annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WAT DOE IK??

30 december heb ik een trench van burberry verkocht.Na vele vriendelijke mailtjes geen reactie en een geschil geopend dat het object niet meer kon verkocht worden omdat de jas van de droogkuis kwam en drie weken in mijn hal heeft gehangen en mijn man hem terug had aangedaan voor mijn dochter.Uiteraard had mijn dochter hem terug vuilgemaakt.
Nog geen reactie van de koper omwille van het geopend geschil wegens annulatie verkoop.Ik heb het geschil gesloten en heb mijn verkoopscommissie teruggekregen.
Nu komt het.Na vier weken krijg ik een mail van betaling factuur.Ben ik terug zo vriendelijk om te melden dat ze de betaling niet moet doen.Tot mijn grote verbazing staat het geld vier dagen erna toch op mijn rekening.
Ik stuur een mail om nog maar is te zeggen dat de jas niet meer te koop is en dat ik haar gegevens nodig heb om terug te storten.
In plaats van haar bankgegevens te geven geeft ze haar adres en doet ze alsof haar neus bloedt.Wat moet ik nu doen want ze reageert helemaal niet maar, ik voel het al aankomen straks ben ik de bedriegster want ze heeft tenslotte betaalt!(na 1O mailtjes en vier weken verder)Mijn vraag is, nu kan ze mij daar een negatieve feedback voor geven of kan ze helemaal niets doen?
Bericht 1 van 60
laatste antwoord
59 ANTWOORDEN 59

WAT DOE IK??

Precies, ik heb de wet niet nodig, ook niet eventuele achterpoortjes om geld achter te houden dat ik vind dat mij niet toebehoord.

Je hebt er hier anderen die van de pot gerukte redenering maken. En dan vraag ik me af, zou hij/zij dat echt menen? of enkel om hier gelijk te halen?
Bericht 51 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Jij wel, maar het gaat niet over jou alleen, het gaat over de hele mensheid. Dus voor andere gebeurt het nog wel.

Google is omnipotent en GMail is gratis. Iedereen kan op een eenvoudige manier een GMail e-mail adres aanvragen met 7 GB gratis opslagcapaciteit. Als iemand dan toch nog achterlijke e-mail providers wil gebruiken, dan is dat op eigen risico.

Nog steeds ligt de bewijskracht bij jou. Jij moet dan bewijzen dat het een gift is. Is er een notaris die de gift kan bevestigen?

Schakel jij dan telkens als je een bedrag overmaakt aan het WWF of Greenpeace een notaris in, om dat wettelijk te laten vastleggen?

Er is de wet die je letterlijk kan nemen, en er is ook fair-play tegenover je medemens !

Volledig met je eens, mikmak. Als Mandarine 10 e-mails stuurt om te melden dat de verkoop niet doorgaat, en er komt geen reactie behalve als er om adresgegevens wordt gevraagd, dan is dat slechte wil van de koper. Als de koper dus het spel niet eerlijk speelt, dan hoeft Mandarine dat ook niet te doen. Het is dus niet meer dan normaal dat ze dan aan haar laars lapt wat de wet voorschrijft.
Trouwens, waar was de wet om haar te helpen toen ze de verkoop moest annuleren omdat de koper initieel weigerde te betalen?

"Te goed is half zot" zegt mijn grootmoeder altijd.
Bericht 52 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Schakel jij dan telkens als je een bedrag overmaakt aan het WWF of Greenpeace een notaris in, om dat wettelijk te laten vastleggen?

Nee, want giften aan liefdadigheid zijn per definitie giften.

Google is omnipotent en GMail is gratis. Iedereen kan op een eenvoudige manier een GMail e-mail adres aanvragen met 7 GB gratis opslagcapaciteit. Als iemand dan toch nog achterlijke e-mail providers wil gebruiken, dan is dat op eigen risico.

en bij google is er nog nooit iets misgelopen?

Trouwens, waar was de wet om haar te helpen toen ze de verkoop moest annuleren omdat de koper initieel weigerde te betalen?

gewoon, waar ze altijd was. Ze heeft toch geen last gehad? toch? Ze kon toch gewoon annuleren?
Bericht 53 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Nee, want giften aan liefdadigheid zijn per definitie giften.

En wat bepaalt dan wat liefdadigheid is en wat niet? Toch niet jij, hoop ik?

en bij google is er nog nooit iets misgelopen?

Bij mijn weten hebben er zich bij GMail geen problemen meer voorgedaan sinds het uit bèta is. Er is al wel eens een onderbreking van enkele uren geweest door een menselijke fout bij een software-update, maar dat had enkel tot gevolg dat e-mails enkele uren later werden bezorgd. Van post die verloren gaat is geen sprake.

Ze heeft toch geen last gehad?

Toch wel, ze hoopte de mantel te verkopen, en door toedoen van de koper was dat niet (meer) mogelijk. Door de schuld van de koper moet ze nu Age Of Empires spelen i.p.v. Call Of Duty: Modern Warfare 2.
Bericht 54 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

En wat bepaalt dan wat liefdadigheid is en wat niet? Toch niet jij, hoop ik?

You're joking right? weet je dan niet dat liefdadigheid een statuut is? zoals zelfstandige en vzw?
Bericht 55 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Toch wel, ze hoopte de mantel te verkopen, en door toedoen van de koper was dat niet (meer) mogelijk. Door de schuld van de koper moet ze nu Age Of Empires spelen i.p.v. Call Of Duty: Modern Warfare 2.

Dit is zo belachelijk dat ik er zelfs niet op in ga.
Bericht 56 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

You're joking right? weet je dan niet dat liefdadigheid een statuut is? zoals zelfstandige en vzw?

Dat weet ik, maar de lijst van goede doelen die dat statuut verdienen is verre van compleet. Mezelf, bijvoorbeeld, voor het geval iemand een arme student zou willen ondersteunen en bedanken voor zijn degelijk gefundeerde maar bovenal gratis adviezen op dit forum.
Bericht 57 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Dat weet ik

waarom vraag je het dan, als je het al wist?
Bericht 58 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Ik vroeg of jij misschien de persoon bent die het statuut toekent, gezien de onlogica ervan.
Bericht 59 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

wat een domme vraag...
Bericht 60 van 60
laatste antwoord