annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Terug uit de startblokken !

Nadat de verkoop met delamontcreations  oostende volledig op z'n gat zit,  verwoede pogingen na tips van de vrienden hier, niet mochten baten, stort ik mij volledig op Ostende Antique Fair.


 


Bedoeling is natuurlijk weer powerseller worden en trachten om artikelen online te zetten waarvan in 90% zeker weet dat er zal op geboden worden.


 


Tot nu tot, hout vasthouden, blijkt dit te lukken maar het vraagt een beetje onderzoek.


 


Sta op 400 feedbacks,  dus als ik op 500 feedbacks zit en ik heb de omzet dan moet het gebeuren.


 


Ja, ik was volledig gedemotiveerd met m'n andere account maar met dit ander soort artikel zou het beter moeten lukken.


 


Ik hou toch rekening met ong 10% die ik aan kosten kwijt ben ten opzichte van m'n omzet, dus, valt al bij al dan nog mee maar bepaalde items bied ik absoluut niet meer aan want het sop is de kool echt niet waar.  Bvb postkaarten zet ik wel op een "bevriende" website en ik moet zeggen na een trage start aldaar zit er daar toch ook schot in de zaak en heb zopas een verkoop afgerond, een zilveren herdenkingskruis van de Javaanse oorlog werd verkocht voor 450 dollar. YES !!!! 


 


Enfin,  dacht aanvankelijk eerst om volledig Ebay te verlaten maar er zijn nog mogelijkheden om toch geld te verdienen, niet meer met Helly Hansen en handdoeken maar wel met allerlei brocante, antiek en verzamelspullen.


 


Alleeez, de mannen, jullie zijn dus niet van mij af op dit forum.  Ik blijf een kritische kijk hebben op alles en iedereen, hahahahaha !


 


 


,-)


 


 


groejtes  Johan

Bericht 1 van 29
laatste antwoord
28 ANTWOORDEN 28

Re: Terug uit de startblokken !


Bij een groot lot, brengt stuk per stuk verkopen meestal veel meer op, dikwijls zitten er een paar uitschieters tussen die een goede prijs opbrengen in de veiling. Best eerst alles per stuk aanbieden, en dan één of meerdere loten maken met de onverkochte items (per land?). Of raad vragen aan een verzamelaar, en de zeldzame munten afzonderlijk aanbieden, de rest per lot.



Hier is sprake van 750 munten, die per stuk verkopen kan idd meer opbrengen dan per lot, maar dan wel op termijn... is nog te zien hoelang die termijn loopt... 1 jaar, 2 jaar, 10 jaar???


Twee jaar geleden had ik mijn hobbyspullen nog eens uigemest en had ik een grote doos met meer dan 70 bouwdozen die ik niet meer wilde hebben, die dozen heb ik bijna anderhalf jaar lang proberen te verkopen, op Ebay en een paar andere site's... op al die tijd ben ik er slechts een paar kwijtgeraakt, maar die doos stond wel deftig in de weg... uiteindelijk heb ik de hele zwik dan maar verkocht in één lot voor 250€, dat is een spotprijs van zo'n 4€ per doos... nuja, blij dat ik er van af was, had geen zin die doos hier nog een jaar of weet-ik-veel in de weg te laten staan!


Maar goed, ik ben slechts een particuliere verkoper; wss bekijken zakelijke verkopers dat anders, hoewel... als je er echt vanaf wilt, is het mss interessanter om de hele hap in één keer van de hand te doen... maar mss toch best eens navragen wat de waarde van die verzameling zoal kan zijn.

Bericht 11 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

Ik kan er niet goed meer aan uit zulle!


 


Wie schrijft er hier nu eigenlijk onder welke nickname?


Is het nu Johan de medewerker uit de winkel of is het de Johan de partner van Saskia? Of is het Saskia zelf gezien er gesproken wordt of "mijn winkel"?


Nu, dit doet waarschijnlijk niet veel terzake zeker??? 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

Hallo,


 


Ik ben Johan,


 


Ik help m'n vriendin, lief, levensgezellin, echtgenote, baas (want zij is de baas van de winkel) met het plaatsen van de aanbiedingen op internet en doe ook haar boekhouding.


 


De winkel zelf doet zij, Saskia dus, ik sta nooit in de winkel, dat is volledig haar ding. Ook het borduren en inpakken is voor haar.


 


Ik ben een medewerker, meewerkende echtgenoot, achter de schermen.


