Dat is geen hack maar getuigt van lomp boereverstand!!! Als je graag vlug een paar rode bolletjes verzamelt, is dit echt wel the way to go.
De Ebayprocedure is heel simpel:
1. Lang genoeg wachten op de betaling. Volgens Ebay kan je al na 4 dagen een geschil openen. Als ik dat al na 4 dagen zou moeten doen zou ik dat in in 1 op de 2 gevallen moeten doen.
2. Na 7-10 dagen geen betaling ontvangen? Stuur een vriendelijke betalingsherinnering.
3. Nog betaling ontvangen? Open een geschil.
4. Als je geen betaling ontvangt, kan je dit na 4 dagen sluiten.
In principe bied je pas na stap 4 je object terug aan, tenzij je hiervan meerdere exemplaren hebt.
Ik heb het ooit ook voorgehad dat ik na het sluiten van een geschil en het terug aanbieden toch nog een betaling ontving. Dan bestaat er nog altijd de mogelijkheid om uw aanbieding vroegtijdig te beëindigen. En ja, uw plaatsingskosten ben je dan misschien wel kwijt, maar afhankelijk van de waarde van het object spreken we dan van enkele eurocenten tot enkele euro's. Da's 't einde van de wereld niet.
Vooral niet naar de raad van articcynda luisteren. Van tijd komt daar eens iets zinnigs uit, maar dat is slechts heel zeldzaam. Zelfs zo zeldzaam dat dit nog niet op de gevoelige plaat werd vastgelegd :^O