annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ongeoorloofde kosten voor eBay aanbiedingen !!!

Hoi,
Ik ben gisteren tot een zeer verontrustende vaststelling gekomen !!
Daar ik enkel nog 65 artikelen had staan in mijn eBay winkel en ik deze reeds lange tijd niet meer heb aangepast was mijn factuur per maand ongeveer 60,00EUR/MAAND.
Gisteren echter heb ik tot mijn grote verbazing gemerkt dat de gemaakte kosten voor de maand september reeds waren opgelopen tot 1900,OOEUR !!!
Dit omdat al mijn artikelen in mijn eBay winkel automatisch door eBay zijn aangepast naar het "Nu Kopen" systeem.
Daar ik voor al mijn artikelen in mijn eBay winkel de opties "Highlight" en "Topaanbieding" had staan zijn nu de kosten automatisch 30 X Groter geworden.
Dit zonder dat ik ook maar iets heb gewijzigd aan mijn aanbiedingen !!
Ik hoop echt dat dit zomaar niet kan en dat eBay voor mij deze kosten gaat crediteren!
Ik heb nergens een goedkeuring gegeven om mijn aanbiedingen aan te passen !
van 60EUR per maand naar 1900,00EUR per maand kosten dit is toch wel echt een beetje te veel van het goede.
Mijn verkoop op eBay bedraagt momenteel slechts ongeveer 1000,00 EUR / maand.
Ik heb reeds een Email gestuurd naar eBay maar heb tot op heden nog geen reactie terug gekregen!
Ik heb alvast mijn credietkaart laten blokkeren !!
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost geraakt.
Heb reeds een slapeloze nacht achter de rug !!
Zijn er nog mensen met dit probleem ???

Bericht 1 van 42
laatste antwoord
41 ANTWOORDEN 41

Ik moet toch J_A bijtreden. Als je de mails niet intressant vindt, mag je die negeren, maar dan moet je ook beseffen dat dit gevolgen kan hebben.

Ik zeg niks over het al dan niet terecht zijn van de kosten, maar eBay heeft je wel op de hoogte gesteld, als jij dat negeert is dat niet echt de schuld van eBay.
Bericht 21 van 42
laatste antwoord

1. Op welke zaken wordt het nieuwe tarief gerekend?
Vooreerst, aanbiedingen die liepen zijn niet veranderd van kostprijs!
eBay heeft steeds aan dat aanbiedingen gestart voor de wijzigingsdatum, niet aan het nieuwe tarief verrekend worden.
Anders is het uiteraard met de GTG-aanbiedingen ("geldig tot geannuleerd").
Deze blijven heropgestart worden tot:
- ze ofwel verkocht worden
- ze gestopt worden door de verkoper

MAAR... wie een beetje aandachtig is, weet dat deze aanbiedingen ook steeds een 30-daagse vervaldatum hebben en aldus elke 30 dagen als een nieuw object beschouwd worden!

2. Niet lezen van mailings
Als je met dit argument waar dan ook af komt, vrees ik dat je niet ver zal komen.

3. Al dan niet wettelijk zijn van bepaalde handelingen door eBay
Siemenpoes & Joste, jullie waren beiden collega's experten.
Jullie zouden toch evengoed als mij moeten weten dat ebay al hun transacties eerst laten verfijnen door een bataljon juristen die nagaan in hoeverre hun handelen indruist tegen de belgische wetgeving?

Kijk, we kunnen zoals J.A. aangeeft allemaal "en groupe" meehuilen met de wolven om zeker geen onderlinge kritiek te krijgen maar helpt dit vooruit? Ik vrees het niet.
Ik hoop dan ook zoals ik in het andere draadje al aan gaf dat joste kan rekenen op de goodwill van ebay.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 22 van 42
laatste antwoord

@ naomi:

Vooreerst kan het perfect winstgevend zijn met veel minder dan jouw aangegeven 889 aanbiedingen:
- denk dan alleen al maar aan die verkopers die grotere startprijzen hebben
- bij aanbiedingen met meerdere stuks, kan het ook al veel sneller om de hogere onkost terug te winnen

Verder heb je nog een veel grotere zichtbaarheid waar deze vroeger bij winkelaanbiedingen héél beperkt was, wat dan ook weer een winst oplevert voor mezelf (niet meer hoeven te herplaatsen van sommige objecten)
Persoonlijk kan ik aangeven dat ik nu op 14 dagen (ik ben pas gestart na de vorige promo, vanaf 15 september mijn verkoopscijfer zag stijgen tot het dubbele van wat het voor kort was.

