annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ongeoorloofde kosten voor eBay aanbiedingen !!!

Hoi,
Ik ben gisteren tot een zeer verontrustende vaststelling gekomen !!
Daar ik enkel nog 65 artikelen had staan in mijn eBay winkel en ik deze reeds lange tijd niet meer heb aangepast was mijn factuur per maand ongeveer 60,00EUR/MAAND.
Gisteren echter heb ik tot mijn grote verbazing gemerkt dat de gemaakte kosten voor de maand september reeds waren opgelopen tot 1900,OOEUR !!!
Dit omdat al mijn artikelen in mijn eBay winkel automatisch door eBay zijn aangepast naar het "Nu Kopen" systeem.
Daar ik voor al mijn artikelen in mijn eBay winkel de opties "Highlight" en "Topaanbieding" had staan zijn nu de kosten automatisch 30 X Groter geworden.
Dit zonder dat ik ook maar iets heb gewijzigd aan mijn aanbiedingen !!
Ik hoop echt dat dit zomaar niet kan en dat eBay voor mij deze kosten gaat crediteren!
Ik heb nergens een goedkeuring gegeven om mijn aanbiedingen aan te passen !
van 60EUR per maand naar 1900,00EUR per maand kosten dit is toch wel echt een beetje te veel van het goede.
Mijn verkoop op eBay bedraagt momenteel slechts ongeveer 1000,00 EUR / maand.
Ik heb reeds een Email gestuurd naar eBay maar heb tot op heden nog geen reactie terug gekregen!
Ik heb alvast mijn credietkaart laten blokkeren !!
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost geraakt.
Heb reeds een slapeloze nacht achter de rug !!
Zijn er nog mensen met dit probleem ???

Bericht 1 van 42
laatste antwoord
41 ANTWOORDEN 41

@ JA
Akkoord je moet dat lezen maar...zulke grote prijsschommelingen zijn niet normaal.
Wordt er een ontvangstmelding gevraagd?
Aangetekende verzending met vermelding van de nieuwe voorwaarden?
Kan dat bij lopende aanbiedingen?Die wijzigingen zijn wel extreem bij die winkelaanbiedingen hé.
Leden die niet veel verrichtingen doen ,staan niet altijd stil bij al die wijzegingen.
Ik vind het een beetje overdreven van ebay om eenzijdig zulke wijzigingen op te dringen.Bij nieuwe aanbiedingen,akkoord,dan ziet men het immers zwart op wit staan alvorens men daadwerkelijk aanbiedt.
Bericht 11 van 42
laatste antwoord

Bedankt Siemenspoes !!
Dit is net wat ik dacht en probeer uit te leggen!

Bericht 12 van 42
laatste antwoord

@Joaquin,
Inderdaad ik lees meestal deze berichten niet!
Waarom zou eBay een pol hebben gedaan bij zijn klanten met de vraag of de berichten worden gelezen en/of ze interessant zijn?
Vrenaderingen kunnen!
Maar zeker niet op lopenede biedingen zonder enoge vorm van vraag naar bevestiging per artikel !!

Bericht 13 van 42
laatste antwoord

Trouwens voor die aanbiedingen die ik aan vaste prijs verkocht ,en lopende waren bij die omschakeling ,hebben bij mij niet tot terugstorting geleid van het teveel betaalde.
Pas bij plaatsen van een nieuwe aanbieding kreeg ik de melding van 0,35 euro plaatsingskost.
Ebay moet dan maar consequent zijn en het op alle toen lopende aanbiedingen toepassen en niet alleen op die, die opbrengst opleveren.
Volgens mij is zelfs de manier van kennisgeving niet wettelijk,geen ontvangstmelding....
Bericht 14 van 42
laatste antwoord

Ja beste mensen, life is hard, life sometimes sucks. :^O

Kijk, ik zou je nu wel naar de mond kunnen praten en misschien aardig gevonden worden door je maar ik blijf liever eerlijk en rechtstreeks dus ik blijf er bij dat eBay duidelijk en ruim op tijd de "waarschuwingen" meegedeeld heeft en er zelfs nog een herinnering achteraan heeft gegooid.
Je moet dat toch kunnen zien in je Berichten in Mijn eBay?
Lees je die dan ook nooit?
Lees je ook geen berichten van mensen die vragen stellen?

