annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Plaatsingskosten

Hoe komt het dat ik plots plaatsingskosten moet betalen voor artikels die ik voordien gratis mocht plaatsen?

Bericht 1 van 46
laatste antwoord
45 ANTWOORDEN 45

Re: Plaatsingskosten

denk dat je dan nog perfect een particuliere verkoper kunt zijn.  bv. bij het leegmaken van een zolder of kelder na een overlijden kun je perfect nog heel wat spulletjes kwijt op ebay, steek je er veel tijd in om foto's te maken en de aanbiedingen voor te bereiden en dan ineens... blijkt dit niet meer gratis te zijn .  ik zal er nu waarschijnlijk nog eens tijd in steken om naar een andere verkoopsite over te gaan met de aanbiedingen die ik boven de 75 stuks heb want met 75 stuks per maand blijf ik anders nog wel even bezig.  spijtig .. want voor mij was ebay top en heb ik het al aan veel mensen aanbevolen.  dit wordt nu net even anders.  en ja, je kunt zeggen dat dit is om te vermijden dat iedereen zomaar dingen in de verkoop gooit... maar de meest bizarre, beschadigde, ... stukken vliegen dikwijls eerst de deur uit gewoon door hun goedkope prijs.  mijn duurdere kwalitatieve stukken blijven gewoon staan . vind de beweegredenen dus niet echt gegrond. 

Bericht 11 van 46
laatste antwoord

Het gaat over 75 aanbiedingen per maand !

m.
Bericht 12 van 46
laatste antwoord

Ik denk dat de looptijd van de aanbieding niet meetelt, je hebt 75 aanbiedingen gedaan die gratis waren en de aanbiedingen dat je de rest van dezelfde maand upload zijn betalend.

Ik trek trouwens dezelfde conclusies als jou, voor mij is ebay vanaf heden verleden tijd. De enige energie die ik nog steek in ebay is het aan iedereen afraden.

Bericht 13 van 46
laatste antwoord

In beide gevallen betaal je kosten.

75 aanbiedingen PER MAAND ,of het nu nieuwe of herplaatste zijn.

Vroeger moest je voor elke aanbieding betalen en de verkoop ging beter.

Door dat onbeperkt gratis aanbieden verscheen er enorm veel rommel en veel kopers haakten af omdat ze door het bos de bomen niet meer zagen.

Als je moet betalen om aan te bieden ga je meer nadenken over de verkoopbaarheid ,dus minder rommel ,duidelijker aanbod.

Foto's zijn gratis dus veel beter overzicht.

Ik vind dat een positieve evolutie.

Om je verzameling te verkopen heb je dan een hobby voor jaren gevonden!

Bericht 14 van 46
laatste antwoord

Ik begrijp jullie volkomen, maar als je je zolder wil leegmaken en je kunt dit doen aan 75 stuks per keer, per maand vind ik dit toch wel perfect. Indien je zo'n 200 a 500 items per maand op Ebay hebt staan, ben je dan nog particulier verkoper? Of heb je een bijverdienste?

Bericht 15 van 46
laatste antwoord

Wel wat rommel is voor de ene is het voor de andere niet.

Maar toen die gratis aanbiedingen begonnen leek het er voor mij meer op dat kledingcontainers werden geleegd.

Op ebay geplaatst in 1 of 3 daagse veilingen ,zodat niemand nog veel goesting had om in die massa naar iets bruikbaar te zoeken.

DVD 's die je in de winkel kan kopen aan 1 euro ,zal je moeilijk kunnen verkopen,ze maken alles alleen onoverzichtelijker.

Ik denk niet dat ebay het erg vindt dat die verkopers verdwijnen,ze nemen erg veel plaats in,weinig verkoop,nemen de zichtbaarheid van verkoopbare objecten in.

Dus puur economisch zijn ze een verliespost.

0,35 cent per item met gratis foto is nu toch ook niet zoveel om uwe zolder of erfenis weg te werken.

Bericht 16 van 46
laatste antwoord

@siemenpoes

Klopt, 0,35 eurocent is niet veel als je je zolder wenst leeg te maken. Het containerpark is duurder... ik zie en merk dat er nu HEEL wat particuliere verkopers plots vragen hebben over "he! we moeten betalen!!!" Blijkbaar hebben ze de communicatie NIET of nauwelijks gelezen...

Ik blijf erbij als je meer dan 200 items hebt dan vraag ik mij af "ben je dan nog particulier bezig?" of heb je een bijverdienste. helaas verdenk ik een heleboel particuliere verkopers ervan om een bijverdienste te hebben, wat dus jaren hun een dikke cent heeft opgebracht waarvan de fiscus geen weet heeft...(had)

D.

Bericht 17 van 46
laatste antwoord

Iedereen heeft hopen voorwerpen in huis die niet meer worden gebruikt.

De vraag is wie heeft er de tijd om zoveel objecten op ebay te zetten.

Foto nemen,aanbieding maken,verpakken  dan de stress of het wel aankomt....

Ik denk dat de meeste mensen toch die overweging maken alvorens ze objecten aanbieden.

Bericht 18 van 46
laatste antwoord

75 aanbiedingen per maand lijkt misschien veel. Maar stel dat je niets ervan verkoopt en ze na 10 dagen wil terugplaatsen, dan komt het er eigenlijk op neer dat je om gratis te blijven er slechts 25 kan laten 'roteren'.

Bericht 19 van 46
laatste antwoord

Inderdaad, enfin toch als je u wil beperkent tot de 75 gratis veilingen.

De nieuwe regel is nu een paar dagen van kracht. Ondertussen zie ik bij de nieuw aangeboden objecten al dag en nacht verschil. De veelaanbieders die iedere dag honderden veilingen plaatsen zijn bijna allemaal weg.

De nieuw aangeboden veilingen zijn nu veelal veilingen voor 5 à 10 dagen en met een lagere startprijs. Terug zowat de situatie zoals die was 2 jaar geleden voor de plaatsingskosten voor veilingen gratis werden.

Geloof me, hier wordt iedereen beter van. Iedereen die terug wat meer zichbaarheid krijgt, een site die terug wat overzichtelijker wordt. Het zal misschien even duren voor iedereen daar terug aan gewoon is. Maar van de veilingen die nu geplaatst worden zal veel meer verkocht worden dan voorheen.

Voor je het weet zit je er niets mee in om een kleine plaatsingskost te betalen omdat uw item toch verkocht zal worden. Zo was de situatie 2 jaar geleden. Ik verwacht niet dat deze situatie zich helemaal gaat herstellen, maar dit is echt wel een stap in de juiste richting. Alleen spijtig dat Ebay daar zo lang mee gewacht heeft.

Bericht 20 van 46
laatste antwoord