terug OK maar de terugbetaling van de aangerekende BTW blijft een heikel probleem!

Ze geven daar echter zelf toe dat ze tot over hun oren in het werk zitten: "Half België zit met dit probleem, we raken hopeloos achter" werd me vanmiddag nog aan de telefoon gezegd.
+ ... ze zorgen voor henzelf nog eens voor extra werk door voor de terugstorting van de aangerekende BTW een hoop administratieve rompslomp te zorgen...

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 64 van 88
laatste antwoord

Dat extra werk is hun eigen schuld, als eBay alle verkopers met dat oud BTW-nummer tijdig een mailtje gestuurd hadden, was er helemaal geen probleem.
In juli verkoop ik niets, dus voorlopig geen probleem voor mij, ik hou wel in de gaten of ik de BTW op de factuur van juni terug krijg.

m.

m.
Bericht 65 van 88
laatste antwoord

Ik vrees mikmak dat dit nog veel bloed en tranen zal kosten hoor.
Gisteren kreeg ik telefonisch bevestiging dat ze dit konden doen na een eenvoudige mail, vandaag krijg ik weer drie mails...

Eentje om 11.27 met de mededeling dat ze mijn BTW-registratie-gegevens zullen doorsturen naar het verantwoordelijke team maar dat het wel 4 weken kan duren vooraleer alles in orde is... 4 weken voor iets wat online traceerbaar is in 30 seconden!!! Jawadde!!!

Om 12h22 dan weer een mailtje van een ander CS-medemerker (persoon waar ik gisteren mee mailde) dat dit toch via een document zou moeten

Om 12h27 een blanco mail...

Ik kijk reikhalzend uit naar de volgende mail waar me misschien wel weer iets anders zal verteld worden!

Weet je, ik heb gewoon veel zin om het op de spits te drijven... een bevriende advocaat eens laten contact opnemen met de melding dat ze dit probleem dan maar stante pede moeten oplossen of er een juridische zaak voor een handelsrechtbank zal gestart worden wegens facturen die niet voldoen aan de wettelijke voorschriften???
Trouwens, men zou willen crediteren in juli maar kan dit wel? Ik "vecht" immers de factuur aan van juni... moeten ze dan niet een nieuwe factuur maken voor juni???

Misschien helpt dit wel wat meer dan enkel maar eens bellen of telefoneren?

Bericht 66 van 88
laatste antwoord

Nu begint het toch wel erg op mijn zenuwen te werken zulle!

Ik krijg vandaag een mailtje in verband met de creditering van de aangerekende BTW. Het luidt als volgt:

Beste hetzijspoor,

Hartelijk dank voor het toesturen van uw BTW-registratiegegevens.

We hebben uw aanvraag bekeken. We kunnen uw BTW niet terugstorten omdat u voor de betreffende facturen al een creditering heeft ontvangen op uw eBay-verkopersaccount "hetzijspoor".

Zo bekijkt u uw creditering:

1. Ga naar Mijn eBay Account > Verkopersaccount
2. Klik op Verkopersaccount onder het kopje 'Mijn account'
3. Klik op 'rekeningactiviteiten'
4. Crediteringen worden aangeduid met een minteken

Als u nog verdere vragen heeft, kunt u altijd opnieuw contact met ons opnemen.

We wensen u nog veel succes met het verkopen en kopen op eBay.

Met vriendelijke groet,

eBay Customer Support

Ikke dus meteen gaan zien naar de facturen van juli en juni maar moet tot mijn ongenoegen vaststellen dat ze bij ebay heel goed zijn bij eht opstellen van allerlei schoon mailkes en je met "raad en daad" bijstaan met waar je wat kan vinden, alleen...
er staat nergens een creditering GVD!!!

Dus... terug opnieuw beginnen met mailkes sturen, tot het oneindige heb ik de indruk!!!
Zijn ze daar nu eigenlijk zo dom dat ze hun eigen facturen niet eens kunnen analyseren of doen ze der om??? :_|

Bericht 67 van 88
laatste antwoord

Normaal gesproken dient een foute factuur in haar geheel te worden geelimineerd door middel van een creditnota.

Vervolgens wordt dan de juiste factuur opgemaakt.

Het is trouwens ergens ook de regel dat een foute factuur binnen de acht dagen wordt teruggezonden naar de afzender en ze zeker niet betaald word!

In sommige gevallen kan U eventueel wel het niet-betwistbare deel van de factuur betalen.

Indien Ebay in Uw geval van zins is om het teveel betaalde bedrag aan BTW te gaan crediteren op een volgende factuur hebben ze dringend een boekhouder nodig.

Stel dat je nu een bedrag van 25€ BTW hebt betaald, BTW die U onrectmatig is aangerekend. Uw volgende factuur vermeld een bedrag van bvb. 1000€ netto. De BTW daarop is, volgens Luxemburg meen ik 17%, 170€.

Maar die BTW kunnen ze U volgens het intercomunitair stelsel niet aanrekenen en dus gaan ze van Uw nettobedrag 25€ moeten aftrekken bij wijze van creditering. Btw aftrekken van netto facturen en dat op facturen waar de BTW niet van toepassing is, menig boekhouder zal hier zijn haar voelen rechtkomen om niet te spreken van de heren BTW die hun potlood zullen scherpen.

Geloof me maar, de beschrijving in de eerste twee alineas is de enige correcte.....een creditnota van het geheel!
Bericht 68 van 88
laatste antwoord

Je kan steeds een klacht formuleren naar de belgische BBI (bijzondere belastinginspectie):

http://fiscus.fgov.be/interfbbinl/nl/index.htm

Klik door op organigram voor verdere gegevens.

Eventueel die vermelde informatieambtenaar eerst een telefoontje geven met je opmerkingen omdat je klacht moet toekomen bij de Brusselse BBI die enkel bevoegd is voor overtredingen van niet in België gevestigde BTW belastingsplichtigen. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 69 van 88
laatste antwoord

Oef !!!!!!

Na veel omwegen is het eindelijk in orde !!!!

Bericht 70 van 88
laatste antwoord