 


Saskia heeft een winkel met geborduurde geschenken en dat is bijna 14 jaar een succes, echter op Ebay lukt dit totaal niet. Sedert 5 jaar doet ze ook wat brocante, kunst en antiek erbij, dat is zo beetje per beetje gegroeid. We kopen dus nu ook wel eens een inboedeltje op of verzamelstukken speelgoed of ander spul waarvan we denken dat we het kunnen verkopen.


 


Het is Saskia haar winkel, haar ebayaccount, haar verantwoordelijkheid


 


 


We hebben 2 accounts gemaakt om beter de artikels te onderscheiden. delamontcreations laat ik nu leeglopen want dit werkt niet meer,  maar ostendantiquefair zou wel moeten lukken en we hebben hebben een goeie start gemaakt.


 


Saskia schreef vroeger wel eens wat op het forum maar nu niet meer, zij heeft een totaal ander karakter dan mij, ze is eerder stil, zeer lief en ook erg slim want zij zal haar tijd niet "verprutsen" op dit forum. Ik dus wel ... ben een babbelbeest.


 


Dus, wie ondertekend is de schrijver van de bijdrage.  En .... euh, als je het wilt weten, ik lig in bed met de laptop om me, terwijl er naast mij al iemand ligt te ronken .... Saskia dus, die is al in dromenland.


 


 

Bericht 13 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

sony-san
Community-lid

ik vraag mij af,waar is uw vinkel in oostende? ik ben zelf van oostende..

Bericht 14 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

sony-san,   die pagina over "mij" is vooral intressant als die niet gelezen wordt.


 


,-)


 


je moet eens langskomen hé?

Bericht 15 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

Ik wens je heel veel succes.


Treintjes gaan blijkbaar erg goed,grote kinderen hun hobby:-p



Als ze nog betalen ,zit het helemaal goed.


Ik heb nog nooit 3 geschillen moeten openen op 22 items.


En dat op babykleding ,waar normaal toch geen kinderen zich mee amuseren.


Enfin zo blijf ik dus bezig:-x


Bericht 16 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !


sony-san,   die pagina over "mij" is vooral intressant als die niet gelezen wordt



Hahahaha... typisch verschijnsel, vragen stellen waarvan het antwoord één klik verder staat!

Bericht 17 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

k**t*
Community-lid

hallo,als ik alles ,per stuk moet opzetten,kan ik voort tot,mijn negentig jaar,alle dubbels ,in 1 pak buiten,is me beu.Mag ik iets vragen? waarom als ik zo een lot verkoop,en is afgelopen,krijg ik van ebay,herkansing  komt in aanmerking?,moet ik :Ohet dan doen?of zit er daar ,een expert,die zegt,is te weinig?

Bericht 18 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

k**t*
Community-lid

hallo,maar als dit kilomunten zijn,geraak je dat nooit kwijt,dat wil zeggen,miljoenen van gemaakt.mijn katalogen geven 0,05 ct per stuk!!dit zijn geen zeldzame of zilveren.ik koop munten,waarvan de oplage tot  2000 voor de ganse wereld !als je hopen ziet liggen op een rommelmarkt,koop dit nooit!deze die u erop zet,geef ik gratis mee,omdat er miljoenen van gemaakt zijn,als bonus. ik heb over 14dagen,een zilvermunt gekocht,waar er maar 50 gemaakt zijn,voor gans de wereld!de prijs ja man!durf het niet schrijven,daarvoor had ik een goudmuntje gekocht,maar is zeldzaam,en prijs me altijd gelukkig,als ik zo iets kan bemachtigen.dus beste,maak je niet al teveel illusies.schaf u kataloog aan,of ga eens ,in een muntenclub.egmp brugge

Bericht 19 van 29
laatste antwoord

Re: Terug uit de startblokken !

speedsterboy1
Community-lid

als je hopen ziet liggen op een rommelmarkt,koop dit nooit!



Akkoord, maar het kan nooit kwaad om eens te kijken als het geen professionele muntenverkoper is, ik spreek van ondervinding.


Vele jaren geleden op de markt van Heist O/D Berg, iem die ook verschillende zakjes munten bijhad, allemaal mengeling buitenlandse rommel, zat in één zakje toch een munt waarvan ik dacht, dit zou wel eens een gouden kunnen zijn, gekocht voor prijsje en inderdaad een gouden, ken er niets van maar bleek een eagle te zijn.

Photobucket

Bericht 20 van 29
laatste antwoord