annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Noca

Enkele dagen geleden kwam ik per toeval Noca tegen: http://www.noca.com/ Zij omschrijven zich als een zeer goedkoop online betalingssysteem (slechts 0.25% transactiekosten afgehouden).

In vergelijking met het crimineel dure PayPal zou dat dus een hele verademing zijn... maar ik heb nog nooit eerder van Noca gehoord (wat nog steeds beter is dan de oneindige stroom negatieve ervaringen over PayPal natuurlijk :^O).

Heeft iemand hier op Ebay ervaring met Noca? Zit er ergens een verborgen addertje?
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Noca

Tussen gratis verzending en de objectprijs inbegrepen in de verzending, is er ook nog een middenweg!
Eerlijk duurt het langst, gewoon de correcte verzendkosten vragen aan de kopers.
En bij de startprijs rekening houden met alle kosten, dus de startprijs hoog genoeg zetten om wat winst te maken.

m.

m.
Bericht 11 van 41
laatste antwoord

Noca

Haar probleem is dat ze geen ebaykosten wil betalen,dus hoe hoger de startprijs,hoe hoger de aanbiedingskost.
Best gaan aanbieden op een andere site?

Als proef heb ik 30 stuks babykleding aangeboden,op ebay en simultaan op K.
Resultaat
Via K 1 reactie,maar nooit betaling ontvangen.
Via ebay 27 stuks verkocht,en ondertussen betaald.
Mijn persoonlijk besluit:al die moeite voor niks op k.
Via ebay heeft mijn kleindochter toch 120 euro op haar babyrekening.
Bericht 12 van 41
laatste antwoord

Noca

@articcynta

Bij 1 van je aanbiedingen
260477555288
Stelde een koper de vraag of hij per overschrijving kan betalen.
Je antwoordde hem dat dat mogelijk was ,mits betaling van een toeslag van 1 euro.
Dit begrijp ik echt niet,afhalen kan niet en betalen per overschrijving is 1 euro supplement.
Begrijp je dan niet dat zoiets kopers afschrikt?
Bericht 13 van 41
laatste antwoord

Noca

@articcynda
Misschien verkoop je nog onder een ander account,dat weet ik niet.
Maar in al je aanbiedingen staat dat je enkel pay pal aanvaardt,dat hoeft niet,je kiest pay pal en overschrijving als betalingsmogelijkheden.En zeker geen supplement voor overschrijvingen,zoals jij vermeldt!
Je vermeldt best de werkelijke verzendkost.
Kies een realistische startprijs,ook al zijn de kosten iets hoger.Nu zit je inderdaad gratis te typen.
Succes
Bericht 14 van 41
laatste antwoord

Noca

@siemenspoes: daar heb je inderdaad gelijk in, maar merk op dat zowel op het tab "betaling en verzending" als in de sectie "opmerkingen" van de beschrijving duidelijk vermeld staat wat de verzendings en betalingsvoorwaarden zijn. Als mensen daar dan toch van willen afwijken, dan lijkt het me normaal dat ik een extra vergoeding vraag voor de extra moeite, zeker gezien de sowieso zeer kleine winstmarges.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat je als verkoper probeert je kosten te reduceren om je winst te vergroten. Uit mijn vorige voorbeeld blijkt dat voor 19 cent winst er 10 cent naar Ebay gaat en nog eens 42 cent naar PayPal. En net omdat PayPal dus zo duur is, stelde ik me dus in dit topic de vraag of er geen goedkoper alternatief voor bestaat. Lijkt me toch een logische denkpiste, niet?
Bericht 15 van 41
laatste antwoord

Noca

@ articcynda - reactie op #9:

een degelijk verkoper maakt dit rekensommetje VOORALEER hij iets wil verkopen!

Als je vooraf gaat inschatten wat de risico's zijn als je dient te verkopen aan het startbedrag, dan zou je dit niet voor hebben!

Dat je je aangerekende kosten vermeldt via het tabblad "Betaling en Verzending" ontslaat je echter niet van enige vorm van redelijkheid.
Je zelfvoldaanheid lijkt me hier echt niet op zijn plaats hoor.
Integendeel: als er ook maar één keer iemand al je info die je hier noteerde de voorbije dagen en uren doorspeelt naar ebay, dan zal je waarschijnlijk ook nooit te weten komen wat je DSR-score was...
Tegenwoordig wordt er al eens sneller geschorst op IP-adres dan je zou kunnen vermoeden

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 41
laatste antwoord

Noca

@hetzijspoor: ik maakte wel degelijk het rekensommetje, want zelfs aan startprijs maak ik geen verlies, hoewel je het ook geen monsterwinst kan noemen. Toegegeven, als verkoper hoop je dat er altijd meer wordt op geboden dan enkel de startprijs, natuurlijk.

Off-topic: wie verstandig is, surft via een proxy server natuurlijk, zodat je niet op IP kan gebanned worden en niet te traceren bent.
Bericht 17 van 41
laatste antwoord

Noca

Wie verstandig is handelt correct, en moet niet bang zijn gebanned of getraceerd te worden.

m.

m.
Bericht 18 van 41
laatste antwoord

Noca

Volledig mee akkoord, mikmak. Maar helaas zitten er op het internet mensen met minder goede bedoelingen.

Bv. stel je surft naar Ebay zonder proxy, dus met je eigen IP-adres, en verkoopt er een item. Iedereen weet dat je als verkoper in het bezit bent van een PayPal account. Dus louche individuen zouden de traffiek van/naar je IP-adres kunnen onderscheppen omdat ze weten dat daar PayPal wachtwoorden en logingegevens moeten tussenzitten. Of ze kunnen je bestoken met trojan keyloggers om zo wachtwoorden te registreren als je ze intypt, om vervolgens je rekening leeg te halen.

Door gebruik te maken van een proxyserver verminder je dit risico, en vermijdt je in één klap ook dat je gebanned kan worden enz.
Bericht 19 van 41
laatste antwoord

Noca

@ articcynda

Je zit hier maar steeds te lullen over "winst" maken.

Alleen een professionele verkoper mag/kan/moet winst maken.
Volgens het eerste zicht op je account en je afgelopen aanbiedingen staat nergens de vermelding van professionele verkoper.

Zoals reeds velen je hier al herhaaldelijk gezegd hebben : handel naar de regels van eBay of blijf gewoon weg.

Photobucket
Bericht 20 van 41
laatste antwoord