annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PayPal gekraakt - opnieuw

Dat is nu al de 2de keer op een paar maand dat mijn PayPal gekraakt wordt.

Vorige keer 2 transacties voor samen 1500 euro. Nu 2 transacties voor samen een goeie 500 euro. Vorige keer heb ik direct klacht wegens niet geautoriseerde betaling en had ik iets laten mijn centen direct terug. Nu opnieuw hetzelfde gedaan, met hopelijk hetzelfde resultaat.

Vorige keer moet ik toegeven dat ik zelf voorzichtiger had moeten zijn. Toen heeft een potentiële klant me op slinkse wijze een virus (=keylogger) laten downloaden.

Momenteel ben ik mijn virusscanner aan het laten scannen, maar ik heb geen idee waar dit van zou kunnen komen. Deze laptop wordt puur voor mijn werk gebruikt. Ik download geen illegale muziek of andere software die beestjes zouden kunnen bevatten.

Ik ben dat nu wel stilletjes aan beu aan het worden. Ebay ramt PayPal door ons strot, we betalen ons blauw aan kosten. Veiligheid als verkoper is minder dan 0,000000. Naast de "ik heb mijn item niet ontvangen claims" is het blijkbaar een koud kunstje om een PayPalaccount te hacken en deze leeg te halen.

Ik weet dat ik dit meer dan spuugzat ben. Ik heb de laatste tijd al meermaals mijn beklag bij ebay gemaakt. Ik sta  nu helemaal op het punt om Ebay/PayPal volledig vaarwel te zeggen en me volledig op mijn eigen website te concentreren.

Ik betaal een paar duizend euro per jaar aan Ebay/PayPal. Het minste wat ik dan verwacht is dan toch de nodige bescherming!!!!

PayPal heeft een banklicentie. Dat ze zich dan ook als een echte bank gedraagt. Bij mijn pc-banking kan ik niet inloggen met enkel en alleen een paswoord.

Gezien alle klachten, problemen ben ik stom verbaasd dat organisaties als Test Aankoop zich hier nog niet met gemoeid hebben!!!!

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Klacht neerleggen bij de FCCU.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Wat is FCCU?

Federale Computer Crime Unit?

Vorige keer ben ik bij de politie geweest om aangifte te doen. Deze gaven me goed te verstaan dat ze daar niets aan konden doen vermits mijn account wel gekraakt was, maar dat PayPal de betaling teruggestord had. Zonder twijfel deze keer ook. Zoniet...

Via PayPal moet je ook niet veel medewerking verwachten. De enige melding dat ik van hun kreeg was een telefoonnr. waar de politie mocht naar bellen mocht er een onderzoek van komen.

Zoals hierboven vermeld. Eén ding weet ik. Dat is zoals de zaken op Ebay aan het gaan zijn (PayPal dat door ons strot geramd wordt, eenzijdige feedbacksysteem, DSR, gebrek aan zichtbaarheid,...) dat gedoe ben ik spuugzat.

Ik heb enkele maanden geleden mijn eigen website gelanceerd en die draait veel beter dan verwacht. Ik krijg meer en meer zin om het eens een paar maand zonder Ebay te doen.

Een paar jaar geleden heb ik besloten om van mijn hobby mijn beroep te maken. Toen was Ebay leuk en spannend. Met alle veranderingend die ze gedaan hebben heeft de huidige Ebay totaal niets meer te maken met de Ebay van een paar jaar geleden. Dat ze hun eigen ruiten aan het inkloppen zijn willen ze blijkbaar niet weten.   

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Ondertussen heeft PayPal mijn geld terug gestort.

Ik heb mijn computer met alle mogelijke virusscans gescand. Nergens geen virus (=keylogger) te vinden. Voor mij dan ook een raadsel hoe ze binnen geraakt zijn.

Het feit dat mijn PayPal op enkele maanden tijd 2 keer gekraakt wordt, toont wel aan dat er een serieus veiligheidsrisico aan verbonden is!!! Na effe googlen blijkt ook dat ik lang niet de enige ben X-(

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Als ik jou was zou ik Malwarebytes installeren. Daar bestaat een gratis versie van. het houdt spyware e.d. buiten.

Waarschijnlijk valt zo een keylogger onder die categorie, en niet onder die van de virussen.

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Een keylogger wordt werd degelijk als zeer gevaarlijk virus beschouwd, met recht en rede. Ik heb hier al met vanalles en nog wat gecand en kan niets vinden. Als er iets op mijn pc zit, is het niet detecteerbaar door om het even welke virus/malware scanner.

Het enige wat ik kan doen om voor 99% zeker te zijn dat ik van alle "beestjes" vanaf ben is mijn laptop formatteren. En volledig opnieuw installeren.

Tegen dat ik alles gebackupped heb, besturingsysteem opnieuw geïnstalleerd, software,... Ik heb hier een database van duizenden foto's die ik bij mijn aanbieding gebruikt. Enkel om deze naar een externe harde schijft te kopiëren neemt een uur of 2-3 in beslag. Dat is 2 dagen werk. Als zelfstandige heb ik deze tijd momenteel niet.

Bij het minste verdachte dat ik merk, schaf ik me een nieuwe laptop aan zodat ik vlug de hoogst nodige gegevens kan overzetten. En tot die geformatteerd en geherinstalleerd is, gebruik deze niet meer om in te loggen op Ebay/PayPal.

Bericht 6 van 6
laatste antwoord