annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Plaatsingskosten

Hoe komt het dat ik plots plaatsingskosten moet betalen voor artikels die ik voordien gratis mocht plaatsen?

Bericht 1 van 46
laatste antwoord
45 ANTWOORDEN 45

Re: Plaatsingskosten


@bartolo61 schreef:

Ik heb sinds 18 september nog niks nieuw te koop gezet : De eerste van 75 gratis aanbiedingskosten dus...

 

Maar onderaan staat er toch 0,15 cent plaatsingskosten.
 
Kan iemand me dat uitleggen?
Dank u.

Ik zit in dezelfde situatie.

Ik heb op 16 september nog iets meer dan 100 aanbiedingen online gezet, en gisteren zijn die logischerwijze ook verlopen.

Vandaag kan ik er niet 1 meer gratis aanbiden.

 

Nochtans heb ik - sinds de maatregel van kracht is - niet 1 aanbieding online gezet.

 


Ik ga ervan uit dat ebay de hele maand september meetelt, ook alles wat van voor 18 september is.

Ik heb het hen gevraagd (tot 3x toe), maar uiteraard krijg ik geen antwoord...

Bericht 31 van 46
laatste antwoord

Re: Plaatsingskosten


@siemenpoes schreef:

Voor kopers is alles aantrekkelijker geworden ,betere foto's en minder rommel.

 

Beter vooraf informeren ,en de mededelingen eens lezen !


2x niet akkoord.

Wat voor sommigen rommel is, is voor mij (of iemand anders) misschien wel interessant.

Informeren is vooral de taak van ebay, dat hebben ze niet gedaan. Nochtans weten ze me wél te vinden als ze (onterecht) denken dat ik mijn rekening niet heb betaald of jaren geleden wanneer er tijdelijk periodes waren wanneer er (toen nog uitzonderlijk) gratis kon aangebodemn worden. Zo moeilijk lijkt me dat niet, even een algemene mail uitsturen.


@comp-shop schreef:

Ik begrijp jullie volkomen, maar als je je zolder wil leegmaken en je kunt dit doen aan 75 stuks per keer, per maand vind ik dit toch wel perfect. Indien je zo'n 200 a 500 items per maand op Ebay hebt staan, ben je dan nog particulier verkoper? Of heb je een bijverdienste?

 


Ik zie niet in waarom dat niet als particulier verkoper kan beschouwd worden.

Ik heb massa's oude PC spullen die ik te koop aanbied (oude harddisks, SCSI controllers, kabels, complete PCs), allemaal tweedehands en ooit door mijzelf gebruikt geweest. Toevallig is IT mijn werk en mijn hobby, vandaar ...

Het enige nieuwe zijn de adapters van de externe harddisks en overbodige kabels die ik te koop zet. Daar hoef ik er echt geen 20 van te hebben...

 

Verder nog een 12-tal boeken en ik ben al VER over de toegelaten 15 items per week.

 

Als een netwerkaart 5 euro kost, een kleine harddisk 4 euro, en SATA kabels, USB kabels en HDMI kabels 2 euro, is het weinig zinvol om daar dan plaatsingskosten op te gaan betalen.

 

 

Winst maak ik daar overigens niet op, dus een bijverdienste zou ik dat niet noemen...

Hooguit wordt een deel van mijn eigen gemaakte (aankoop-)kosten terugbetaald.

Bericht 32 van 46
laatste antwoord

Re: Plaatsingskosten

ik heb ondertussen al een kost van 18 euro terwijl ik nog moet beginnen verkopen. Snap er niks van, maar één ding is zeker. Na jarenlang trouwe ebayverkoper te zijn geweest is de maat vol en houdt het hier op voor mij.

Bericht 33 van 46
laatste antwoord

Re: Plaatsingskosten

Ja van die gratis plaatsings weekends kregen we toen wel steeds een mail, maar van dit (nu we moesten betalen) kregen we geen mail.

Ik denk dat deze ebay stunt weer veel oplevert voor hun op kosten van ons !!!

Bericht 34 van 46
laatste antwoord

Re: Plaatsingskosten

Ik zit ook in dezelfde situatie. Heb al heel lang geen aanbiedingen meer geplaatst. Het is nu 2 oktober dus een nieuwe maand. Ik moet vanaf het eerste object 0,15€ plaatsingskosten betalen. Zeker dat de eerste 75 dan gratis zijn?

 

Ik zag dit toen ik mijn aanbiedingen uploade via turbo lister dat ik opeens plaatsingskosten moest betalen. Andere particuliere verkopers die wel eerste 75 objecten gratis kunnen aanbieden?

Bericht 35 van 46
laatste antwoord

Re: Plaatsingskosten

Gewoon wachten tot de 30 dagen om zijn toen je je eerste 75 objecten had geplaatst.

Denk niet het is de éérste van de maand en dan kan ik er weer 75 gratis objecten opzetten hé !!!!!!!

Want zeg nu zelf als je er 75 gratis objecten hebt opstaan aan 1,05 euro en die lopen 10 dagen en de 11ste dag wil ik er terug een object opzetten voor 1,05 euro.....dan moet ik al eerst 35cent plaatsingskosten betalen, en moest het dan nog verkocht geraken dan betaal je er nog eens extra kosten op.......dus wat hou je er uiteindelijk nog aan over ?

 

Bericht 36 van 46
laatste antwoord

Re: Plaatsingskosten

ebay heeft me bevestigd dat de periode start op de 1ste van elke maand

Bericht 37 van 46
laatste antwoord

Re: Plaatsingskosten

Als ik met Turbo lister kosten bekijk krijg ik de kosten vanaf de eerste aanbieding. Als ik het via de website doe moet ik niet betalen.

Je moet het maar weten.

 

Andere die hun eerste 75 objecten wel al via Turbolister gratis hebben kunnen plaatsen?

Bericht 38 van 46
laatste antwoord

Re: Plaatsingskosten

Turbolister houdt nooit rekening met gratis of tijdelijke acties of plaatsingen waarvan slechts een deel gratis zijn.

 

De software werkt offline en kan immers niet weten hoeveel plaatsingen je in totaal al hebt verricht.

 

Op ebay zelf wordt normaalgezien de situatie geregulariseerd op het ogenblik van plaatsing.




Bericht 39 van 46
laatste antwoord

Re: Plaatsingskosten

Dit klopt ,als je Turbo Lister gebruikt en ge plaats zo items op e-Bay dan komt er O euro op .Kijk je nadien op je account dan zie je dat er wel is aangerekend .Ik als particulier heb die 75 gratis aanbiedingen per maand nog niet gezien. En als de items niet verkocht zijn kunt ge ze nadien terug plaatsen en gratis volgens e-Bay ,bij worden de onkosten gewoon terug aangerekend . ,Ze blijven gewoon op mijn account staan. Als particuliere verkoper begint ge nu te investeren in e-Bay in plaats dat uw collectie nog iets gaat opbrengen.

Toch even het volgende ,ik verkoop mijn privé cd/lp verzameling waar nu nog ongeveer 500 stuks zouden van verkocht moeten worden, maar op deze manier moet ik andere wegen bewandelen. En dan rekent men nog eens 8% aan als er toch al eens iets verkocht is,een serieuze investering als ge het mij vraagt . Die 8% is er doorgekomen toen men stopte met plaatsingsonkosten te vragen enkele jaren geleden. Nu behoud men de 8% en moet men terug plaatsingskosten betalen ,en als de koper dan nog eens betaald met Paypal, dan hebt ge nog eens onkosten aan uw been. 

Bericht 40 van 46
laatste antwoord