Bericht 23 van 42
laatste antwoord

@mikmak
Ik vraag me af wat eBay wil met die winkels ? Dat alle kleine winkeltjes gesloten worden ?

Juist, dat is wat eBay aan het doen is.
CEO John Donahue wil van eBay een nieuwe Amazon maken maar dan veel groter.
Veel oudgedienden vinden eigenlijk dat meneer Donahue dan maar bij Amazon moet gaan solliciteren :^O maar de aandeelhouders zijn het ermee eens (ruiken money, money, money) dus gaat het Donahue plannetje gewoon door.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 24 van 42
laatste antwoord

Er gelden nu ook andere comissies voor veilingen en nu kopen.
De aanbiedingskost is ook verschillend.
Het zal alles er niet makkelijker op maken voor particulieren die sporadisch iets verkopen.
Men moet VOORAF de gunstigste formule berekenen.
Ebay is er niet meer voor jan en alleman,men moet een zeker opleidingsniveau hebben.
Het is erg duidelijk dat gemikt wordt op grote professionele verkopers en niet meer op jan modaal die bvb zijn kleding wil verkopen.

Natuurlijk dient men zijn post te lezen,maar uit ervaring weet ik dat bij iets met zulke grote gevolgen de verdediging, van een mailtje sturen,niet zal volstaan.
Bericht 25 van 42
laatste antwoord

maar uit ervaring weet ik dat bij iets met zulke grote gevolgen de verdediging, van een mailtje sturen,niet zal volstaan.

Met alle respect hoor maar ik vind dit echt spijkers op laag water zoeken.
Het was zeker geen kwestie van "een mailtje" sturen. Aan alle kanten werden verkopers geïnformeerd.
En als je dan toch nergens acht op slaat en geen eBay emails leest stond het bovendien ook nog in Mijn eBay, het zenuwcentrum voor verkopers.

Bericht 26 van 42
laatste antwoord

Beste collega's,
Het ziet er naar uit dat eBay toch zijn goed hart zal laten zien en mij een voorstel zal doen tot terugbetaling.
Ten laatste tegen morgen zou ik hierover meer weten.

Bericht 27 van 42
laatste antwoord

Dat zou een héél mooie geste van eBay zijn.
Ik wens je alle succes en zal voor je duimen. :-)

Bericht 28 van 42
laatste antwoord

Wie hier gelijk heeft laat ik in het midden.

Kan enkel meedelen dat hier in mijn bedrijf geen enkele levering, dienst of wat dan ook betaald word zonder voorlegging van een door mezelf ondertekend akkoord inzake.

Al wie hier ooit zoiets heeft geprobeerd is van een kale reis thuisgekomen. Oa. "De Gouden Gids" heeft ooit zoiets geprobeerd met verdediging dat ik telefonisch akkoord zou zijn geweest. Bij mijn prompte vraag om een ondertekende bestelbon werd de toegestuurde factuur onmiddellijk gecrediteerd.

Het is echter wel zo dat vele instanties gebruik maken van het stilzwijgend akkoord die dan wel ergens in een vorig document werd ondertekend. Zoals bvb. GSM operatoren die een contract aanbieden voor twee jaar. Je kan het contract een aantal maanden voor einddatum aangetekend beeindigen...de meesten vergeten dit en daar rekenen ze nu juist op.

Ebay zal waarschijnlijk ook heel goed weten wat ze doen en ergens zal er in de aanvaarde gebruiksvoorwaarden wel zoiets staan van Email berichten die je moet lezen en dan nog zoiets van stilzwijgend akkoord of zo.

Vind dit zeker geen klantvriendelijke manier van zaken doen. Dit soort zaken situeert zich in de "twilight zone"
Bericht 29 van 42
laatste antwoord

Ik ben het hier volkomen mee eens.
Hoeveel bedrijven kunnen zich zo'n manier van werken als ebay veroorloven ?
Tariefregels eenzijdig wijzigen in die mate dat de kostprijs 30x de hoogte ingaat is toch niet normaal te noemen ,en dan nog met als enige kennisgeving een mailtje.
Ik hoop echt dat alles nog een positieve oplossing krijgt.
Bericht 30 van 42
laatste antwoord