annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Noca

Enkele dagen geleden kwam ik per toeval Noca tegen: http://www.noca.com/ Zij omschrijven zich als een zeer goedkoop online betalingssysteem (slechts 0.25% transactiekosten afgehouden).

In vergelijking met het crimineel dure PayPal zou dat dus een hele verademing zijn... maar ik heb nog nooit eerder van Noca gehoord (wat nog steeds beter is dan de oneindige stroom negatieve ervaringen over PayPal natuurlijk :^O).

Heeft iemand hier op Ebay ervaring met Noca? Zit er ergens een verborgen addertje?
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Noca

Ja lap, hotfix haar pas verworven reputatie naar de knoppen !

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 21 van 41
laatste antwoord

Noca

Definitie van winst: omzet na aftrek van alle kosten. Omzet is in dit geval wat de koper mij betaalt. En de kosten bestaan uit verzending, verpakking en de georganiseerde diefstal van Ebay/PayPal.

Volgens jouw redenering, hotfix, mag ik geen winst maken, en moet ik dus elk item verkopen aan de gezamenlijke kostprijs. Waarom dan nog een veiling houden? Die prijs ligt immers toch al vast van bij het begin?
En als je gelijk moest hebben, dan zou iedereen hier zich wel een hoop moeite kunnen besparen, en al die spullen gewoon in de vuilnisbak kieperen. We mogen er volgens jou toch netto niets aan overhouden.

Mijn professionalisme blijkt trouwens uit mijn acties, het zou redundant zijn dat nog extra bij elke aanbieding te vermelden.
Bericht 22 van 41
laatste antwoord

Noca

Mijn professionalisme blijkt trouwens uit mijn acties

haha hihi haha hihi

:^O :^O :^O

Bericht 23 van 41
laatste antwoord

Noca

Definitie van winst: omzet na aftrek van alle kosten. Omzet is in dit geval wat de koper mij betaalt. En de kosten bestaan uit verzending, verpakking en de georganiseerde diefstal van Ebay/PayPal.

Klopt niet : winst is omzet min kosten en min aankoopprijs.

m.

m.
Bericht 24 van 41
laatste antwoord

Noca

Aankopen doet onze trol blijkbaar niet ...:^O

Bericht 25 van 41
laatste antwoord

Noca

Een professionele verkoper verkoopt met het oog op winst.
Een particulier verkoper verkoopt met het oog op opbrengst.

Opbrengst en winst zijn 2 totaal verschillende zaken.

Wanneer je als particulier begint aan te kopen met het doel dat opnieuw te verkopen met opbrengst, dan ben je volgens de wet een professionele verkoper en moet je je daar naar gedragen.

Photobucket
Bericht 26 van 41
laatste antwoord

Noca

@mikmak: als jouw redenering klopt, hoe zit het dan met fruittelers en andere primaire sectoren? Die plukken hun waren van de boom/struik en hebben dus geen aankoopprijs. Maken die dan geen winst? Ze zullen het graag horen, in Haspengouw...
Bericht 27 van 41
laatste antwoord

Noca

Natuurlijk klopt die redenering !
Fruittelers maken winst (soms toch)! Omzet min kosten min aankoopprijs (in dit geval nul) = winst, blijft hetzelfde.

Zullen we dan maar zeggen : winst = omzet min eventuele kosten min eventuele aankoopprijs.

In het beste geval, als je iets gratis gekregen hebt en het zonder kosten kan verkopen, dan is de omzet gelijk aan de winst.
Ik maak zelf schilderijen, en daarvan moet ik ook de aankoopprijs berekenen, lijkt ook vreemd hé ? Al het materiaal dat ik erin verwerk wordt berekend als de aankoopprijs ! ;-)

m.

m.
Bericht 28 van 41
laatste antwoord

Noca

Die boomkes of struiken moeten toch ook aangekocht worden??

Photobucket
Bericht 29 van 41
laatste antwoord

Noca

Awel, dan kan je mijn opbrengst toch ook "winst" noemen? Want alles wat ik verkoop heb ik ooit zelf eens moeten kopen aan een aankoopprijs, dat lijkt me de logica zelve.

Een aankoopprijs is volgens mij absoluut geen vereiste om over "winst" te kunnen spreken, een bedrijf dat perslucht verkoopt, koopt zijn grondstof om evidente redenen ook niet aan, maar Air Liquide maakt volgens mij toch winst 😉 Maar het is en blijft een simpele kwestie van terminologie natuurlijk, "winst" of "opbrengst" blijft mij om het even, zolang Ebay/PayPal er maar met zijn poten afblijft.
Bericht 30 van 41
laatste antwoord