annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Plezant... verkoop een 6 tal dingen en heb 4 op 4 niet betalers

Verkoop 6 items en 4 kopers bieden (een aantal wonnen 2 items) en 3 reageren gewoon op geen enkel bericht een andere is aan het aan het rekken...door vragen over betaling te stellen die er niet toe doen.

Ik heb de indruk dat die feedback verandering ebay aan het kelderen is. Als dit nu een normale gang van zaken is dan zien ze mij hier niet meer.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. 4 op 4

Goe bezig ebay
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Dateren die aankopen niet van 21 juni?
Dat is wel erg snel om te panikeren.
Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Sinds we geen negatieve feedback meer kunnen geven, heb ik ook veel meer last van niet-betalers. Als ik vroeger een probeem had, was dat meestal met nieuwe Ebayers. Die tijd is gepasseerd. Het overgrote deel zijn nieuwe Ebayers. Maar nu zitten er ook regelmatig tussen met een boel feedbacks. Die weten echt wel hoe Ebay werkt.

Vooral tijdens het verlof, verlengde weekends, feestdagen hebt ge van die grapjasse die komen kopen en waar je niets meer van hoort. Mensen met tijd te veel zekers... Het groot verlof komt er weer aan, dus ik hou mijn hart vast. Dan ligt het % niet-betalers gemakkelijk 50% hoger dan anders. Enfin toch bij mij. Vorig jaar heb ik tijdens juli en augustus +-30 geschillen geopend wegens niet-betaling. Voor de meeste items heb ik uiteindelijk ook geen betaling ontvangen.
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

@dmarucs:
als ik alle verkopen waar ik nooit een mailke over krijg zou beschouwen als kopers die niet zullen betalen, dan heb ik in 80% van mijn verkopen problemen!
Mocht ik van jou zijn dan had ik toch iets meer geduld!

Zoals siemenpoes al zei: je aanbiedingen liepen pas af op maandagavond, het is dan ook veel te vroeg om te panikeren.
Ik zie dat je er reeds 3 van de verkochte terug aangeboden hebt, ik hoop maar dat je hier effectieve bevestiging hebt dat deze niet zullen betaald worden. Zoniet vrees ik dat je wel eens ferm in nesten kan komen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Ik zie dat je er reeds 3 van de verkochte terug aangeboden hebt, ik hoop maar dat je hier effectieve bevestiging hebt dat deze niet zullen betaald worden. Zoniet vrees ik dat je wel eens ferm in nesten kan komen.

Ik zie niet in hoe hij zich daarmee in nesten zou werken hoor. Stel nu dat de items alsnog betaald worden door de oorspronkelijke kopers. In dat geval gaat de verkoop gewoon door. De opnieuw aangeboden veilingen laat je simpelweg aflopen, waarna de kopers betalen. Je stuurt echter niets op vermits je de items niet meer hebt. Na een paar weken krijg je de klacht dat het item niet is toegekomen (logisch, niets verzonden) en zoals de regels voorschrijven betaal je de kopers gewoon het ontvangen geld terug. Je geeft de kopers een positieve feedback, en dankzij je groothartige terugbetaling kan je je zelf ook nog aan een positieve feedback verwachten.

Ebay kan soms simpel zijn, nietwaar?
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

als je dat doet, ben je wel commisie en plaatsingskosten kwijt
Bericht 6 van 12
laatste antwoord

als je dat doet, ben je wel commisie en plaatsingskosten kwijt

Vandaar dus dat je
  • objecten moet aanbieden tijdens actieweekends wanneer plaatsing van objecten gratis is;
  • de nominale waarde van het object moet verrekenen in de verzendkost (waarop je geen commissie betaalt) zodat het effectieve eindbod zo laag mogelijk is, bij voorkeur onder € 1 zodat er geen helemaal geen commissie geheven wordt.
Bericht 7 van 12
laatste antwoord

@ articcynda:
hoe haal je dergelijke antwoorden in je hoofd als in posting 4 en 6? :_|
Ik hoop echt dat beginnende verkopers voldoende gezond verstand hebben om dergelijke theorieën als waanzinnig te beschouwen...

Bericht 8 van 12
laatste antwoord

hoe haal je dergelijke antwoorden in je hoofd als in posting 4 en 6? :_|
Ik hoop echt dat beginnende verkopers voldoende gezond verstand hebben om dergelijke theorieën als waanzinnig te beschouwen...

Ik benut gewoon een bug in het Ebay-systeem om een oplossing te creëren voor het gegeven probleem. Hackers maken permanent gebruik van vergelijkbare security leaks in webbrowsers, en dat is de normaalste zaak van de wereld. Hoe kom je er dan toch bij deze werkende Ebay-hack "waanzinnig" te noemen?

Het zou je sieren toe te geven dat je er niet als eerste aan dacht door je gebrek aan creativiteit en Ebay-ervaring.
Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Hackers maken permanent gebruik van vergelijkbare security leaks in webbrowsers, en dat is de normaalste zaak van de wereld

Bij mijn weten is hacken een strafbaar feit en staan daar zelfs serieuze gevangenisstraffen op in plaats van dat het de normaalste zaak van de werels zou zijn!

Het zou je sieren toe te geven dat je er niet als eerste aan dacht door je gebrek aan creativiteit en Ebay-ervaring.

Tuurlijk dacht ik daar niet aan als oplossing voor dit probleem daar het eerste gedeelte van je antwoord een regelrecht vragen om terechte negatieve feedback is en de rest van je oplossingen volledig indruisen tegen de ebay-regels en je schorsingen kunnen opleveren.
Wat onze wederzijdse ebay-ervaring betreft, heb ik al lang geen zin meer om daarover met jou in discussie te gaan, laat iedere lezer zelf maar de vergelijking maken...

Bericht 10 van 12
laatste antwoord