Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 06-12-2009 23:34
In vergelijking met het crimineel dure PayPal zou dat dus een hele verademing zijn... maar ik heb nog nooit eerder van Noca gehoord (wat nog steeds beter is dan de oneindige stroom negatieve ervaringen over PayPal natuurlijk :^O).
Heeft iemand hier op Ebay ervaring met Noca? Zit er ergens een verborgen addertje?
Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 17-12-2009 01:59
Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2009 00:49
Volgens jouw redenering, hotfix, mag ik geen winst maken, en moet ik dus elk item verkopen aan de gezamenlijke kostprijs. Waarom dan nog een veiling houden? Die prijs ligt immers toch al vast van bij het begin?
En als je gelijk moest hebben, dan zou iedereen hier zich wel een hoop moeite kunnen besparen, en al die spullen gewoon in de vuilnisbak kieperen. We mogen er volgens jou toch netto niets aan overhouden.
Mijn professionalisme blijkt trouwens uit mijn acties, het zou redundant zijn dat nog extra bij elke aanbieding te vermelden.
Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2009 08:14
Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2009 08:32
Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2009 08:48
Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2009 08:51
Een particulier verkoper verkoopt met het oog op opbrengst.
Opbrengst en winst zijn 2 totaal verschillende zaken.
Wanneer je als particulier begint aan te kopen met het doel dat opnieuw te verkopen met opbrengst, dan ben je volgens de wet een professionele verkoper en moet je je daar naar gedragen.

Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2009 11:06
Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2009 13:31
Fruittelers maken winst (soms toch)! Omzet min kosten min aankoopprijs (in dit geval nul) = winst, blijft hetzelfde.
Zullen we dan maar zeggen : winst = omzet min eventuele kosten min eventuele aankoopprijs.
In het beste geval, als je iets gratis gekregen hebt en het zonder kosten kan verkopen, dan is de omzet gelijk aan de winst.
Ik maak zelf schilderijen, en daarvan moet ik ook de aankoopprijs berekenen, lijkt ook vreemd hé ? Al het materiaal dat ik erin verwerk wordt berekend als de aankoopprijs ! ;-)
m.
Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2009 13:39
Noca
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-12-2009 13:42
Een aankoopprijs is volgens mij absoluut geen vereiste om over "winst" te kunnen spreken, een bedrijf dat perslucht verkoopt, koopt zijn grondstof om evidente redenen ook niet aan, maar Air Liquide maakt volgens mij toch winst 😉 Maar het is en blijft een simpele kwestie van terminologie natuurlijk, "winst" of "opbrengst" blijft mij om het even, zolang Ebay/PayPal er maar met zijn poten afblijft.