annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ongeoorloofde kosten voor eBay aanbiedingen !!!

Hoi,
Ik ben gisteren tot een zeer verontrustende vaststelling gekomen !!
Daar ik enkel nog 65 artikelen had staan in mijn eBay winkel en ik deze reeds lange tijd niet meer heb aangepast was mijn factuur per maand ongeveer 60,00EUR/MAAND.
Gisteren echter heb ik tot mijn grote verbazing gemerkt dat de gemaakte kosten voor de maand september reeds waren opgelopen tot 1900,OOEUR !!!
Dit omdat al mijn artikelen in mijn eBay winkel automatisch door eBay zijn aangepast naar het "Nu Kopen" systeem.
Daar ik voor al mijn artikelen in mijn eBay winkel de opties "Highlight" en "Topaanbieding" had staan zijn nu de kosten automatisch 30 X Groter geworden.
Dit zonder dat ik ook maar iets heb gewijzigd aan mijn aanbiedingen !!
Ik hoop echt dat dit zomaar niet kan en dat eBay voor mij deze kosten gaat crediteren!
Ik heb nergens een goedkeuring gegeven om mijn aanbiedingen aan te passen !
van 60EUR per maand naar 1900,00EUR per maand kosten dit is toch wel echt een beetje te veel van het goede.
Mijn verkoop op eBay bedraagt momenteel slechts ongeveer 1000,00 EUR / maand.
Ik heb reeds een Email gestuurd naar eBay maar heb tot op heden nog geen reactie terug gekregen!
Ik heb alvast mijn credietkaart laten blokkeren !!
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost geraakt.
Heb reeds een slapeloze nacht achter de rug !!
Zijn er nog mensen met dit probleem ???

Bericht 1 van 42
laatste antwoord
41 ANTWOORDEN 41

Dat is het nu juist.

Zoals we al hebben gelezen wil ebay enkel nog de grote winkels te laten bestaan.

Deze zijn normaal gezien in handen van zelfstandigen en veelal verkopen die via "koop nu". Weinig veiling dus.

Nu heb ik zelf al ondervonden dat het dikwijls nog goedkoper is bij de winkel om de hoek.

Neem nu bvb. de siropen van Soda Club die je nodig hebt om frisdrank te maken met een Soda Club apparaat. In de winkel op Ebay is de prijs 5€ voor één flacon van 500ml, zonder verzendingskosten. Op de site www.sodaclub.be staan dezelfde siropen voor 3,99€, zelfde inhoud en bij een bestelling van 30€ via een Kiala leverpunt is de verzending zelfs gratis.

De apparaten zelf zijn het goedkoopst bij bvb. Van de Borre of Eldi, een verschil van maar liefst een dertig Euro tov. de prijs in de Ebaywinkel. Bovendien krijg je er bij Van Den Borre nog 12 proefstalen siroop bij goed voor 12L frisdrank te maken.

En zo kan ik nog voorbeelden bovenhalen van redelijke verschillen in prijs bij de normale handel en de Ebay-handel.

Ebay stuurt dus niet alleen af op het verdwijnen van de veilingen, als de Ebaywinkels hun prijzen duurder zijn dan de winkel om de hoek zal Ebay vroeg of laat platvallen.

Wat ik wel denk te zien is dat op deze manier de grote winkels met veilingen (zogezegd zolderverkoop) veel van hun winst zien opgaan in de kosten voor Ebay. Deze winkels zijn meestal niet van zelfstandigen en door de grote kosten zullen deze worden opgedoekt. Ergens een strijd tegen de zwartverkopers dus. De grote officiële Ebaywinkels kunnen deze kosten inbrengen wat echter niet nalaat dat hun winst zal dalen door deze grote kosten, een prijsaanpassing is de oplossing en dan zitten we terug in de situatie van de vorige paragraaf.

De kleine man die daadwerkelijk iets aanbied die hij op zijn zolder heeft gevonden of dubbel cadeau heeft gekregen zal echter blijven aanbieden daar die kosten dan toch niet zo hoog zijn voor een éénmalige aanbieding.

Mss. wil ebay op deze manier de strijd aanbinden met de grote zwartverkopers?
Bericht 41 van 42
laatste antwoord

eBay doet veel maar moet zich wel aan economische regels (en wetten houden).

Als je als klant van eBay aanbiedingen via hen plaatst via een welbepaald systeem (met een welbepaalde kost) dan kan eBay zélf niet jouw aanbiedingen zomaar onder een andere vorm plaatsen, zeker gelet die andere vorm een enorm hogere kost draagt.

Dit lijkt mij een zaak te zijn die economische zaken zeker kan laten voorbijgaan. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 42 van 42
laatste antwoord