annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Object zogezegd niet aangekomen staat nu te koop!!!

Een tijdje geleden heb ik aan iemand een game verkocht. Betaling via PayPal ontvangen. Niet lang daarna kreeg ik een PayPalclaim wegens niet ontvangen object. Die kreeg een terugbetaling.

De bieder in kwestie is ook verkoper. Ben nu al een tijdje die zijn aanbiedingen aan het volgend. We zijn nu een paar weken verder, en yep zoals ik dacht staat datzelfde game nu te koop.

Ik ben er zeker van dat het mijn spel is. Ik heb via goofbay.com gechecht wat die de laatste tijd allemaal gekocht heeft. Dat staat nu allemaal te koop per opbod.

Ik heb dit al gemeld aan PayPal. Ik weet niet of ik meer kan doen.

Dit is pure diefstal!!! Die heeft ondertussen bij iemand anders nog een game gekocht. Ik zou niet verschieten dat die nog eens gaat frauderen.
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Niets vrees ik.
Heb ook zoiets voor met een Franse koper.
Ik kan geen ontvangstbevestiging voorleggen en de koper koopt die spullen op om door te verkopen ,volgens haar zeggen.Het is daarom niet abnormaal dat ze een zelfde tasje verkoopt,wel onder 1 van haar vele accounts.
Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Ik aanvaard geen paypal meer.
Verzend alles boven de 25 euro uitsluitend traceerbaar.
Met de euro's die ik uitspaar kan ik een eigen verzekering opbouwen voor de kleinere aankopen.
Denk dat ik op deze manier goedkoper uitkom,veiliger en de klanten zijn tevreden.
Verzend toch niet buiten de Europese Unie ,dus overschrijving is geen probleem.
Paypal kan perfect misbruikt worden door minder eerlijke kopers,willen een zo goedkoop mogelijke verzending,want als het verdwijnt krijgen ze toch hun geld terug.
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Het gaat hier over een Waalse verkoper. Die koopt/verkoopt tot op heden nog onder dezelfde account, vandaar dat ik daar achter gekomen ben.

Ik heb bij Ebay al meermaals mijn beklag gedaan over dat verplicht aanvaarden van PayPal. Al genoeg verhalen over oplichting gelezen en nu ben ik zelf de klos.

Een paar jaar geleden heb ik een tijdje met PayPal gewerkt. Toen geloofde ik die Ebaypropaganda nog. Het duurde niet lang voor ik het vlaggan had. Toen gewoon gestopt met PayPal.

Nu word ik gedwongen om dit te aanvaarden. Dat vind ik nog 10 keer erger dan dat onnozele feedbacksysteem waar je als verkoper niets meer te zeggen hebt.
Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Ja voor prof. verkopers wordt het onmogelijk gemaakt.
Ik heb altijd paypal aangenomen,op dure items zat daar voor hen behoorlijk wat commissie in.
Nu heb ik iets voor ,voor een object van 3o euro,verwachten ze zelfs een ontvangstbevestiging!
Volgens mij heeft ze het zelfs gehad,maar ik heb geen bewijs,alleen van afgifte.
En de koper heeft altijd gelijk,de verkoper is de bedrieger.
Je kan toch niet verwachten dat kleine spullen met ontvangstbevestiging worden verzonden,welke koper wil zulke verzendkosten betalen.
Dus ik kan gelukkig pay pal schrappen.Als een buitenlandse koper het mij vraagt,zal die toch niet kopen,want dan vraag ik de werkelijke kosten van een verzekerde,traceerbare zending met ontvangstbevestiging.
Van de paypal commissie kan ik dan dat soort verzending aanbieden aan een goedkoop tarief.
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Tot voor enkele maanden geleden deed ik het zonder PayPal. Zo 2-3 jaar gewerkt. Nooit klachten over ontvangen. Ik tevreden en mijn klanten tevreden.

Veel kopers zijn er zich zelfs niet van bewust dat PayPal voor de verkoper kosten inhoud.

Vandaag een koper uit Denemarken. Een nieuwe koper, geen feedback die een game komt kopen dat je overal vindt. Geen idee wat ik van moet denken. Het gaat over een item van minder dan 20 euro. Als ik de aangetekende zending zelf betaal, verdien ik er niets aan.

Ik heb ook meer en meer zin om bij PayPalbetalingen enkel nog aangetekend te verzenden. Als ik problemen heb, is in 3 van de 4 gevallen een object dat met PayPal betaald werd.

De laatste maanden een paar stoten meegemaakt die ik nooit meegemaakt heb in het pré-PayPaltijdperk.
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Ik kan je geen raad geven.
Verkoop nooit geen items van geringe waarde meer aan buitenlanders.
Deed dat voorheen ook niet ,vanwege de hoge verzendkosten.
Mijn koper had vooraf gevraagd of ik dat echt niet naar Frankrijk wou verzenden.Vond dat al een beetje raar,zo'n plooitasje kost nieuw in de winkel 45euro.Ik had het niet gebruikt en vroeg 30 euro.Dus traceerbaar zou het duurder zijn uitgevallen dan in de winkel.
Nu heeft ze het tasje gratis dat is nog beter.
En aangetekend is niet voldoende,je kan dan geen bewijs van ontvangst voorleggen.
Ik verkoop niet zoveel,kan dus echt niet vergelijken met U.
Risico nemen zeker in uw geval,en hopen op de eerlijkheid van de koper.
Maar dat het de nieuwe manier van oplichting is ,is voor mij duidelijk.
Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat mijn koper blijkbaar wat problemen heeft met de postbedeling;-)
Het ging mij niet om die 30 euro,het is de eerste maal dat er iets verloren gaat op in totaal 900 verkopen,maar om de manier waarop.
Ik kan niet tegen onrecht,en wou eigenlijk anderen waarschuwen dat paypal een handig medium is voor oplichters.
Zit nog altijd te wachten op mijn eerste neg. feedback,veel kan me dat in principe niet schelen maar het zal toch raar aankomen.
Voor mij is ebay geen bron van inkomsten,maar ik heb echt medelijden met diegenen waarvoor het een deel van hun broodwinning is.
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

interesant dat wij niet kunen verenigen tegen zulke beleid van ebay? met pis-pal on top? ik begrijp niets van..ik will mijn recht terug om te kunen negative geven aan lastige kopers!!! en dat pis-pal ons beschermd tegen frauderende kopers.!!! kunen wij geen rechtzaak tesamen niet aanspannen tegen ebay+pis-pal??? ik ben acoord om bijdrage te betalen ervoor...
Bericht 8 van 8
laatste antwoord