annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is dat toch met die kopers de laatste tijd????

forumgutspiller_be
Community-lid
Lap weeral zover. Een neutrale feedback van uit het niets. Koper geeft maar direct neutrale feedback zonder dat die laat weten dat er een probleem is. Hoe kunnen wij dan voor een oplossing zorgen?

Als ik mijn standaardmailtje verstuur om de verzending te bevestigen vraag ik uitdrukkelijk om me te melden als er een probleem is. Waarom doen de mensen dat niet.

3 jaar actief op Ebay. Op al die jaren 1 negatieve en 3 neutrale gekregen. Nu al verschillende neutrale op 1 maand. Ik voel mij ondertussen een schietschijf.

Nu weeral zo'n geval. Een madam koopt een item. Ik stuur dat naar het adres dat op Ebay vermeld staat. Item is niet aangekomen. In het apartemensblok waar ze woont zijn ze alle huisnummers aan het veranderen Het nummer waar ze vroeger woonde bestaat niet meer.

Dat is nu 2 weken geleden. Het pakje is niet teruggekomen naar mij. Madam in kwestie was zich bewust van het probleem met de huisnummers en liets alles al een tijdje naar een ander adres sturen. Mijn pakje dus niet. Wie kan er weer voor opdraaien???
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Wat is dat toch met die kopers de laatste tijd????

forumgutspiller_be
Community-lid
En dan vergeet ik nog te melden dat die neutrale feedbacks op niets slagen:

* een paar neutrale feedbacks met positieve commentaren
* Een neutrale feedback met als commentaar 1 letter, duidelijk een vergissing.

Net als of de mensen denken "ah, die heeft een paar neutrale feedbacks gekregen, ik zal er dan ook maar één geven".

En dan mag ik van geluk spreken dat er geen enkele is die me een lage DSR gegeven heeft. Een paar van die kopers per jaar en je kan boeltje pakken!!!

Contacteren heeft ook geen zin. Dat heb ik er met 2 gedaan en niets van reactie.

Zoals hier in het forum al vaak aangehaald is, zou een koper pas neutrale of negatieve feedback mogen kunnen geven na het doorlopen van een geschil.
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Wat is dat toch met die kopers de laatste tijd????

articcynda
Community-lid
Koper geeft maar direct neutrale feedback zonder dat die laat weten dat er een probleem is. Hoe kunnen wij dan voor een oplossing zorgen?

Soms is het niet meer mogelijk voor een oplossing te zorgen.

Voorbeeld 1: koper krijgt een object toegestuurd dat perfect in orde is, maar onredelijk lang na betaling. In dat geval is het perfect gerechtvaardigd om een neutrale feedback te geven. De verkoper hierover contacteren is overbodig aangezien hij/zij er toch niets meer aan kan doen.

Voorbeeld 2: koper koopt een 3.5" diskettestation met zwarte dekplaat zoals op de foto staat aangegeven, maar krijgt er één met een witte afdekplaat toegestuurd. De verkoper zegt in de objectbeschrijving een refund te betalen, maar enkel als de koper het item (op eigen kosten, zoals Ebay voorschrijft) terug stuurt. Vermits de kostprijs van het (aangetekend) terugsturen groter is dan de prijs van het item zelf, is hier een negatieve feedback op z'n plaats.
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Wat is dat toch met die kopers de laatste tijd????

forumgutspiller_be
Community-lid
In het eerste val ligt de fout bij de verkoper. Is is een neutrale feedback gerechtvaardigd. Ik heb het zelf al maarmaals voorgehad dat ik een overschrijving over het hoofd zie waardoor de verzending te laat gebeurt. Ik speel dan altijd open kaart met mijn koper. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Altijd positieve feedback voor ontvangen.

In uw 2de voorbeeld ligt de fout ook bij de verkoper, die heeft immers het verkeerde object verstuurd. Als je het spel fair speelt, laat je de koper hier niet voor opdraaien. Bij items van een lage waarde laat ik ze het item houden en bezorg ze een ander exemplaar indien nog in stock. Anders krijgen ze een terugbetaling, inclusief de verzendkosten. Als ik ze iets laat terugsturen, krijgen ze ook de kosten hieraan terugverbonden terugbetaald.

