annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

ik moet blijkbaar dringend terug wat meer op de fora komen...

Sinds 2-3 weken is ook mijn verkoop serieus inééngestort op ebay...

Ikke maar zoeken en mij afvragen wat de reden zou kunnen zijn totdat ik daarnet een mailtje kreeg van een collega-verkoper...

en toen viel mijne frank! DAMM EBAY GVD!!!



Dus bij deze, bedankt DCC2720 (wie je ook mag zijn)!
Morgen ne keer ne fameuze mail schrijven se !

Bericht 161 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Welcome back.


Wij hebben je gemist.



En inderdaad mijn babyspullen zijn vandaag afgelopen,enkel Nederlandstalige kopers.Normaal zijn dat voor 70% Franstaligen.


Dus.....



Blijkbaar zoeken toch niet zoveel kopers op mijn manier,nl op objectlocatie

Bericht 162 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Kameleon, je haalt een draadje aan van "wijlen" Martijn in 2010...


Dit hadden we hier toen ook hoor.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 163 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ivm zoekresultaten,


 


Waarmee houdt Ebay rekening, de objectlocatie of  het land waar de aanbiedingen op staan bvb ebay.fr .


 


 

Bericht 164 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Het blijft een feit wat de voorrang op zoekresultaten betreft, dat andere landen voorrang hebben op Wallonië of Vlaanderen.


 


Zo is het zeer merkwaardig dat in mijn artikel de U.K. naar boven gepushed wordt maar bvb Nederland, of andere Europese landen amper te zien zijn of je moet specief dus op het land inloggen.


 


Ik heb nu verschillende testen gedaan en het is een absoluut een zeer vervelende situatie.


 


Vlaanderen en Wallonië zijn dus op die manier echt gesplitst en lijken in de zoekresulaten zeer ver van elkaar af te liggen.


 


 


Jean


 

Bericht 165 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!


Ivm zoekresultaten,


 


Waarmee houdt Ebay rekening, de objectlocatie of  het land waar de aanbiedingen op staan bvb ebay.fr .


 


 




Met alletwee.



Indien je echt lokadvertenties wil plaatsen op een vreemde site, kan je best eens nakijken of je dat niet kan doen via lokale veilingen.


 


Veilingen blijven immers lokaal geplaatst in volgorde van resterende duur, ook bij sortering "beste overeenkomst", en blijven dus kort voor aflopen goed zichtbaar in de zoekresultaten.


 


Het is natuurlijk een kwestie van kostprijs ...


 


Vandaar de sterk oneerlijke bevoordeling van particulieren die gratis veilingen kunnen plaatsen die dan in de zoekresultaten op de koop toe nog beter te zien zijn dan de betaalde vaste aanbiedingen.




Bericht 166 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

graag had ik van ebay eens gehoord waarvoor dit is gebeurd, als ze extra willen verdienen was dit toch beter op te lossen dan zo te splitsen...het hangt mijn botten uit.

Bericht 167 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Er zal vermoedelijk wel geen reactie komen van hun kant uit, er komt al maanden geen ebay-medewerker meer op het forum.


Maar op persoonlijk gestuurde mails door verschillende leden, kwam reeds een antwoord en enkele staan hier reeds in dit draadje: volgens ebay deden ze dit op vraag van de leden...


Wie die leden dan wel zijn en wat hun beweegredenen mogen geweest zijn, daar stel ik mij wat vragen bij...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 168 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

misschien moeten we dan maar eens massaal vragen om de klok terug te draaien net zoals het winteruur vannacht:-)

Bericht 169 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Kan iemand dit nog eens dubbel checken aub. Ik denk dat Ebay dan toch geluisterd heeft.


 


Blijkbaar zijn alle objecten die vandaag aangeboden werden terug zichbaar langs de 2 kanten van Ebay.

Bericht 170 van 213
laatste antwoord