annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.

Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.

Doe eens het volgende:

* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs

* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)

De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.

Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.

Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!

Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.

Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.

Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.

Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.

Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.

Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

En iemand die in Belgie woont ,maar ingeschreven is op een andere ebay site,diens objecten zie je zelfs niet meer,noch langs Vlaamse noch langs Franstalige kant.

Ik weet heel zeker dat dat vroeger wel het geval was,alles wat verzonden werd vanuit Belgie verscheen

Bericht 41 van 213
laatste antwoord

Voor de twijfelaars hier wat harde bewijzen. De eerste afbeelding zijn mijn aantal page views. Zoals je ziet liggen die systematisch een stuk lager dan vorige maand toen het ook al een ramp was. Als je dat nog nog eens gaat vergelijken met vorig jaar is het verschil hallicunant. (Gelieve geen rekening te houden met de eerste 8 dagen van vorig jaar, toen had ik een probleem met mijn omniture rapporten).

Vorige maand had ik de 9de nog een uitschieter. Nadien gaan de pageviews langzaam naar beneden.

Hetzelfde bij de bezoekersaantallen. Als ik vergelijk met vorig jaar zijn mijn bezoekersaantallen gewoonweg gehalveerd.

Enfin, dat de trafiek naar Ebay sterk aan het teruglopen is, weet ik al een hele tijd. Maar de huidige situatie slaat toch wel alles.

Bericht 42 van 213
laatste antwoord

Ik hoop dat iedereen gewoon Ebay langs alle kanten hierover begint lastig te vallen. Ik vrees dat dit topic alleen niet veel zal helpen. Voor hetzelfde geld ziet Ebay hier geen graten in. Ik zie nu al een aantal Waalse verkopers die meer feedback hebben dan normaal.

Dat dit een slechte maand ging zijn, wist ik op voorhand. Oktober is traditiegetrouw mijn slechtste maand van het jaar.

Op dit ogenblik is het niet alleen Ebay. Van jun-aug een uitstekende verkoop gehad op mijn website. Vanaf september is zowel op Ebay als op mijn website de verkoop beginnen sputteren. Met het grote verschil dat de mindere verkoop op de website veel minder uitgesproken was en dat de verkoop daar stilletjes aan terug begint aan te trekken.

Bericht 43 van 213
laatste antwoord

Ik begrijp niet goed dat onze hellyhansenoostende nog niet heeft gereageerd.

Is spoorloos langs de Franstalige kant!

Bericht 44 van 213
laatste antwoord

Heeft hier ondertussen iemand Ebay hierover gecontacteerd en hier een zinvol antwoord over gekregen?

Net terug naar de PowerSellers hotline proberen te bellen. En blijkbaar zijn die gesloten terwijl de boodschap op het antwoord apparaat zegt dat ze toch open zijn.

Ik heb ook de Customer Support een bericht gestuurd. Geen antwoord tenzij dan op een bericht dat ik 3 maand geleden gestuurd heb. Ik ben echt niet van plan op hier 3 maanden te wachten!!!

Bericht 45 van 213
laatste antwoord

ik heb contact met mijn powerseller contactpersoon, heb alles eens uitgelegd en een screenshotje doorgestuurd waarop ik als buitenlandse verkoper op ebay.be sta.

Nu afwachten

Bericht 46 van 213
laatste antwoord

Ik had gisteren gerageerd op deze Topic en zag vanmorgen dat mijn bericht werd verwijderd door ebay omdat ik een woord had gebruikt die blijkbaar niet mocht!

DUS ebay leest deze berichten dan ook!

Hopelijk staan ze eens aan onze kant.

Bericht 47 van 213
laatste antwoord

vervolg op kan niet meer plaatsen op ebay be, nieuw is nu ook dat ik mij moet verifieren, heb een copie van paspoort moeten doorsturen, copie waarvan mijn adres kan geverifieerd worden en van alle aangeboden objecten op ebay moet ik ook nog eens de gedetailleerde facturen toezenden, ik kan dus niets meer plaatsen omdat ze dit allemaal eerst willen nakijken, eens zien wie de volgende is die ze gaan lastig vallen met zulke domme dingen, ben reeds 4 jaar actief als zakelijk verkoper met een geregistreerd btw nummer, nu begrijpen wie begrijpen kan.

Langs de andere kant misschien niet slecht, als ze dan ook de particulieren eens aanpakken met hun vele objecten en verkopen, maar ja zal waarschijnlijk enkel weer voor zakelijke verkopers zijn.

wat betreft het verschijnen op ebaybenl en ebaybefr, heb me er al dood aan geergerd en reeds enkele malen contact genomen, krijg steeds een domme uitleg die kant nog wal raakt, ik denk dat we ons erbij zullen moeten neerleggen.

Bericht 48 van 213
laatste antwoord

Is het via dat 0800 nummer dat je contact neemt?

Ik heb daar ook naar gebeld. Persoon in kwestie was vriendelijk en behulpzaam, maar wist nauwelijks waar ik het over had ook al heb ik het in geuren en kleuern uitgelegd.

Als ik iets aan de hand heb, is een mailtje naar Customer Support de meest effectieve oplossing. Alleen weet je nooit wanneer die antwoorden. Soms als binnen de 24u. Nu pas een antwoordt ontvangen op een bericht van 3 maand geleden. Met als enige uitleg: wij hebben uw vraag doorgestuurd naar de technische dienst.

Bericht 49 van 213
laatste antwoord

neem meestal contact via het 078 nummer, de ene is er al vriendelijker dan de ander,maar ja dat nemen we er maar bij.

Heb nu alle documenten doorgezonden, ben eens benieuwd hoelang ik moet wachten op meer uitleg

Bericht 50 van 213
laatste antwoord