Onlangs een item verkocht. Werd via PayPal betaald. Koper bevestigde via email dat hij het object ontving en gaf mee een positieve feedback.
Niettegenstaande werd deze betaling DOOR PAYPAL ZELF geblokkeerd. Die werd onderzocht en vandaag werden die centen gewoon naar de koper teruggeboekt.
DIT IS PUUR DIEFSTAL!!! Ik tevreden, de koper tevreden. PayPal had geen enkele reden om zich hiermee te bemoeien.
Ga maar eens op internet zoeken wat voor problemen PayPal allemaal geeft.
Ik bied al een aantal van mijn objecten buiten Ebay aan. D'er gaan er nog veel volgen. Vroeger vond ik Ebay dikke fun. Nu alleen nog problemen en zorgen!!!
Als het om een terugboeking gaat vanwege niet geautoriseerd gebruik van de koper zijn creditcard, gaat dit uit van de creditcardmaatschappij. Daar hoeven geen PayPal geschillen voor te lopen.
Voor verkopersbescherming hoeft men om gedekt te zijn voor dit niet geautoriseerd gebruik alleen een bewijs van verzending hebben, geen bewijs van levering.
Als die persoon mij een positieve feedback geeft, zou dit meer als voldoende bewijs moeten zijn van verzending. Als ik het niet verstuurd had, kon hij het niet ontvangen.
Jammer van de misbruiken natuurlijk maar het kan toch handig zijn.
24 maart een dvd gekocht en dadelijk betaald, gisteren nog steeds niets ontvangen, effe een paypal claim van gemaakt en wonderlijk genoeg vandaag al bericht van verkoper dat het op de post is.
ik heb iets verkocht aan amerikaner en nu zegt deze dat pakje niet ontwangen geeft?? heb gecontroleerd via angetekend post en deze zegt dat amerikaan heb pakje ontwangen!!!! dus nu om claim te vermijden heb ik gevoon pis-pal gesloten en naar de bank geveest en mijn credit card vernietigd....voala..en nu bid ik nooit meer iets met pis-pal..... en ebay mag mij buiten choppen...i dont care...km zeg ik kan niet meer negative geven naar lastige kopers???????? das to niet meer normaal?!
een nieuwe koper betaald met paypal, ik verstuur diezelfde dag en nog die namiddag wordt de betaling geblokkeerd door paypal. Koper gebruikt eerste keer paypal (heeft eenmalige betaling gedaan), bij hem is het geld van zijn rekening gegaan.
De goederen zijn ontvangen door de verkoper (die geen claim heeft ingedient en die helemaal niet door paypal op de hoogte werd gebracht van de claim).
Nu een 2tal weken later werd het geld teruggestord naar de koper = ik spullen kwijt en geld kwijt om god weet welke reden.