annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Noca

articcynda
Community-lid
Enkele dagen geleden kwam ik per toeval Noca tegen: http://www.noca.com/ Zij omschrijven zich als een zeer goedkoop online betalingssysteem (slechts 0.25% transactiekosten afgehouden).

In vergelijking met het crimineel dure PayPal zou dat dus een hele verademing zijn... maar ik heb nog nooit eerder van Noca gehoord (wat nog steeds beter is dan de oneindige stroom negatieve ervaringen over PayPal natuurlijk :^O).

Heeft iemand hier op Ebay ervaring met Noca? Zit er ergens een verborgen addertje?
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Noca

Het probleem is dat eBay voor een heleboel aanbiedingen Paypal verplicht maakt ! Ik heb nog nooit gehoord van Noca ?

m.


m.
Bericht 2 van 41
laatste antwoord

Noca

articcynda
Community-lid
De enige reden waarom ze PayPal verplicht maken, is omdat PayPal een dochteronderneming van Ebay is... :_| Voor de goede prijs-kwaliteitverhouding van service kan het in ieder geval niet zijn, bij de meeste van mijn aanbiedingen gaan Ebay en PayPal met meer geld lopen dan ik er zelf netto aan over hou...

Vandaar dus mijn constante zoektocht naar een beter alternatief.

Nog iets waar ik al een tijdje op heb zitten zoeken: hoe maak je de ene betalingsmethode duurder dan de andere? Nu reken ik de 0.35 EUR PayPal fee aan als extra kosten bij het verzenden van de factuur als de koper aangeeft met PayPal te willen betalen, maar dat vind ik eigenlijk niet fair naar de koper toe. Weet er iemand de "correcte" manier om dat te doen?
Bericht 3 van 41
laatste antwoord

Noca

Weet er iemand de "correcte" manier om dat te doen?
Als ik me de hulppagina's goed herinner bestaat de enige correcte manier eruit van dat niet te doen.
Aanrekenen van Paypal kosten aan de koper is -volgens mijn beste weten- uitdrukkelijk verboden.
Je kan bezwaarlijk je PP-fee in je startprijs verrekenen.Bovendien betaal je daar dan ook nog eens verkoopskosten op.
Volgens mij kan je het beste TWEE verzendkosten vermelden :
-ééntje via gewone verzending
-ééntje met Track&Trace, waarin je PP-fee zit verrekend en dat je alleszins verplicht bij PP-betalingen.
(de niet PP-betalers kunnen kiezen)

Dat lijkt me vrij fair, al betaalt een "overschrijver" die voor T&T opteert dan ook de PP-fees. Maar ik denk niet dat zulks een echt probleem is. De handling kosten swingen bij bepaalde verkopers véél straffer de pan uit dan die 35 cent of zo, geloof me vrij...


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 4 van 41
laatste antwoord

Noca

articcynda
Community-lid
Bedankt voor de reactie, Sinaaiman! Die Track&Trace is inderdaad een goed idee waar ik zelf nog niet aan gedacht had, maar het probleem hierbij is dat ik meestal met Kiala verzend, en daarbij is Track&Trace standaard bij elke verzending...

Ik heb de indruk dat iedereen hier naar methodes aan het zoeken is om af te geraken van dat veel te dure PayPal dat Ebay ons tegen onze wil opdringt. Echter wil ik niet dat de kopers slachtoffer worden van de vriendjespolitiek en PayPal voortrekkerij van Ebay, ik ben een eerlijke verkoper met een 100% feedbackrating, en dat wil ik graag zo houden.

Het lijkt me niet meer dan logisch om de de PayPal kosten door te factureren aan de koper als ze toch met alle geweld via PayPal willen betalen, maar alle kopers de kost laten betalen vind ik misschien net een brug te ver.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Bericht 5 van 41
laatste antwoord

Noca

Zakelijke verkopers brengen PAY PAL in als onkosten.
Als particuliere verkoper ,verkoop je zaken die je zelf niet meer gebruikt,in de kast heb je er helemaal niets van.
Ofwel doe je nu kopen,ofwel start je met een min. prijs die je er graag voor wil.
Met PAY PAL heb je direct je geld,en moet je geen reeksen betalingsverzoeken sturen.
Elke service kost geld,mij stoort dat niet.
Waarom niet verkopen op andere site's als je heel het ebay pay pal systeem toch maar niets vindt.
Maar geef A.U.B geen foute raad meer aan nieuwe leden.
Bericht 6 van 41
laatste antwoord

Noca

joaquin-antique
Community-lid
En nu een staande ovatie voor siemenspoes. :^O

De hoofdprijs voor de grootste gotspe van het jaar gaat naar... tromgeroffel...
articcynda voor de mededeling:

ik ben een eerlijke verkoper met een 100% feedbackrating, en dat wil ik graag zo houden.





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 7 van 41
laatste antwoord

Noca

Een' eerlijke verkoper 'B-)die torenhoge verzendkosten vraagt en pay pal doorrekent,DAT IS ZEKER DIE PRIJS MEER DAN WAARD
Bericht 8 van 41
laatste antwoord

Noca

joaquin-antique
Community-lid
Jammer he dat zulke mensen nog steeds op eBay rondwaren. Het zal wel niet te vermijden zijn. Kruimeldieven heb je overal. 't Zijn vaak mensen met een kruideniersmentaliteit. 500 gram aanrekenen en 495 gram leveren. Denken ze rijk mee te worden. :^O





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 9 van 41
laatste antwoord

Noca

articcynda
Community-lid
Kruimeldief? Dat is een zware belediging, J-A... Sta me toe een voorbeeld te geven van een object dat ik vorige week verkocht, type: veiling, gratis verzendkosten. Startprijs: 1.99 EUR, eindprijs ook 1.99 EUR.

Mits aftrekking van de volgende kosten:
1.99
- 1.18 (verzendkosten met De Post)
- 0.42 (kosten PayPal, 3.4% + 0.35 EUR)
- 0.10 (plaatsingskosten Ebay)
- 0.10 (verpakking en labeling)
-------
0.19 EUR netto winst

Al deze kosten zijn op de respectievelijke websites terug te vinden tot op de cent nauwkeurig. Van die 1.99 EUR hou ik dus 19 cent over, een winstmarge van 10% als ik naar boven (!) afrond.

Wel, als je dat nog teveel vindt... dan mag je me zeker een kruimeldief noemen hoor J-A. Merk trouwens op dat Ebay/PayPal aan de transactie DUBBEL zoveel overhoudt als ikzelf. En dan durf je beweren dat kunstgrepen om Ebay/PayPal kosten te ontwijken (die overigens niet door mezelf bedacht zijn maar door mensen met veel meer Ebay ervaring) slechte raad zijn... Tja.

Jullie zitten misschien op Ebay uit liefdadigheid, maar als ik eens een zondagnamiddag opoffer om wat aanbiedingen online te zetten, en ik heb dan het geluk dat er één van wordt verkocht, dan wil ik daar graag nog wat winst op maken. Is dat zo oneerlijk?
Bericht 10 van 41
laatste antwoord