Ik verkoop voornamelijk 2dehands spullen. Alles wordt in de mate van het mogelijke gecontroleerd voor het verkocht wordt. Tot op heden werden alle items die defect bleken, een gebrek vertoonden, die verloren gingen in de post terugbetaald of vervangen. Ik wil mijn kopers met geen brol opzadelen. Als er een probleem is, los ik dat met het grootste plezier op.

Maar daar ligt nu het probleem. Blijkbaar doen kopers niet meer de moeite om contact op te nemen. Ze geven liever direct een neutrale feedback. En dan mag ik van geluk spreken dat het een grijs bolletje is en geen rood.

Als je dan als verkoper contact opneemt om het probleem op te lossen, krijg je geen enkele reactie.

En wat ik helemaal niet begrijp is dat het vaak kopers zijn die ook actief zijn als verkoper. Zij zouden toch beter moeten weten!!!
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Wat is dat toch met die kopers de laatste tijd????

Voorbeeld 1: koper krijgt een object toegestuurd dat perfect in orde is, maar onredelijk lang na betaling. In dat geval is het perfect gerechtvaardigd om een neutrale feedback te geven. De verkoper hierover contacteren is overbodig aangezien hij/zij er toch niets meer aan kan doen.

Voorbeeld 2: koper koopt een 3.5" diskettestation met zwarte dekplaat zoals op de foto staat aangegeven, maar krijgt er één met een witte afdekplaat toegestuurd. De verkoper zegt in de objectbeschrijving een refund te betalen, maar enkel als de koper het item (op eigen kosten, zoals Ebay voorschrijft) terug stuurt. Vermits de kostprijs van het (aangetekend) terugsturen groter is dan de prijs van het item zelf, is hier een negatieve feedback op z'n plaats.


voorbeeld 1: als koper dan vraag je eerst aan de verkoper hoe het komt dat je pakje zo lang wegzit. Als verkoper ben je gewoon eerlijk. Net zoals forumgutspiller ben ik ook eerlijk en het gebeurd ook al wel eens dat ik vergeet op te sturen. Dan stuur ik duizend maal excuses dat het mijn fout is met nog eens een begeleidend briefje erbij in het pakje. NOG NOOIT heeft iemand mij als gevolg door een late verzending mij een neutrale of negatieve feedback gegeven.

voorbeeld 2:

Ook hier is inderdaad de verkoper in fout maar ik maakte het ook al mee dat een item wat afweek van de foto, ik heb bvb 20 items liggen, op het eerste zicht allemaal gelijk maar naderhand blijken toch enkele een verschil te hebben. Dan ben je eerlijk en stuur je EERST EEN BERICHT naar de koper om dit te melden. Dan kan je ofwel de koop volledig annuleren ofwel gaat de koper akkoord.


Wat leren we hieruit?

Dat we steeds als verkoper ZEER GOED MOETEN communiceren.

Ik denk dat dit een gulden regel is als je echt 100% feedbacks wilt behouden, al besef ik dat er wel eens een echte "pain in the a""" kan zijn die het niet begrijpt.
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Wat is dat toch met die kopers de laatste tijd????

forumgutspiller_be
Community-lid
al besef ik dat er wel eens een echte "pain in the a""" kan zijn die het niet begrijpt.

Dan komen die nu allemaal tegelijkertijd bij mij kopen. Vandaag weeral prijs. Geschil moeten openen wegens niet-betaling. Koper betaald uiteindelijk en object wordt verstuurd. En krijg dan een schop achterna via de feedback.

Proberen te mailen en bellen. Noch het mailadres, nog het telefoonnr. bestaan dus heb Ebay vriendelijk gevraagd om die feedback te verwijderen. Ik ben eens benieuwd...
Bericht 6 van 6
laatste antwoord