Ook op de forums, wereldwijd, werd er druk over de veranderingen gepraat en ook bij de eBay mededelingen staan er berichten over en wie dat dan allemaal niet nodig vindt om te lezen die moet dan maar voelen. Jammer maar helaas.

Maar wie weet... Misschien is eBay coulant en willen ze je wel tegemoet komen hierin. Ik hoop het voor je.

Ik zou maar gauw alles gaan aanpassen/wijzigen of je winkel onmiddellijk sluiten wil je over oktober niet weer zo'n fijne eBay factuur krijgen.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 15 van 42
laatste antwoord

Volgens mij is een verhoging x30 ,die niet WETTELIJK ter kennis is gebracht ONWETTELIJK.
Trouwens ik heb maar 1 maal die mail gehad,vanavond een 2 de maal.Klaar en duidelijk is die mail niet,de neg punten van de veranderingen zijn nu niet bepaalt in de verf gezet.
Naargelang de reactie van ebay ,kan je best contact opnemen met test aankoop en het ministerie van economische zaken,of desnoods de pers .
Het gerecht raad ik niet aan voor minder dan 3000 euro,tenzij uit principe.
Wie leest alles in zijn mailbox?Tenzij er een ontvangstbevestiging is gevraagd.
Een gewone mail is geen wettig middel om iets ter kennis te brengen.
Bericht 16 van 42
laatste antwoord

En sluit onmiddellijk die winkel zoals JA zegt.
Voor de rest ben ik helemaal niet akkoord met haar,misschien beroepsmisvorming,voor mij is het onwettelijk punt uit.
Bericht 17 van 42
laatste antwoord

Ik zou toch duidelijk willen stellen dat het over LOPENDE AANBIEDINGEN GAAT.
Waarom zou iedereen die mails van ebay lezen,protest haalt niets uit,dus aanvaarden of elders gaan.
Verkopers die plots niets meer kunnen aanbieden omdat ze pay pal weigeren,zullen wel die richtlijnen gaan lezen,maar hun financiele schade is nihil.
Verkopers die iets willen aanbieden en als laatste stap het kostenplaatje zien,zullen ook wel gaan lezen,ook hun schade is nihil.
In dit geval is de verhoging van 1.500% gebeurd zonder uitdrukkelijke toestemming van de verkoper.Het is duidelijk dat die nooit zo'n verhoging buiten proportie zou hebben aanvaard.
Het gaat hier wel over wat meer dan gewone aanpassingen,en de titel van de mail doet trouwens helemaal niet vermoeden dat het wel heel belangrijke financiele gevolgen kan hebben,is dat niet misleidend?
Bericht 18 van 42
laatste antwoord

Ik vraag me af wat eBay wil met die winkels ? Dat alle kleine winkeltjes gesloten worden ?
Een winkel is alleen nog interessant als je heel veel aanbiedingen plaatst.

m.

m.
Bericht 19 van 42
laatste antwoord

Het is wederom eens overduidelijk dat eBay uit is op de centen van de verkopers. Kostprijs van een basiswinkel X5... vervijfvoudiging!!!
Toch wordt het in hun reclame voorgesteld als zijnde efficiënter. Enkel zegt men niet voor wie het efficiënter is 'eBay' of 'de verkoper'.
Je kan opteren om de plaatsingkosten te reduceren tot 0,01 euro, maar hiervoor moet je dan wel een topwinkel hebben. Kostprijs net geen 80,00 Euro.
Dit wil zeggen dat je zo'n 889 artikelen dient te plaatsen om goedkoper af te zijn dan vroeger. Hoeveel winkels hebben zo'n groot aanbod ?
De nieuwe prijsstelling is de zoveelste poging van eBay om onduidelijk te zijn en niet alerte verkopers te misleiden en zoals hierboven reeds aangehaald, in het ooitje te nemen met exuberante kosten. Niet gelezen, pech, het geld is toch van je kredietkaart.
Bericht 20 van 42
laatste antwoord